• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

Fru E - hade för mig att det fanns någon choklad med lime men det var nog någon slags Kesella?! Ska checka runt lite, annars river jag ned skall ... men jag tror jag kör på hallon istället för passionsfrukt.

Har även köpt lite rosa bubbel och ett vitt vin till huvudrätten. Inte lätt att hitta något som passar till en mild curryrätt för jag vill inte bjuda på öl (som går bäst).

• Lapinette

Liten - har du fikat färdigt nu?! Trevlig helg!

• Fru E

Lappis-visst finns det vit choklad med lime smak, den går lika bra att ha i men inte alla affärer som har den

• Fru E

Telis-har hört samma som du angående äl-testen de behöver inte betyda äl även om den visar stegring.......

Mugglan-lycka till i helgen även här är det skarpt läge (men vet nästan resultatet ändå)

• Lapinette

Fru E - då mindes jag rätt. Kollade nu på lunchen och där fanns det bara "vanlig" vit choklad.

Har nu fixat i denna veckas tulpaner i min stora vas . Ikväll blir det hummer och champagne. Vi tänkte fira allahjärtans då eftersom maken flyger till Barcelona på söndag. Förutom hummer köpte vi räkor, en liten laxstarter och så en chokladefterrätt. Ska bli trevligt att komma hem efter spinningen.

• fru AM

Önskar er en trevlig helg! Skall snart fira fredag med god salami + gruyere, och sen lammkotletter och sallad till varmrätt.

Lätt porrig Valentinpresent till maken inhandlad. Måste bara komma på ett sätt att överräcka den på söndag - DISKRET. Hans föräldrar är här över helgen och vakar över varje steg vi tar ...
    Kramkram Alla

• Parnassia

Nu svarar jag på ett inlägg flera sidor bak, vi får se om svaret är aktuellt...

Nenne- Om ni skar syrenerna förra året skulle jag ge dem ett par år innan jag satte nåt annat för insynens skull. Ta väl hand om dem, kanske vill de ha lite jord och gödsel? De kan ju bli fina efter beskärningen.

Att "ängsbuskarna" har taggar var en bra iakttagelse annars. Det är för att skydda sig eller iaf försvåra för de betande djuren som lever på ängar, de ger sig ju inte på nåt som är taggigt.

*läser ikapp*

• Lapinette

AM - tell us more!!! Min stackars make får så lite porr så han skulle bli jätteavis om jag berättade. Han får istället en snordyr champagne.

• passionsblomman

Lappis, jag vill ha alla dina efterrätter!
    Fast jag är svag som tusan för när det ser sädär fint ut som du beskrevmed martiniglasen, så den skulle jag säkert tagit.
    VAD mycket gott ni äter!

Vaddå trädgårdstråd? Här ryms ju både örhängen, fisar, bajskorvar och recetp, kängmodeller,kattjäklar och allt vad det är samtidigt. Man får se till och stoppa hit lite som faktiskt doftar hallon-eller om det var smultron-också, särskilt åt Nennes håll så Nancy får behålla lite päls.

*drömmer också om en stor fin Magnolia*
    Jag skiter väl i om den skräpar. Min son och sambo och jag själv med skräpar också, och jag gillar oss ändå.

Parnassia, du skrev allt jag tänkte om äng.
    Hur var det, jobbar du med trädgård eller är du "bara" vrålintresserad? Vad är det för utbildning du har som Vickan refererar till sådär för trehundra sidor sedan när du nojjar om jobb?

Tinga, HURRA för matframgång med stort gap! *brum brum*

AM, permanent lösning hur tänkte du? Knipsa?

Min sambo har hittat en tjänst han skulle vilja ha förresten och idag sa han "tror du den där duktiga tjejen kan skriva brev för en väktares räkning också, jag KAN inte skriva sådana där brev" Det kan han inte heller. Han är både dyslektiker och ovan att skriva öht. Obs. Detta var inte en vända med håven utan bara lite komiskt och samtidigt hemskt, hur jobbigt det där med brev och ansökningar uppenbart är för fler än mig.

Jag tror jag ger bort mina katter och skaffar en gris och så en sådan där pytteliten apa som kan sitta på pekfingret, så du kan hälsa på mig AM.

Snorkis, visst är det magiskt när man känner sparkar? Som en liten groda därinne som kickar omkring. *simma simma*

Nenne, gjorde du den där saffransfisken eller hur blev det?

Vad var det mer nu då? Jo leende Televink,*hjärtar*

Det var något mer det vet jag....

• Lapinette

Går inte klockan ovanligt saaaakta?!!!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge