• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • BrudSommar2006

AM, ja risken finns förstås att det blir en kattfé av det hela!

• Mrs  B

Vickan
    Heja Heja Heja!!!!!!!!!!!!!!!
    Stort lycka till när det väl sätter igång på riktigt!

Har bara blivit igångsatt när det gällde missfallet och det gick bra. Men årsdagen är tyvärr på lördag så jag hoppas du föder innan......

Här snöar det även idag!

• Telis
    BrudSommar2006 skrev 2010-02-16 13:30:34 följande:
    Hm, när är de egentligen tillräckligt gamla för att hasa sig fram lite på längdskidor?
    BS, jag var i fjällen för första gången när jag var tre år men då hade jag fuskat hemma på gatan innan. Och förra året stötte vi ihop med en svensk kille på drygt två år i alperna som åkte slalom. (Mja, han svängde väl inte så mycket men han hade iaf slalomutrustning. ) Det är aldrig för tidigt att börja.
  • Mrs  B

BS
    Hoppas Iris tar på sig sakerna för då blir hon säkert underbar söt!

Jag födde mitt mf i korridoren eftersom vi inte hann in i ett rum så det finns en möjlighet att andra hörde mig........
    Smärtorna var precis densamma som med Max förlossning.

• Parnassia

E är snart tre och har testat båda varianterna på skidor. Men därifrån till att säga att hon åker är det en bit, men det beror nog också delvis på att hon inte har världens mest rörliga mor den här vintern... Hon tycker det är kul en stund och vi har inte pushat så himla mycket...

• Parnassia

Oj, Mrs B! Det låter ju hemskt. Hur sent var missfallet?

• Mrs  B

Telis och BS
    Vi ska åka på skidsemester i januari nästa år och då har Max precis fyllt 6 och Malte fyller 3 år och det ska bli skoj och se hur det går.
    Maken har tjatat länge om skidsemester så nu ska det snart ske.....

• Mrs  B

Parnassia
    Vecka 18 för snart 2 år sedan!

• Telis

Mrs B, det kommer att gå jättebra! Ska dom gå i skidskola?

• viktualia

Mrs B skrev 2010-02-16 13:41:24 följande:

BSHoppas Iris tar på sig sakerna för då blir hon säkert underbar söt! Jag födde mitt mf i korridoren eftersom vi inte hann in i ett rum så det finns en möjlighet att andra hörde mig........ Smärtorna var precis densamma som med Max förlossning.
    Nej huuuu.. usch.. det där har du berättat men det hade glömt bort... *kramar om länge* Föda i korridoren måste ju vara en riktig mardröm...
Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge