• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Ore

Håller med Tinga, PB är klok som en bok

Mugglan: Härligt att besöket gick såpass bra, du gjorde nog en alldeles korrekt tolkning av äggblåsan

Last-brumbrum låter väldigt logiskt. Liksom bangare och skruvare

Lappis: Jag är ju en sucker för chokladmousse alla kategorier, och vet att vit chokladmousse och hallon blir supergott

AM: Ser också fram emot rapport efter helgen...

Min man får nog hoppas att jag kryar på mig, i så fall kan han få alla hjärtans dag-present variant lättklädd fru som gör trevliga saker När det väl slutade blöda så blev jag sjuk istället. Jag nöjer mig snart med en snabbis eller whatever!!!

• Ore

PB: Vin är väl en jättebra present Och som du säger så finns det i alla möjliga prisklasser!

(i min familj brukar även whiskey funka bra, om man köper tillräckligt dyr vill säga...)

• Lapinette

pb - supertrevligt med små lappar som hänger på vinflaskorna så ni kan tänka på vännerna när ni öppnar vinet. Jag tycker det låter som en utmärkt idé!

Ore - trist att vara sjuk men en snabbis är aldrig fel. Vi har blivit så jäkla lata i sänghalmen. Måste försöka få till det i helgen innan maken åker.

• Telis

PB, det låter som en jättebra ide att önska påfyllning till vinkällaren!

Jag fyller också jämnt i år och funderar lite på att slå ihop födelsedagsfest, inflyttningsfest och typ namngivningsfest. Varken jag eller maken är religiösa så det kommer inte att bli något dop för Televinken och egentligen är han ju redan namngiven eftersom papprena är inskickade till Skattemyndigheten men det kanske ändå vore kul för släkt och vänner att få se honom. Men det kanske verkar snålt att slå ihop tre fester till en?

• Lapinette

Telis - varför skulle det vara snålt? Om allt infaller inom samma tidsmarginal så spelar det väl ingen roll. Bara det blir fest!

Själv har jag ingen aning om när jag ska ha min eftersom vi befinner oss i London helgen innan och i New York helgen efter (fyller en onsdag).

• Telis

Äh, jag vet inte. Jag skulle ju iallafall aldrig orka ha tre fester. Och det är ju inte som om jag förväntar mig att folk ska ha med sig tre presenter.

Ooo, ska ni till London också?! Jamen, vänta nu, det visste jag ju. Det är med din svärmor, eller hur? Mysigt!

• Telis

Fest och fest förresten, det skulle knappast bli klackarna i taket fram till klockan 4. Det är jag alldeles för gammal för. Det skulle nog snarare bli öppet hus med lite god plockmat och stillsamt än råröj.

• Parnassia

Telis - jag hade också slagit ihop festerna lite. Det är kanske dessutom samma folk som blir bjudna på alla tre? De kanske inte vill komma på tre fester hemma hos er inom en kort tidsperiod heller.
    De kanske har andra vänner också!

I vår släkt- och vänkrets hade det rört sig om samma folk iaf, och det hade blivit lite tjatigt med tre fester.

• Lapinette

Ska nog också ha öppet hus men tänker denna gång försöka göra så lite som möjligt dvs beställa catering. Tycker absolut att ni kan slå ihop alltihop.

Helt rätt London är med svärmor. Hinner bara hem och byta väska, gå in till jobbet och vinka att jag lever och sen drar vi till NY.

Ska nu dra iväg på kvällen spinning. Sen hem och korka upp champagnen !

• Fru E

På tal om vin så kanske man skulle öppna flaskan redan nu för att varva ner innan gästerna kommer

Maken är fast i Malmö eftersom hans tåg blev inställt så vin borde lugna nerverna

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge