• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • viktualia
    passionsblomman skrev 2010-02-11 15:29:38 följande:
    Hm, njaaa, men det var ju för att fuldansa jööööh. Kanske har jag gravt missförstått fuldansarbegreppet dock.
    Nääe! du prickade exakt! ha ha ha!
  • Vännerfan

Sweet,

You've got a point! Att jag inte tänkte på det!

Men som sagt, skenet kanske bedrar!? De kanske är värsta partyprinsessorna! Nejdå, jag ska absolut inte döma någon. De är snälla och så länge de är nöjda med tillvaron så är jag nöjd. Men jag hade själv aldrig kunnat sitta och säga att jag inte haft tid att läsa en bok eller se en film pga att jag har barn. Hur det än är så sover faktiskt barn mer än vuxna. Sen vad man gör med den tiden, det är ju upp till var och en och ens situation.

• MSW
    Vännerfan skrev 2010-02-11 16:00:08 följande:
    Sweet, You've got a point! Att jag inte tänkte på det! Men som sagt, skenet kanske bedrar!? De kanske är värsta partyprinsessorna! Nejdå, jag ska absolut inte döma någon. De är snälla och så länge de är nöjda med tillvaron så är jag nöjd. Men jag hade själv aldrig kunnat sitta och säga att jag inte haft tid att läsa en bok eller se en film pga att jag har barn. Hur det än är så sover faktiskt barn mer än vuxna. Sen vad man gör med den tiden, det är ju upp till var och en och ens situation.
    Jag hade nog kunnat vara som dom.. Eller jag kanske är.. Fast det var jag iofs redan innan jag fick barn! Jag är väldigt mycket så "åh den filmen hade varit rolig och gå och se på bio" "åh vad mysigt att gå ut och göra det eller det eller det", men sedan blir det ändå aldrig av! Men som sagt sådan har jag nog alltid varit! Så det blir juh inte riktigt samma sak..
  • MSW

Nahe, nu luktar det som att det är dags för ny blöja innan vi ska bege oss in till stan för att möta upp J och fixa lite ärenden innan coren!

• MSW
    MSW skrev 2010-02-11 16:16:12 följande:
    Jag hade nog kunnat vara som dom.. Eller jag kanske är.. Fast det var jag iofs redan innan jag fick barn! Jag är väldigt mycket så "åh den filmen hade varit rolig och gå och se på bio" "åh vad mysigt att gå ut och göra det eller det eller det", men sedan blir det ändå aldrig av! Men som sagt sådan har jag nog alltid varit! Så det blir juh inte riktigt samma sak..
    Och för den delen så tar jag mig mer tid för träning efter A än vad jag någonsin gjort tidigare.. (vilket säger mer om hur lite jag tränade innan än hur mycket jag tränar nu...)
  • Ore

PB, Vänner: Ni har alldeles rätt i att sonen inte kommer vilja ligga på min mage och sova hur länge som helst. (Och en av anledningarna till att jag inte lägger ner honom, är ju att det är så mysigt när han ligger där )

Han vaknade dock för en stund sedan, och är nu lycklig över att ligga i sitt babygym och högljutt prata med figurerna där (de är bara så dåliga på att svara). I sin bensparkande iver har han även lyckats kasa sig nästan 3 dm nedåt på fårskinnsfällen från sin utgångsposition... Undrar när han börjar åla.

Nu ska hans mamma utsätta honom för dagens jobbigaste uppgift - öva sig i att ligga på mage... Inte poppis (men jag upptäckte på babymassagen att alla andra bebisar i hans ålder var mycket duktigare än honom på det...)

• BrudSommar2006

Ore, det där med att ligga på mage ska ju vara så viktigt för motoriken. Fast det är aldrig man hör om en vuxen som fått problem för att de inte fick ligga på mage tillräckligt som barn iofs!

Vad det gäller trots så är ju Iris värst mot sin pappa fast det är jag som är "snällast" så här är det i så fall tvärtom.

En sak som hände idag var att Iris ramlade på baken i en snödriva utanför dagis på väg hem idag och ropade "pappa, pappa!". Pappa kommer ikväll sade jag då. "Men jag vill att pappa ska komma just nu!" gnällde Iris då. Så helt illa kan hon inte tycka om honom!

• Parnassia

Ore - Kanske kan han ligga i babygymet så att hans fötter når bågen med leksaker när han sparkar? Så att han själv sätter fart på dem liksom. När vi kom på det med E älskade hon gymet ännu mer.

Här har vi precis ätit fiskburgare. Gott! E var helnöjd när jag presenterade dem som hamburgare och åt glatt.

• Parnassia

BS - Kom ihåg att berätta den där historien om Iris och snödrivan för maken så att han vet det, det måste ju värma hans hjärta lite.

• Ore

Parnassia: Åh, han når dem med händerna också. Och fötterna, när han är vig... Men han gör ofta pauser för att hålla monologer för figurerna

BS: Tror också att maken gillar att höra att Iris frågat efter honom

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge