• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Oupsie

Lappis, det finns vit blockchoklad som heter lemon/lime eller nått. Den är god att ha i desserter tycker jag. Den blir inte riktigt lika söt som vit choklad kan bli.

• nennesjuttioåtta

ååh jag blir så hungrig!
    på vit choklad!

• Liten med Mindre

Tinga - härligt med lyckad matning och ok-stämpeln!

BS - jobbigt med katterna. Vet att det var något arga-snickarn-program där katterna hade löpt amok hemma, men jag minns inte allt de gjorde för att lugna ner katterna. Tror feromon-grejen var en av sakerna, och en massa annat. Det var någon djurpsykolog där som pratad om att katterna inte kände sig trygga nog etc. Undras om det går att hitta på nätet?

Lappis - tror säkert det är befogat att jobba hemma i morgonrock idag, oavsett vinkonsumtion. Så länge ni inte har nåt skoj fredagsevent på jobbet som du missar...

• nennesjuttioåtta

liten
    ja just det, det programmet såg jag också. Jag minns inte heller vad de sa... *stor hjälp*
    men där kissade de väl överallt också?

• nennesjuttioåtta

BS
    om man kollar lite snabbt på nätet så verkar de bita mycket på saker om de är understimulerade, även om de är två som kan leka med varandra kanske ni kan testa att tokleka med dem någon stund varje kväll (fast tid finns väl kanske itne). Testa ett tag iaf. Eller låt Iris springa runt med en tuss i ett snöre som de får jaga! Det kanske hon också tycker är roligt?

• nennesjuttioåtta

nu ska jag äta! Äntligen!

• Lapinette

Liten - litet företag med äldre personer = aldrig något skoj fredagsevent. Jag har börjat jobba hemifrån nästan varje fredg. Känns som helgen blir längre för maken gör detsamma .

• Lapinette

Fru E - funkar limen med passionsfrukten eller ska man ha limevitchoklad och sedan hallon på istället för passionsfrukt?

• BrudSommar2006

Telis, vad mysigt att han ler! Jag läste på Growingpeople för ett tag sedan att de skulle börja le från tre - fyra veckor så jag började genast att öva med Astrid men det går lite segt på den fronten! Ett par stycken har jag väl sett vid det här laget men inget av dem riktade till mig än så länge.

Sedan läste jag om alla reflexer de ska ha också och har testat dem på Astrid men hon är inget mönsterexemplar precis. Bla ska man kunna trycka ett finger i handflatan på dem så öppnar de munnen. Sedan ska man kunna stryka dem över kinden och så vänder de huvudet åt det hållet för att de tror att maten är där. Icke. Fast reflexen att hålla ut armarna om hon tror att hon ramlar bakåt har hon och den att hon kniper med tårna om man drar med fingret under foten.

• Oupsie

BS, det låter jättejobbigt att katterna är så vilda.
    Här finns en djurkommunikatör www.djurhalsan.se/
    Vet personer som varit hos henne och bett om hjälp, men om det verkligen fungerar... det vågar jag inte uttala mig om .

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge