• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • muggles

MrsB: aha, du kom på det själv - ja ta med eget fika nästa gång känns konstruktivt!

Ang vattnet - kan det inte vara så att det kan läcka vatten genom livmoderöppningen trots att man inte är "öppen" ngt - vatten behöver ju inte mer än ett pyttehål för att komma igenom?

Snaily: jadå man lär sig mer och mer hela tiden. Jag trodde först att man kunde ha låg progesteronnivå trots ägglossning och då skulle det försvåra ett ev befruktat ägg att fästa? Då hade ju prog hjälpt. Men är det som du förklarar så hjälper det förstås inte...

Vickan: lycka till om det händer ngt mer i natt!

Åååhhh, imorgon slipper jag gå upp kl 05 - lycka!

Nä nu ska jag nog gå på vinet i minibaren

• MuffinsTönt

Hej svej!
    Vickan
    Spännande!

Mrs B
    Vilken människa beter sig sådär? Hade min mamma betett sig så skulle jag skämmas ihjäl.

Nu kommer jag inte ihåg ngt mer att kommentera. Däremot läste jag en läskig grej på Aftonbladet. En 24 åring blev ihjälhuggen när han skulle ta ut pengar från bankomat. Det hände endast 1-2 hållplatser från mitt jobb. FY!! Jag menar att det ÄR hemsk oavsett plats men det känns extra kuslig när det är ett ställe man håller till.

Jag satt utanför och lyssnade på U2 i sommras. Jäklans bra ljud de fick till där.

• muggles

Att tunt tyskt vin kan vara så gott...?! Helt ok.

Här nere pågår Fasching - dvs karneval. Man kanske borde gräva fram de där tyska förhudsmockasinerna och smyga sig ut...? Och så lakanet på så är man utklädd sedan höhö.

Jag tror att jag har haft ÄL-känningar idag. Lite besviken att det kom idag för då har vi missat det denna månaden. Jag la ner ÄL-testerna efter gynbesöket i fredags, så jag har inte riktigt koll denna månad.

Snaily: vilken gyn du träffat på! Kan du inte byta? Är det via landstinget?

• viktualia

Sweetan - jaa jag stod ju hemma på sovrumsgolvet och blötte ner makens duschhandduk.. klart mindre läbbigt än att drabbas på tunnelbanan... och kontroller - jag ska dit imorgon 8.30 om inget händer.. men så är det ju två dagar från bf idag också...

• porchez

Sweet så fint! blir alldeles tårögd!

Vickan ååå jag har läst ikapp i ultra fart nu ikväll, för att kunna följa dig! Men ser att du fortfarande är hemma så spänningen fortsätter väl till imorgon!

och sist men inte minst OS-GULD!!!

• snaily

Åååååå... tror allvarligt talat jag är lite KÄR i Charlotte Kalla!

Telis - om du är vaken i natt är det konståkning att beundra på tv.

muggles skrev 2010-02-15 19:22:28 följande:
    Snaily: jadå man lär sig mer och mer hela tiden. Jag trodde först att man kunde ha låg progesteronnivå trots ägglossning och då skulle det försvåra ett ev befruktat ägg att fästa? Då hade ju prog hjälpt. Men är det som du förklarar så hjälper det förstås inte...
    Nej nej nej, lyssna för guds skull inte på mina hemsnickrade teorier! PROVA, det kanske kan hjälpa!

Min gyn är privat, är nog den enda som pysslar med sånt i trakten. Nåja, det funkar ju, så länge JAG har koll på vad som sagts och gjorts...
  • porchez

eller tar tillbaka det sista, i sammanhanget så är ett OS guld ganska litet, i jämnförelse med ett barns första kärleksförklaring till sin mamma och en Vickan som ska bli mamma!

Muggles där var min bästis för precis ett år sedan, verkar vara underbart fint där!

• Liten med Mindre

Muggles - hoppas känningarna inte är "riktiga". Enjoy the bar...

Snaily - mysko läkare, men det kanske är vanligt att man inte läser på patientjournaler?

AM - attans med soffan. Fast jag gissar att det kommer några olyckor innan det funkar. men det kunde ju vara i billigare grejor.

Har märkt att jag blivit extra känslig sista veckan. Klarar inte av filmer som funkade för ett litet tag sen. Eller - liknande filmer då. Vill inte se för mycket våld och spänning, inget äckerpäckel o splatter (fick lägga ner District 9 igår - klarade inte av "räkorna".) Behöver nog lite mer "tre män o en baby" eller nåt sånt.

Lyckades i alla fall hämta vår babybox idag, och shoppade strykbrädetyg (hittade specialtyg - har en silvrig bräda hemma nu ). Mindre är inte så illa därann, och hon roade sig kungligt med kartongen som blöjhinken från babyboxen kom i. Kan inte annat än skratta.

Hur är det med fikasuget för Stockholmare på onsdag? Har frisörtid kl 16 och kan gott tänka mig en tur på stan innan.

Trevlig kväll!

• porchez

jag köpte en storbukett tulpaner till mig själv i alla hjärtansdagpresent. insåg att vill jag ha nånting får jag skaffa mig det själv

har så fint minne för två år sedan på allahjärtan, när min dåvarande super romantiska pojkvän bjöd hem mig till honom, när jag kom dit hängde det en nalle på dörren, när jag kom in i lägenheten var det tända ljus överallt, på golvet låg det 20 långskaftade rosor i ett hjärta på golvet, blev serverad middag med gott vin till och fick ett jätte fint halssmycke, ett hjärta med massor av blingbling (me like). Det är mitt livs mest romantiska upplevelse, jag var säker på att jag äntligen träffat DEN rätta. 2 dagar senare så lämnade han mig... Så för mig har alla hjärtans dag blivit en stor bluff

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge