• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • sweetstreet

PB,
    vilken stor och duktig son du har!!!!!
    Tänk jag längtar till den dagen ens barn går upp själv och tar frukost!!!

Just nu är morgnarna alltid likadana.
    Lill-Skruttan vaknar först och då sätter hon sig upp ca 3 sek efter att hon vaknat och oekar med hela handen mot dörren och säger med mycket uppfordrande röst: "Upp!!!!" Om man då inte GENAST reser sig eller gör en antydan till att man tänker gå upp så blir hon jättearg och säger "uppuppupp!!" Sedan klättrar hon resolut ur sängen och går fram till mitt nattygsbord där mina glasögon ligger. Hon tar dem i handen och räcker dem till mig. Detta är signalen för "nu MÅSTE du gå upp för nu har du fått dina glasögon så nu finns ingen ursäkt att ligga kvar där längre!"
    Ibland kommer även mobilen... haha!
    Ingen pardon där inte.
    Om det är maken som sovit med henne är det samma procedur men med hans glasögon!!

• sweetstreet

nej nu blir det sängen snart.
    Hoppas att dagis har öppet imorgon. Idag var det ju sängt p g a snön...

• passionsblomman

Sweet, Det gäller att redan om liten veta vad man vill! Samma pojke som har hög smärttröskel, satte bestämt sin mammas träskor med eftertryck på hennes bröstkorg, med uppmaningen "uppupp mamma uppupp" Då kunde klockan mycket väl vara sådär en 4 eller så. Om hon INTE gick upp kunde man vara tämligen säker på att han gjorde det själv, och då var han företagsam nog för att exempelvis mata hundarna med alla saker han kom åt i kylskåpet.
    Eller föralldel starta projekt Steka Pannkakor Alldeles Själv Fast Jag bara Är Tre År. Livsfarlig unge!

Hemma hos oss fick vi binda fast altandörren minns jag, eftersom sonen annars smög upp och gick ut själv.

• MuffinsTönt

Morrn ladies

Apropå hög smärtströskel, min kompis dotter på 2 år hade en flisa i hälen. Men hon gjorde ingen antydan på att det gjorde ont. Hon satt mest och pillade på den. När det har gått en vecka och min kompis tyckte det var lite konstigt började även hon pilla på hälen. Hon fick ut en stor flisa ur stackarns häl. Då tittade dottern på henne och klappade händerna. Just då kände hon sig urdålig som mamma.

Nä, nu ska jag byta om och jobba. Jag börjar få ångest vid tanken på det.

• MSW

Godmorgon!

Koko: Fy vad obehagligt! Hoppas det verkar bättre idag då!

Nu har jag lämnat A på dagis (han grät i säkert en hel sekund..! ) och tänkte sätta på té innan det är dags att ta tag i pluggandet för dagen! Har alldeles lagom tidspress då jag kommit halvvägs med en uppgift som ska vara färdig imorgon! SÅ det ska jag nog klara av.. Och ändå hinna dammsuga och förbereda maten till ikväll, har tänkt testa core ikväll, så det blir lite sent med maten..

• start september

VAB idag här, feber i förrgår kväll igår som sjunkit idag när vi vaknade. På dagis varnade dom för att kunde vara vinterkräk -men visst borde väl den ha kommit nu? Aptiten var så där såklart när febern var hög, men igår kväll åt hon middag och välling har gått ner hela tiden.

• _koko_

Vill bara uppdatera lite snabbt, conny hade inte alls lika ont i morse, så det verkar lugnt. Han har dock löjligt hög smärttröskel han också, har inte tid att gråta liksom. Tack för era historier, PB, sweet och muffin, det var faktiskt skönt att läsa!

sweet - Kram!

MSW - Skönt att det verkar funka bra med dagis!

start - Tycker nog också att det borde brutit ut vid det här laget, men jag har iofs ingen erfarenhet av kräksjukan... Vanliga magsjukor kommer ju ofta helt utan förvarning tycker jag.

Sambon har lämnat bilen på piffning och jag har lämnat på dagis och tagit en lång promenad med en granne, skönt! Nu ska jag bara ta det lugnt, gosa med lillebror och försöka sova en sväng.

• _koko_

Sen vill jag säga förlåt till Tinga, det var inte meningen att klumpa ihop allt jag skrev om yoghurt igårkväll i det jag riktade till dig. Ser väldigt okänsligt ut nu när jag läser det.

• passionsblomman

Förresten så var sotaren här i morse. Eller först inte för han åkte igen eftersom jag inte hörde att han knackade på -orsaken till det var att fläkten gick för fullt i köket då jag lyckats koka över sonens utflyktschoklad över hela spisen - men då vår panna verkligen inte funkar bra ville jag ju fråga honom lite, så jag ringde hans chef och då kom han tillbaka.
    Jag tänkte först fråga om han verkligen var gammal nog att få arbeta. JÄTTEUNG såg han ut! Typ, "vill du ha en kopp kaffe eller ska jag fixa ett glas O´boy till dig istället?"

Hursomhelst, han konstaterade att det ju inte var något drag i pannan. Nä precis. (Detta kunde konstateras eftersom jag korkat nog tände i pannan INNAN jag ringde och undrade om de verkligen hade varit där och sotat så snabbt)
    När pojken öppnade lite luckor här och där på det gamla härket till panna (alltså den gamla oljepannan som sitter innanför vedförugnen) hojtar han till av häpnad. "Hur FAN har det kunna brinna ALLS i den här pannan, det är ju helt STOPP!!!"

Så han krafsade ur en försvarlig mängd svart, hemsk och illaluktande sörja så gott det gick. Nu brinner det som attan!
    men han måste ju komma tillbaka och sota ordentligt när jag inte eldar samtidigt.

Det har uppenbarligen inte varit sotat här på länge.

Tur att inte hela huset har brunnit upp för oss!

• Liten med Mindre

Oj vad ni skriver när man är borta.

Har bestämt att jag gör mina sista 2 dagar på jobbet, sen får det vara. Är dock inte mer motiverad att jobba för det. Säkert spelar dålig sömn, ont i magen och lätt illamående in.

Hoppas att alla barn får en bra ätardag idag! Mindre hade sin igår, och då mår mamma o pappa bra. Men det kanske berodde på att det var "klassisk" mat på schemat: spaghetti o köttfärssås och sen pannkakor. Man får flirta någon gång i veckan i alla fall - annars har vi börjat laga vad vi vill ha så får hon äta eller låta bli.
    Frukost - bara välling innan vi drar till dagmamman. Det kanske blir annorlunda under året vi är hemma nu. Hoppas på lite mer tid för frukostmat då.

Trevlig resa Cicci - var det idag ni skulle åka? Ska se om jag hittar mina mattips som jag skrev för något år sen. Fast de gällde ju en frisk Mindre utan tand- och uvi-problem. Krya på skorp-läppen och tänderna!

koko - hoppas conny kryar på handen oxå.

Det var så mycket att kommentera...glömmer

Jo - Muffinstönt - ett långsamt men billigt sätt att skaffa sig Photoshop är att anmäla sig till photoshop-kursen som Högskolan i Jönköping har. Då får man köpa till studentpris. Fortfarande några tusenlappar, men inte som fullpris. Vet förstås inte om de har kursen till hösten, och så får du ju i så fall vänta tills dess, om du kommer in. Jättebra kurs i alla fall.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge