• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Parnassia

Kattfoten är ju ett tecken på att det är näringsfattigt, den är en riktigt "fin" ängindikator.

Ängar ska ju inte slås förrän mitt i sommaren när de hunnit sätta frön, då frösår man ju lite automatiskt.
    Jag skulle kunna skriva massor om restaurering av ängar. Men börja läs på pratensis så får du nog många svar.

Rhododendron vill ha lite surt (alltså lågt pH) om fötterna, det tror jag gäller för blåsippan också, så det kan du ju ha i bakhuvudet när du ska välja fröer, att det kanske är lågt pH i marken där.
    Du skriver "väldränerat och sandigt", det är också bra att tänka på när man väljer fröblandning.

Toppdressa är ju som Fru E skriver toppen om man vill ha fin gräsmatta. Men till ängen vet jag inte riktigt...
    KAnske PB har mer input där?

Nu får jag kanske ge mig, kommer igång på sånt här!

• nennesjuttioåtta

lapinette
    hmmm, jag kan tycka vit chokladmousse blir för starkt i halsen (för sött) men det låter jättegott. Jag skulle valt Telis amarettodessert.

BS
    jo just det, hon har tuggat på ett hörn på "Du ska bli pappa" så det sticker ut 3 cm. Vet inte vad hon vill säga med det. Och så gnager hon på elkablarna för att vi ska gå upp. Du får väl säga åt dem på skarpen att de inte ska bita? Klappa händerna, spruta vatten, ryta i.

• Lapinette

Själv är jag lite sugen på chokladglassen men en väninna är nötallergiker så jag tror att hon får skippa biscottin. Till den skulle jag servera portvin.

Telis amaretto är ju så god och bra att fixa iordning innan.

Vita chokladmoussen väldigt söt men jäkligt snygg att servera i mina martiniglas.

• Parnassia

Spruta vatten på katter är enligt mig den enda uppfostringsmetoden! Det låter hemskt BS!
    Det finns nån typ av feromongrej man kan ha inne för att de ska lugna sig. Snaily kanske kan rycka in och förklara, jag kan inte så mycket om det?

Lappis - det låter ju gudagott alltihop! Kan man vara så lyxig att man gör allt, fast småportioner? Det låter som en äkta tjejkväll i mina ögon.

• nennesjuttioåtta

Parnassia
    ah, just de, det är lågt Ph där ja, det minns jag från trädgårdsplanerarkursen jag gick (jävla långt ord det där!)

• nennesjuttioåtta

Parnassia
    men om man har äng, men vill sätta några buskar för att öka insynsskyddet, vad passar ihop?

• Lapinette

Parnassia .. nej, det får bli en ska ju även fixa förrätt och varmrätt.

• Fru E

Lappis-jag röstar på de två sista
    den vita moussen blir syrlig med passionsfrukten, ev kan man ha i lite lime i moussen med

Nu möte och sedan hem för kalas!

Kram &

• Parnassia

Nenne - svår fråga! Vill du behålla ängskänslan kanske du ska välja nåt som finns på ängar, typ nypon, slån, hagtorn... Men jag vet inte hur höga de blir? Hur höga vill du att de ska bli? Vill du ha nåt som blommar/går att äta/är vintergrönt? Osv, osv...

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge