• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • viktualia

Men hörrni experter....

Är det nån i tråden som blivit igångsatt?!?! *kliar mig i skallen*

• passionsblomman

Ore, håller med dig om att man ska vara rätt sorts kaxig.
    När vi var iväg på fotbollscup nu nyssens, satt "storkillarna" och kollade min sons match. Hejjade och peppade-skitbra. Men sedan började de bua åt motståndarlaget varje gång de fick tag i bollen.
    Jag blir helt galen på sådant och eftersom jag är funtad å att jag inte kan hålla käft så röt jag i med ett "ÖÖÖÖH grabbar! så här är det HEJJA och klappa, det får man göra och ska göra, det är bra. Men BUAR åt någon annan, det sysslar vi inte med på den här hejjaklakens läktare, begrips?"
    Hehe, efter det satt de alla och sneglade på mig med jämna mellanrum. Det grjorde förresten alla föräldrar som rest från hela småland också och jag fick en och annan uppskattande nick.
    Va! Dumheter säger jag bara!
    Nä, man ska psyka folk med hur bra man själv är , inte med en massa fasoner. Tycker jag.

Vickan, det kanske bara var en hysterisk person där i andra rummet. Det finns faktiskt folk som inte hanterar saker alls utan ballar ur. Du hör INTE till dem. Och tänka att din son och min håller på att få samma födelsedag! Jag tycker det äääär så gulligt!

Tinga, vilket mönsterinferno! *gnuggar mig i ögonen*

• viktualia

Passionsblomman - du är en så COOOL morsa!!! *heja*

Och japp - klart coolt att våra söner ser ut att få samma födelsedag!

• Lapinette

Parnassia - springa ett lopp eller simma ... inga problem att få kräkningar efteråt.

kokisen - vaselin?!

Vickan - usch, förstår om du blev helt darrig av att höra skriket. Vem fasen skulle inte bli det men jag tror att det kommer att gå suveränt för dig. Inga skrik här inte!

• passionsblomman

Vickan, det ska böjas i tid det som krokigt ska bli...

..och det finns ingen annan än jag som vuxen som kan vara med och forma åt rätt håll. Så enkelt är det med den saken. Sedan får man väl bjuda på ett "kärringj*vel" ibland.

För allvarligt talat, inte fasen bara BÖRJAR man bete sig på en fotbollsläktare från noll och ingenstans när man väl fyllt färdig fotbollshuligan? Eller trackar tjejer sexuellt, mobbar arbetskamrater eller vad som helst.

Kan ni förresten FATTA att på min sambos arbetsplats är de två grabbar som ALLTID lämnar honom och går och fikar själva, så han får gå ensam sedan???
    Nu gör de iofs så mot flera andra också men vad FAN är det för jävla as till sk arbetskamrater? Och när man är NY också som min sambo ju är. *får lust att ta dem i örat och vrida om*

• start september

Nja, jag hade ju också tid för igångsättning precis som du Vickan efter partiell vattenavgång (pyspunka). Sen kom värkarna igång på natten så när vi kom in på bestämd tid på morgonen så var det igång och öppet tillräckligt mycket för att säga att det hade startat av sig själv. Men värkarna var ändå för svaga så jag fick värkstimulerande dropp från start.

Fullt igångsatt undrar jag om någon blivit?

• start september

Och Vickan, alla förlossningar är unika. Du vet ju inte vad som hände där inne.

Återigen, försök sova och äta så att du har laddat batterierna maximalt!

• Telis

Vickan, enligt min barmorska så finns det dom kulturer där det hör till att man ska skrika (likaväl som det finns dom där man inte säger ett pip) även om man inte har så värst ont. Tänk dig att det var en sån kvinna.

Stort lycka till imorgon! Fy sjutton jag är inte avundsjuk på dig som (kanske) blir igångsatt men förhoppningsvis är väntan nu jobbigare än när man väl är uppe i det och har ett jobb som ska göras. Kramar!

• BrudSommar2006

Vickan, måste varit något annat än moderkakan hon skrek över om bebisen redan var ute tycker man för inte har det gjort särskilt ont någon av gångerna. Håller med om att det är sånt man inte vill höra dagen innan man ska in själv! Har bekanta som råkat ut för igångsättning och det verkar inte vara någon fara med det, själva igångsättningen gör inte ont vad det verkar och sedan är det väl samma att välja eller inte välja resonemang som annars antar jag.

• viktualia

Telis - jaaa jag tänkte också det där med olika kulturers sätt att hantera smärta... och egentligen är det lika bra att vi inte vet vad som hände där inne... men skrämmande var det!!! Och näee jag är inte avis på mig själv...men hyfsat taggad är jag nog ändå...

Och mat - njuter av en ljuvlig pasta just nu! Ugnsrostad zucchini med parmesan och olivolja till lite pasta. MUMS!!! Siktar på räkfyllda avokado till kvällsmat... hihihi!

Tröttsamt just nu: det snöar....

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge