• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • passionsblomman

Hehe, jag borde verkligen inte heller hänga här med oss...*tittar på dammtussarna*

Men det struntar jag i!

Oooh vad gott det är nu när jag får dricka kaffe igen! *fyller på tredje muggen*

Lipa? Ja det gör jag jämt och åt allt möjligt. Nu är det OS-tider så då lär det lipas en hel del.
    Grät en liten skvätt alldeles nu förresten, för sambon berättade om när han var i FN och de hedrade en omkommen soldat.

• Lapinette

pb - jag faller lätt i tårar också.

Nu ska maken iväg och springa. Han är så jäkla motiverad sen han anmälde sig till halva Lidingöloppet. Själv tänkte jag städa, pyssla lite, kolla alla mina kvitton och fortsätta mysa runt här hemma i min kimono ett tag till.

• Ore
    Telis skrev 2010-02-12 18:06:07 följande:
    PB, nä så mycket skidåkande blir det inte tyvärr. Särskilt inte den här säsongen. Ore, lösgodis och lösgodis... det finns ju ostbågar, nötblandningar, kinapuffar, Gott och Blandat (mmmm, den sura varianten är såååå god!), glass, kolasås, rabarberpaj, vitlöksdipp, Djungelvrål, lakritsfudge, bilar osv osv.
    Äh, raberperpaj är mat i min värld, inte godis...

Men nu blev jag sugen på glass med blåbär och stekt havregryn. Minus socker och fett så kan ju nästan låtsas att det är havregrynsgröt med mjölk och blåbär...
  • viktualia

pling!

alltså... den här förkylningen har verkligen golvat mig... har sovit nästan hela förmiddagen.. urkans....

ute är det provocerande fint väder - strålande sol och 6 minus.. men promenad?!? skulle inte tro det...

• Lapinette

Vickan - du får njuta av det fina vädret inifrån. Här i Stockholm snöar det IGEN!

• Mrs  B

Vickan
    Här är det grått, mulet och så snöar det igen......

Måste tyvärr ge mig ut igen om en halvtimme för att hämta Max och det känns sådär.
    Men så är det, på med en massa kläder på Malte och mig och sen är det bara till att pulsa iväg....

Skicka gärna hit solen!

• Snorkfröken77

Vickan - Har ni sol? Vad orättvist, här är det molnigt.

Lappis - Vad skoj med skvaller om Let's Dance juryn! Anne är min absoluta favorit, hon är alltid så snygg och glamorös! Älskar henne stora glittriga örhängen hon har varje gång Dermot tror jag bor i min jobbstad? Och att han har ett dansinstitut där. Skulle verkligen vilja kunna dansa men tyvärr är jag helt omusikalisk så jag har svårt att följa takten + är dålig på att instruktioner = hopplöst fall!

Har varit ute med maken och tittat på när han flugit (modellflyg) och handlat mat efter det. Har hunnit med en rensning av ögonskuggor också, har alldeles för många och är för dålig att använda dem. Så nu tänkte jag ta en tur på You Tube och se om man kan få lite inspiration till snygga sminkningar.

• Mrs  B

Snaily
    Jag har aldrig varit så långt norrut innan så jag kommer gärna och hälsar på dig!

Vickan
    Körde förbi din håla i somras OCH skickade ett sms, men inget svar.

• Snorkfröken77

Måste ju rapportera också att vårt andra badrum troligtvis blir färdigt nu i veckan = Sann lycka. Får jag se en hantverkare efter det så kräks jag, vi konstaterade igår att vi haft hantverkare i huset sen augusti förra året. Jag ser fram emot när vårt hus är bara vårt hus och inte en arbetsplats...
    Ska bli väldigt skönt att få huset rent igen också, nu är det ingen idé blir nytt skit direkt, blä!

• Snorkfröken77

Snaily - hur långt norrut bor du? Jag har spenderat en del tid i närheten av där George Clooney var när han var/är? i Sverige. Inte så långt norrut alltså.

Vickan - Nu kommer jag ju inte längre passera förbi din håla något eftersom jag inte längre kommer besöka kunden på DJ. Men om jag skulle komma på någon annan anledning att passera förbi måste jag nog våldgästa

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge