• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • FruCicci

Telis, det klart att vi alla tycker det är jobbigt med barnen ibland. Som nu när inte skorpan äter och Victor inte vill klä på sig, men det är ju inte så farligt att jag känner att jag vill att de ska vara 18 o flytta.
    Det mesta i livet blir ju jobbigt om man ser på det negativt!
    Jag försöker ist vara jävligt tacksam att jag har dem och när de vaknar massa gånger på nätterna så tänker jag inte på mig själv utan på dem, kan ju inte vara lätt att vara hungrig på natten liksom... allt blir ju bara bättre.
    Min man tycker det är apjobbigt att barnen vaknar hela tiden nätterna igenom, men det kan ju bero på att han sitter uppe till 24 med, jag lägger mig innan 22 varje kväll oftast tidigare, då är det ju inte så farligt att vakna om man har hunnit få lite sammanhängande sömn.
    Exakt dina tider känner jag igen med Telis! Fortfarande!
    Men jag kanske var mer förberedd på att barn faktiskt vaknar på nätterna, så det kom inte som en överaskning. Och eftersom Victor fortfarande vaknar på nätterna var det inget jag hade glömmt till SKorpans ankomst
    MEn alla är vi olika. Jag tycker faktiskt INTE det är ssärskillt jobbigt med barnen alls, kanske för att jag är ett stort barn själv

• nennesjuttioåtta

lapinette
    Låter ju fint. men hur vet man om man är stressad om man inte känner sig stressad utan bara tänker väldigt mycket på att få ett plus? Och man vet att man har ägglossning.

• Lapinette

Cicci - hoppas jag känner och tänker lika positivt som dig när jag inte får sova om nätterna .

nenne - visst låter det bra! När jag googlade råkade jag även hamna på FL. Där någon gett en tjej tipset om att slappna. En stackars tjej som försökt att bli gravid i 5 års tid. Jag lovar att hon fick mothugg bl a av en tjej som t o m blev avstängd från FL pga att hon tyckt att det var ett jäkla dåligt tips.

• Lapinette

Säger bara ... åhh, vad lugnt och fint det är här på BT.

• FruCicci

Intressant artikel Lappis!

Bs, jag har inga råd att ge ag Iris. Ni försöker ju säkert på alla möjliga vis. Ger ni mutor? Victor får ju belöning om han går på stora toaletten för 2an och väldigt mycket uppmuntran om han klär på sig själv. Jag brukar klappa händerna, dansa o hoppa och sätta på stereon ibland o leka Pippi eller skälla som en hund, göra tokiga saker som han tycker är kul o skrattar... hämta en grytlapp o kittla honom o leka att det är en tiger... osv osv då blir det ju kul att klä på sig själv eller så låter han mig göra det....

• BrudSommar2006

På Expressens Allt om barn-sajt har de en artikel typ Funderar ni på ivf? Har ni verkligen provat allt, prova det här först. Klickar man på den får man tips som ha kul, slappna av, ta prover osv. Eeehhh?

• fru AM

Jag tror tanken är att flytande Alvedon direkt på onda stället ska ge lite lokal smärtlindring. Att dundra på med en hel Alvedondos i supp tror jag är onödigt.

Nu har jag inte testat detta tops-tips själv eftersom inget av mina barn verkar ha haft problem vid tandsprickning - har bara hört talas om tipset och sparat det i rockärmen så att säga. Ska bli spännande att höra om det funkar för Skorpan (hoppas!).

FruCicci skrev 2010-02-10 10:22:11 följande:
    VA? kan man göra så?? har jag aldrig hört.... intressant! men om man ger henne en vanglig alvedon, kanske det hjälper med då????har jag inte ens tänkt på.... tack för tipset!!!!!!!!!
  • fru AM

BS: nu är ju Iris en väldigt envis (och förmodligen mycket intelligent) liten dam men tror du inte att hon och hennes pappa skulle få en annan relation om de tvingades vara ensamma lite längre än "en dag". Om Iris vet att hon snart får träffa dig och du kan hjälpa henne med vad det nu är som behövs göras så kan hon dissa sin pappa - men är det bara pappa till hands under en lite längre tidsperiod så måste hon ju förr eller senare nöja sig med honom? Kanske till och med börja vara lite gullig mot honom?

• FruCicci

Jag ska gå till apoteketidag AM, jag har ju bara supp hemma så klart.... jag hoppas verkligen det funkar. Stackarn...
    Försöker tänka mig in i hennes situation, om man tex hade haft blåsor i hela munnen som gjorde ont och någon ska ha in en sked med en massa mat, fy fan vad jag hade blivit ledsen och verkligen inte velat ha! Trots att jag var hungrig.
    Ska kolla uvi med, eftersom hon kräktes lite igår....men det kan ju varit otur med.

• BrudSommar2006

Cicci, det är troligt att du är bättre på mutor än vi men vi försöker i alla fall!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge