• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • nennesjuttioåtta

Tack för berömmet av magbilden förresten *kråmar mig*

• nennesjuttioåtta

Vickan
    Vilka guldföräldrar!

Sweetie
    önskar att jag kunde skicka dig lite tid i ett paket...

• nennesjuttioåtta

alltså, varför finns det ens en sökfunktion om den ändå inte funkar?!?!? GRRR!

• nennesjuttioåtta

nu hittade jag det! Sidan 189...

• nennesjuttioåtta

dags för matlagning! *kockmössa på*

• viktualia
    nennesjuttioåtta skrev 2010-02-10 19:27:41 följande:
    alltså, varför finns det ens en sökfunktion om den ändå inte funkar?!?!? GRRR!
    håller helt med dig! himla störande!!!
  • snaily
    nennesjuttioåtta skrev 2010-02-10 19:24:40 följande:
    Parnassiajag kanske ska tatuera på magen "made by IVF" så att det tydligt framgår och ingen behöver tro att ajg står där och putar bara för att vara skrytig för att det var första försöket.
    BRA idé tycker jag!! I alla fall bättre än att tatuera in det i bebisens panna, det skulle jag faktiskt avråda ifrån. Men något litet bebisklädesplagg med den texten kanske inte vore så dumt

Skickar kramar till alla sömnlösa mammor (och pappor), barn som inte vill äta, och förkylda höggravida! Läst dagens diskussioner med stort intresse men har inte så mycket att tillföra. Annat än att jag också skulle vilja hitta en riktigt bra artikel att trycka upp i fejjan på Lappis "stresskompis"...

Telis
    Ja, visst har vi det lyxigt , i alla fall så här års. Fast skulle önska att det fanns ett skidspår ända hemifrån som leder till restaurangen, så är tyvärr inte fallet. (Går att åka på skoterleder hela vägen dit men det blir långt!)
    Inte hört ett ord från jobbet jag sökte, just nu känns det lika bra då vi lagt våra byta jobb- och flyttplaner på hyllan ett tag. Känns inte hyperangeläget att ta tag i det precis just nu, det räcker med jobb och IVF-tankar för att det ska bli fullt i lilla snigelhjärnan.

För en gångs skull hade jag lite energi över när jag kom hem från jobbet idag, så stack iväg och åkte skidor. Behöver verkligen träna på att åka skate, både teknik och kondition - är så sjuuuuuuukt dålig på det, orkar ingenting och måste stanna och flåsa minst var 150:e meter, oftare om det går lite uppför. Tog mig till slut runt drygt 5 km - med säkert minst 20 stopp på vägen - och kom i mål med blodsmak i munnen... Nu är jag sådär skönt trött och myser med Korven i soffan.
  • passionsblomman

Oh vilken ikappläsningskamp!
    Shit vad ni har skrivit idag!

Jag har hållit på och greja härhemma så det har inte varit tid att mer än läsa lite här och där och NU är jag ikapp!
    Har dels genomfört kurens sista dag och dels påbörjat Operation Storstädning eftersom det är mer än pinsamt skitigt här för närvarande.

Vad fasen var det jag hade tänkt kommentera....

..jovisstja, frukosttips...

Min son älskar smootihe som jag gör med hallon banan och yoghurt. Det blir ju som fil om man väljer tjock yoghurt och häller i tallrik. Tar man tunnare yoghurt så kan den ju med fördel drickas istället.
    Blir de små fröna från hallonen för mycket, så är ju blåbär och jordgubbar suveräna alternativ.

Mannagrynsgröt med äppelmos och kanel? Oh guuud vad jag tyckte det var gott när jag var liten! Det funkar ju utmärkt kallt också med lite sylt eller mos på. Typ som risifrutti.

Jag skulle nog också testa att bre mackor och skära upp små fyrkanter eller kanske trycka ut små roliga figurer med sådana där pyttesmå mått som brukar finnas i modellera/play-doh-paket ni vet. Så det blir roliga figurer.

• passionsblomman

Mugglan, Kaprifol trivs bra i sol bara de har lite skugga runt fötterna. Alltså huvudet i sol, fötterna i skugga. Det borde passa bra vid din klippa-som förövrigt är HELT fantastisk!

Jorden är den inte särskilt krävande med, bara det inte är för torr sandjord. Man kan gärna kalka lite.
    Vore jag du skulle ja kompletter med rådhusvin eller vildvin också som får eldröda blad på hösten. Fatta vad snyggt!
    Dessutom skulle jag trycka ner miljarder vårlökar i favoritkombo där vid klippans fot. Tänk dig Hyacinter, Narcisser, Krokus, Tuplaner, Pärlhyacinter, Iris...åååååh hela vardagsrummet fullt ju!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge