• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Ore

Grattis Parnassia!

PB: Härlig serviceanda i sportbutiken! Angående DVD och inspelningsbart så vet jag att den DVD mina föräldrar har (mamma har inte flyttat än...) är inspelningsbar. Den har då en hårddisk man spelar in på, och så kan man bränna ner filmerna på DVD-skiva. Men man behöver alltså inte göra som med videobandspelarna, och ha något att spela in på. Man kan spela in, se filmen, och sedan fundera på om man vill bränna den eller inte...

Låter trevligt med utemiddag

BS: Hoppas att någon outfit passar för er bestämda lilla tjej på torsdag.

Vickan: Jag fick också en hel del värkstimulerande, och tror inte det gjorde särskilt mycket ondare... Men så tyckte jag att krystvärkarna var bättre än dem innan också. Kan ju kanske höra ihop med att jag öppnade mig väldigt fort. Sedan tog det ju dock litet längre tid...

Snorkis och Porchez: Ni är båda urtjusiga!!! Kul att få namn och ansikten på trådisar

Muffinstönt: Bra chef

Tinga: Härligt att Puff verkar äta bra, hoppas att Piff följer efter!

Angående matdiskussion så har jag ju ingen praktisk erfarenhet, men tycker att mugglan och Sweet pratar klokt... Har hört att mat är det enda som barnet kan kontrollera, och det är inte ovanligt att de utnyttjar det litet till och från. Tingas knattars matkrångel är ju i en division för sig, så det är inte det jag syftar på. Men i övrigt så är det nog inte så farligt att vara litet nonchalant och ta bort maten om de vägrar äta, och inte göra så stor sak av det hela. Personligen är jag nog mer rädd för motsatsen. Vad gör man om barnet inte verkar vara mätt, fast man vet att de egentligen har fått tillräckligt med mat?

Jag har också, bl.a. tillsammans med mamma, spånat i varför föräldrar ofta envisas med att barn måste äta upp allt de tagit till sig... Visst, det är ju inte bra att de tar massor med mat och inte orkar äta upp. Men hur bra är det egentligen, om man som vuxen har det inpräntat att man "alltid måste äta upp", även om det är mer pizza än man egentligen behöver, bearnaisesåsen var väldigt fet och mäktig och inte så god egentligen men "man måste ju alltid äta upp..." Det är väl bättre att känna att "nu räcker det", även om det finns mat kvar på tallriken?

• viktualia

Ore - jaa det där med "nu räcker det" är en lurig dimension... mycket knäppt att tex min mormor alltid trugade i oss en HIMLA massa mat OCH kommenterade alla som var överviktiga.. hmmm mycket skumt!

• Liten med Mindre

Vink vink! Attans vad stressigt det är att vara hemma... Även utan bebis.

Vickan - heja heja - hoppas att det kommer igång inatt! Sprattlar trollet fortfarande eller är det för trångt?

BS - låter bra med flera kostymer att välja på. Jag gissar att katten går hem.

Tinga - skoj med matframgångar. Och lycka till med kuren framöver!

Idrottande - tillhör inte de som tar i så de spyr - men däremot kan jag ta i så jag får ångest över att inte lyckas så bra som jag vill, och det kan utlösa astmaliknande symptom. Skitmysko och pinsamt. Har genom spinningen lärt mig kontrollera det hyfsat, och säkert blivit starkare mentalt med.
    Förstår heltklart varför mental träning är viktig på toppnivå!

koko - jag fick först inte beställa box heller - men skrev o klagade på att det inte gick. De återkom med att man får göra så med barn två, sen tog de bort spärren och det var bara att beställa ny box. Fast vad jag minns var den innehållsrikare förra gången. Nu var det mest en blöjhink, blöjor, intimtvål och reklam. en napp också förresten.

Idag shoppade jag bärsjal som vi väl får öva lite på. Dyrt attans! Fick godkänt hos BM också, hjärslag på 130/min och rörligt huvud. Spännande att se vad och när det blir. Mindre börjar undra när bebisen ska komma ut. Om några dagar skulle jag hoppas, men det är ju längre kvar egentligen.

Telis - vad jag hört och minns är det vanligt att bebisar gnäller hela dagen när mamma är hemma, inget duger, för att sen bli helnöjda när pappan kommer hem med ny och fräsch attityd, doft etc. Fast det underlättar ju inte såå mycket att veta när man står där med gaphalsen.

Telis igen - ha det så skönt hos frisören imorgon. Jag hoppas får njuta en egen stund där i alla fall. Funderar på hur jag ska belöna mina underbara föräldrar som ställt upp så mycket på sista tiden. Mamma kommer imorgon med då maken ställt till schemat för sig.

Nu - dags att tillverka en semla och se på nåt tv-relaterat. Trevlig kväll från tröttmössan!

• fru AM

Efter mitt senaste inlägg om Hektors matfobi så kom jag på att jag skulle laga lite mat till honom för att testa. Rusa ut i köket - sagt och gjort. Kycklinggryta med tomat, grädde, spiskummin, koriander, vitlök. Jättegott! Tyckte både jag och senare maken. Även Hektor verkade tycka det var ok men knep ändå ihop sin lilla rosenmun efter tre tuggor. Ville hellre äta majskrokar och gnälla på ett skärande sätt.

Imorgon tar jag bort aptitförstörande mellanmål och bombarderar honom med hemlagat, spännande upplevelser och babyplockmat. Han verkar hungrig men vill inte äta. Extremt irriterande.

Väntar på att maken ska lägga Livia - sen ska vi goffa i oss semlor för glatta livet. Vi har tre att dela på - förstår inte hur han tänkte när han köpte dem.

Vickan: Lycka till om det händer något under kvällen/natten. Ja, man vet aldrig om man hinner lyckönska dig i morgon förresten så: Lycka till, helt enkelt! Bamsekram! Snart är trollet här!

• viktualia

Liten - det där med att belöna föräldrarna... du får tänka att de få umgås med Mindre och att det är viktigt att de får en egen relation till henne. Så tänker jag när mina föräldrar planerar för en massa engagemang i Trollet och hans tillvaro. När jag var liten så var mina morföräldrar ständigt närvarande i min vardag och det var himla mysigt plus att brorsan och jag kände en större trygghet här på jorden när det fanns fler vuxna som stod oss så nära. Dessutom var min relation till mina morföräldrar väldigt nära så länge de levde - och det var ju ett resultat av alla dagishämtningar, soppmiddagar och pulkaåkningar som vi upplevde tillsammans när jag var liten!

• viktualia

AM - tack! och imorgon ids jag inte inte logga in innan vi drar. Vi ska vara där kl 8 så jag tror inte att datorn startas innan dess...

• MrsMuffin

Åh, rolig tråd..har suttit och tjyvläst bakåt en bra stund nu.. Får man vara med??

Skostorlek: 37-38.

Favoritchoklad: Nästan all choklad. Fast älskar vit, samt en ny sort jag hittade på Ica häromdagen ( lycka! ) - Marabou Premium med marsipan. Gaaah.

Bosatt: Värmland. Fast götborgare i själ och hjärta.

Barnfronten: En 07:a och en 08:a, till hösten sätter vi förhoppningsvis igång bebisverkstaden igen..skall bara gifta oss litegrann först.

• viktualia

MrsMuffin - det är klart du får vara med!! *välkomstvinkar* Själv jobbar jag i ditt län men bor inte där...

• viktualia

MrsMuffin - det finns ju en "storstad" även i värmlandet.. *garvar glatt* och där finns det jobb... blir grymt nyfiken på var i det skojiga landskapet du bor.. fniss... inboxa om du vill...

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge