• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • muggles

Vickan: på mig gjorde inte själva moderkaksutdrivandet särskilt ont alls (men då kom den ut på ca 2 krystningar). Usch, stackars dig som blev så uppskrämd!

• Telis

muggles, ja precis! Vad härligt det måste vara när dom kan säga till om vad som är fel. Nu när han skriker trots att man gett mat, bytt blöja osv så tror jag att han har magknip men jag vet ju inte och jag blir så ledsen av att jag iallafall inte kan göra något åt det.

• Telis

Här har Televinken och jag sovit 2,5 timmar på eftermiddagen, tätt ihop i sängen. Så himla mysigt!

Fast jag har börjat få ont i huvudet igen. Jag har haft mycket ont i huvudet i mitt liv, oftast spänningshuvudvärk men migrän ett par gånger om året. När jag var gravid hade jag ont i huvudet två dagar under första månaden, sen inte en enda dag med huvudvärk under åtta månader, det var helt fantastiskt! Men nu är den alltså tillbaka igen. Man undrar ju hur det kan vara spänningshuvudvärk egentligen, jag var ju inte mindre spänd eller stressad under grviditeten?

• Telis

Tinga, skönt med Puff-framsteg iallafall!

• Telis

PB, aha! Men tror du inte att den har en inspelningsbar hårddisk då? Annars borde det ju stå "burn" och inte "rec"?

• passionsblomman

Herregud!!! Inte vet jag!!! *ser dummare än någnsin ut*

Nu måste jag ju gå iväg och läsa lite på apparaten....

Telis skrev 2010-02-16 17:40:12 följande:
    PB, aha! Men tror du inte att den har en inspelningsbar hårddisk då? Annars borde det ju stå "burn" och inte "rec"?
  • muggles
    Telis skrev 2010-02-16 17:32:10 följande:
    muggles, ja precis! Vad härligt det måste vara när dom kan säga till om vad som är fel. Nu när han skriker trots att man gett mat, bytt blöja osv så tror jag att han har magknip men jag vet ju inte och jag blir så ledsen av att jag iallafall inte kan göra något åt det.
    Det kan vara magknip men det kan också vara att han blir orolig, kanske har han fått för många intryck, det kan vara en utvecklingsperiod, han kan ha en dålig dag el ngt. Alltså jag menar inte bokstavligt talat nu att Televinken kanske fått för många intryck just idag. Men det är en sak som kan göra att de skriker, de kan inte sortera. Alltså, vad jag menar är att man inte så noga kan veta vad det är alla gånger. Ibland tycker jag det hjälper att tänka att de har en utvecklingsperiod - att ngt händer i hjärnan på dem som gör att de inte känner sig lika trygga - och det enda uttryckssättet de har är skriket. Ibland måste man bara stänga öronen (bildligt talat) men jag vet att det är svårt. Men du är inte ensam om att känna så!
  • MuffinsTönt

Pb, Telis
    Kan det stå rec även om det är hårdisk eller dvd-skiva? PB,står det ngt mer på själva apparaten? Ofta står dess funktioner tillsammans med "logotyp-lappen".

• Oupsie

Glömde ju att gratulera Parnassia på födelsedagen, hade så ont om tid när jag var inne. Hoppas att du får en fortsatt bra födelsedag .

Jobbigt med matvägrande barn. Jag har inte så mycket att komma med i ämnet, men jag hoppas att de snart börjar äta bättre.

Telis, inte kul med huvudvärk. Men det är svårt att veta vad det beror på men jag tror att det kan påverkas av hormoner till viss del i alla fall.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge