• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • MSW

Hm.. känns hyffsat bra med uppgiften nu.. Men lite finslipning krävs innan jag skickar in..

I dag testas förresten mitt köpstopp, en "önska-"butik i stan hade "rea pga affären upphör"-annons idag i lokaltidningen.. De har så många söta (totalt onödiga) grejer! Men det är väl inte mer än rätt att man får testas lite i sina påhitt!

• muggles
    passionsblomman skrev 2010-02-11 12:50:05 följande:
    Parnassia, du måste gå in och göra ditt galleri synligt. Det gör du under "verktyg"
    Tänkte skriva samma sak men hann före. Här i Götet säger man så "vi kommer på samma kalas" om två personer säger samma sak exakt samtidigt
  • muggles

Dagens göttebosska ord förresten: bôrdi

Kan ni tolka det?!

• muggles

PB: jag sparade ner dina trädgårdstips i ett mejl att plocka fram när det blir dags. När på året bör man plantera en kaprifolbuske - våren?

• passionsblomman

Jahaaaaaaaa...*ser lite smartare ut än nyss*

muggles skrev 2010-02-11 13:33:51 följande:
    Tänkte skriva samma sak men hann före. Här i Götet säger man så "vi kommer på samma kalas" om två personer säger samma sak exakt samtidigt
  • BrudSommar2006

Liten, med Iris var det så enkelt för vi kunde åka in medan maken fortfarande var hemma men den här gången var vi fortfarande inlagda, de fotar bara jämna veckor, så då blev det ju krångligare när Iris skulle vara hemma från dagis och maken vara hemma från jobbet. Inte lika lätt att få det att bli av då. Fast det är ju så bra att man får bilden på en cd sedan så att man kan göra vad man vill med den.

• passionsblomman

Tycker jag låter bra. Så fort risken för frost är över (man brukar tala om "järnnätterna" som faktiskt kan inträffa så sent som ända in i första veckan i Juni, fast så länge kan aldrig trädgårdsälskarna hålla sig...)
    Egentligen är den öerlägset bästa planteringstiden tveklöst hösten. Typ augusti september eller ända fram till tjälen kan man faktiskt säga. Men det är ju på våren plantskolorna står fullproppade med blommande och oemotståndliga växter.

På hösten, när de rear ut perenner för halva priset, då ska man FYNDA och SKYNDA att gräva ner järnet. För då är den stekande solen borta, jorden håller högre fuktighet och växten får mer lugn och ro att ackilmatisera sig.

muggles skrev 2010-02-11 13:36:34 följande:
    PB: jag sparade ner dina trädgårdstips i ett mejl att plocka fram när det blir dags. När på året bör man plantera en kaprifolbuske - våren?
  • BrudSommar2006

Ore, vi försöker i alla fall se ut som att vi inte förväntar oss krångel!

Parnassia, ååååhhh, vårbilder! Aaaah, dreglar!

• MSW
    Parnassia skrev 2010-02-11 13:40:50 följande:
    Aha! Syns galleriet nu då!?
    Japp.. Och ÅÅÅÅH vad jag längtar till våren!! Och se hur det har gått för alla lökar vi petade ner i jorden i höstas!!
Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge