• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Vännerfan

Stort lycka till imorgon Vickan! Kommer tänka på dig då!!
    Gällande skriken så hörde jag massor av sådana när jag gick runt med sånt där gåbord under öppningsskedet och det var ju ungefär det sista man ville höra då. När vi var på ultraljudet på förlossningen här i stan den här graviditeten kommenterade jag att de verkade ha en lugn dag. ?Nej, det är fullt upp, men vi har isolerat, fick jag till svar. Något alla sjukhus borde ta efter... Själv skrek jag visst inte alls enligt maken. Jag profylaxandades eller höll andan och krystade för kung och fosterland och det värkstimulerande för mig innebar att det ÄNTLIGEN blev lite fart på grejerna. Annars kan jag inget om igångsättning. Kan inte komma på någon som blivit det.

Grattis Parnassia!! Du undrade hur det kändes nu och jag känner mig lite lugnare än för bara en dryg vecka sen. När jag var sjuk hann jag repetera lite av förra föräldrautbildningen och profylaxen och vi vet nu i vilken ordning vi ska ringa hit folk när det sätter igång, jag har skrivit upp vad som ska med till bb, handlat lite småsaker och tagit ner bebiskläderna från vinden. Samt funderat mer på namnförslag. Inget av detta var gjort innan så jag blev lite stressad när alla hela tiden sa att det ser ut som att bebisen kommer komma när som helst och jag inte alls var redo. Annars är det tungt och jag är väldigt täppt i näsan och kissnödig så nätterna är ingen höjdare. Ser fram emot att sluta jobba nästa fredag! Hur känns det själv?

Jättekul att det är fler som vill joina galleriet! Det blir lättare att hålla ordning på alla när man har ett ansikte att relatera till.

Välkommen MrsMuffin!

Oj, nu är det intressanta grejer på OS! På återhörande!

• Vännerfan

Alltså tungt som att magen väger mycket, inte tungt som i depptungt!

• _koko_

MrsMuffin - Välkommen! Men hjälp, hur ska vi hålla reda på en muffin till???

Liten - Aha, Men vad DÅLIGT av dem!! Även om boxen inte är lika bra nu hade jag ju velat ha en...

AM - Conny åt ju i princip inte alls förutom gröt och ersättning förrän han kunde äta själv, kan räkna antalet hela barnmatsburkar jag fick i honom totalt på ena handens fingrar... Hemlagat gick inte mycket bättre det, men lite. Tingas tips är bra, barnmaten smakar ju ingenting! Jag kryddade lika mycket som till mig och sambon, lät bli saltet bara. Persilja, vitlök, curry, osv är jättebra barnkryddor.
    Jag tror som muggles att man ska låta bli att truga, för då blir det laddat.
    Intressanta reflektioner av PB också. Mat spelar ju en väldigt stor roll i våra liv, dieter hit och dit, matlagningsprogram, snabbmat, hunger, halvfabrikat, tillsatser, äta för mycket eller för lite osv... Man tänker ju på mat mest hela tiden, inte konstigt om många barn får svårt att förhålla sig till ätandet. Obs jag pratar inte heller om piff o puff!!

Conny ska få ny säng, lillebror behöver spjälsängen! Det lutar åt den här:
    www.halens.se/ProductPage.aspx&mid=237&sort=0&dir=1

Den tar iofs upp nästan hela hans rum, men det är ju tänkt att bli både en lekmöbel och sovmöbel, så det blir förhoppningsvis bra. Vi har sett den i verkligheten, annars vet jag inte om vi hade vågat slå till.

Ååååh, sluta prata om semlor!!!

• viktualia

MrsMuffin - eftersom jag är trådens nyfiknaste plus detektiv så har jag just snokat rätt på VAR i storstan du bor.. hihihihi... alltså.. jag snokade rätt på rätt område..

• MrsMuffin

_koko_: Tack, vad rara ni är. Finns det en muffins till?? Jag som trodde jag var orginell när jag valde det där namnet...fan.

Ang barnmat brukade jag krydda med basilika, vitlök, örtkrydda...och basilika igen hehe. Är raka motsatsen till en matmamma, men måste man så måste man. Numera äter killarna det mesta, bara man inte visar dem hur gärna man vill att de skall äta... Det gäller att vara lagom ignorant.

• MSW

Vickan: Oj så spännande! Jag blev igångsatt fast de satte juh igång mig med hjälp av att ta hål på hinnorna.. Sen fick jag värkstimulerande (som de senare skruvade ner, eller kanske till och med stängde av).. Det funkade juh bra, fast moderkakan ville juh inte lossna som den skulle, vilket som (ore?) sa är vanligare om man får värkstimulerande!

Jag tror att jag skrämde några stackare när A föddes, då jag mitt i öppnandet behövde gå på toa och fick en värk på vägen.. De var där på någon undersökning..

• viktualia

MrsMuffin - japp vi har en "muffinstönt" i tråden och en vars nick är "blivande fru L" men som har en muffins som avatar...

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge