• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • sweetstreet

Och så tycker jag det är jääääädrans skönt att det är freeedag imorgon! Jippie!!!

• sweetstreet

Tjingeling! Nu ska jag sova.
    Tittar in senare igen för att kolla läget med Vickan!!!

• snaily

Härligt med restaurangbesöket Sweet, ha så trevligt! Fredag var det förresten redan när du skrev

Vet inte om det är ljuset som gör det, men för första gången på flera månader var jag inte helt död när jag vaknade imorse. Kunde till och med prata några ord med maken innan frukost, annars har jag världens sämsta morgonhumör och kan bara grymta lite innan jag ätit något.

Här blir det jobb och jobb och jobb hela dagen, men det är ändå skönt att det är FREEEEEEEEEEDAAAAAAAAAG!!!!!!

• nennesjuttioåtta

FREDAG! WOHOO!

Passionsblomman
    Tack för tipset! Jag ska kolla upp det där, men det känns avlägset men planera kan man ju göra ändå.

lappis
    Din lilla livsnjutare där, tog sancerren slut? Jag hade i gröna och svarta oliver, soltorkade tomater (ta dem som ligger i olja, vi hade bara torkade och de hann inte mjukna), parmesan, mycket tomater, vitlök, lök och ägg och en skvätt grädde.Den här var det förresten: www.tasteline.com/Recept/italiensk_paj_med_oliver_och_soltorkade_tomater
    Vi hade rökt skinka till. Nancys huvud började snurra runt av bara doften från den.
    Jag tyckte inte den var lika god som en annan paj jag gjorde som var ungefär likadan, men vad som helst brukar ju funka att peta ner. Det ska vara riven ost på den också men vi hade ingen ost hemma.

BS
    Än så länge den dyra, men det här extrabesöket skulle vara gratis. Vi ska byta efter nästa bokade.

• nennesjuttioåtta

Sweetie
    *vinkar över atlanten*

Snaily
    när börjar du med sprutorna igen? Skönt med gott morgonhumör! jag har varken eller, är som en zombie bara. Varken skrattar eller grymtar. Men andra skulle nog säga att jag hade ett dåligt morgonhumör...

• snaily

Nenne
    Mmm, pajen låter god, sparar receptet!
    Ska börja spruta igen den 25 tror jag det är, OM det ser ok ut på kontrollen som jag ska på på måndag.

• Lapinette

Snaily - skicka lite glatt morgonhumör till mig. Ville inte alls vakna imorse efter för mycket vin igår och en näsa som var aldeles täppt. Men efter ägg, bacon och två baljor med te mår jag mycket bättre. Har även knaprat på lite Esberitox för att mota Olle i grinden.

Sweet - vi har nog kommit in i den. Tycker att det svåraste hittills har varit den amerikanska slangen som gör det svårt att förstå allt. Vi kör ju våra serier textade på engelska för makens skull. Har dock inte blivit "beroende" än men det kommer nog. Tycker om att varje del faktiskt är en timma lång och inte som på Entourage som är ca 25 min ... fast då brukar vi bränna 2-4 avsnitt på raken.

På tal om serier så börjar en av mina favoriter igen på söndag, Brothers & Sisters. Dock har de valt att lägga den på Kanal9.

Sweet igen - vad härligt med en barnfri kväll!

nenne - ska kolla in pajreceptet. Vi gör paj (quiche Lorraine) ganska så ofta här hemma men ibland kan det vara skoj att plocka in lite annat i den.

• Lapinette

Vad tog alla party-fredags-sugna vägen??!!!

• Snorkfröken77

Har läst under veckan, men inte haft tid eller ork att kommentera, hela byta-jobb grejen har tagit musten ur mig den här veckan, därför instämmer jag glatt: FREEEEEEEEEEDAAAAG!

Nenne - Jag tror jag har känt kotten vid några tillfällen nu, det känns som en väldigt försiktigt dutt inifrån eller som supersmå vattenbubblor som stiger på insidan, det kittlas nästan. Jag är ju inte helt säker såklart, det kan ju också vara mina enorma mängder gaser i tarmarna, men det känns inte som något jag någonsin känt förut.

Fru E - Detta recept på Creme Brulé kör vi hemma hos oss: www.arla.se/Default____17653.aspx
    Några modifikationer bara: Ta vaniljstång istället för vaniljsocket. Använd vanligt vitt socker ovanpå. Bränn med brännare, inte i ugnen. GL!

PB - vi har Schersminer på baksidan, både vanliga och smultron, de är helt sanlöst underbara! Tack för att du klargjorde skillnaden mellan Schersmin och Jasmin, jag har varit väldigt förvirrad över skillnaden eller om det var samma sak.

Tinga - En extrakram ifrån mig också för killarnas mattrassel, du är så duktig som pallar! Hade det varit jag hade jag satt ut dem i skogen OBS! Skoj!

Ego - har sagt upp mig nu, känns både läskigt och roligt, har jobbat på mitt nuvarande ställe i 10 år så jag tillhör liksom inventarierna

En fråga från en oerfaren till er erfarna - Kan man dra till Milano med en 1,5 eller 2 månaders nyföding? Med flyg. Det visade sig igår att vi kommer bli bjudna på bröllop i början av oktober och jag vill SÅ gärna gå.

• viktualia

Vickan sladdar in!

Tjohoooooo! Det är freeeeeeeeeeeeedag! (som om det märks i min märkliga vakuumtillvaro?!?!)

Jaja.. lite fredagsskumpa tycker jag att det redan är dags för... eller i alla fall en spetsad latte!

Ska på rutinkontroll hos BM och sedan får jag lunchgäst! Lite piggare är jag nog, eller lurar jag mig bara genom att ha hyfsat till mig lite extra?!? hm.. svår fråga men jag sov bättre natten till idag i alla fall!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge