• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

nenne - du visar ju bilder på små pojkar!

• Lapinette

Och jag sällar mig inte till de där som sitter och suckar över Brad Pitt. Sorry, doesnt work for me!

• Snorkfröken77

Nenne - Hår på bröstet är såsååå mysigt!

Jag började med mammajeans den här veckan, förra veckan fick jag knäppa upp byxorna varje dag efter lunch och det blev ohållbart, jätteskönt tycker jag nu, på morgonen känns det onödigt då är magen mindre, men efter lunch: Aaaah *pöser ut med magen*

Ja, borde väl vara ungefär veckor före va? Är på dag 14+1. Det kommer bli tight på mållinjen sen mellan dig, mig och fru muffins

• smint

Så nu sover lilltösen. Jag har hunnit duscha, skall till jobbet på personalmöte senare.

Tinga: Ah då hänger jag med, smart tänkt att öka med sonden hemma, för han kommer äta på förskolan förr eller senare är jag överygad om. Hade ett barn för länge sedan som bara åt knäckebröd och banan hela första terminen, men sedan vände allt.

Snorkis: Spännande med gravidkläder, längtar tillbaka till det gravida tillståndet.

PB: Var nog bra att få i väg sonen till skolan, och våfflorna kommer nog smaka extra gott när han kommer hem

MSW: Skönt att A inte kräkts något mer, kan ju mkt väl vara slem som satt igång det. Och jag hade också en hook på Tomas Brolin för många år sedan, typ-94. Min kompis hade Kenneth Andersson som stor kärlek

någon ff lista har jag inte men visst finns det många puddingar, men en som jag dregglade mycket över var Heath ledger.

Oupsie: Härligt med London och att mannen är ledig idag. Har bott på hotell i london en gång och den frukosten var inte mkt att hurra för

• fru AM

Hår på bröstet, ja tack!
    Brad Pitt har jag aldrig förstått mig på, tycker han ser ut som en förvuxen griskulting ungefär. Hur han lyckade fånga snygga (men skrivade) Angelina är en gåta.

• MSW

Nu har jag skrapat ihop 1½ sida.. Och stötte på en tråkig text/bok så nu tar jag paus! Men tänkte släng i en maskintvätt och dammsuga golvet i köket, NÅGON slängde ner en tallrik som gick sönder vid lunchen! Förmodligen tyckte han inte att han fick tillräcklig reaktion när han slängde ner haklapp och papper! Sopade upp det värsta innan, men lika bra att dra över det med dammsugaren också!

• Lapinette

AM ... läste skrivande och undrade vad hon hade skrivit .

smint - Heath Ledger, vilket öde att dö så ung.

• Tinga

Nenne - tack! Pratade precis med min chef i telefon. Löneförhandling är det enda som inte är avklarat; hur bra är det för mig att det blir EFTER att jag tackat ja? Fast å andra sidan hade jag inte mycket att välja på; hade jag gått tillbaka till min gamla avdelning med "speciallösningen" hade det blivit med min gamla lön.

PB - jag tror också att det var ett smart drag att skicka sonen till skolan idag. OCh våfflor i eftermiddag blir säkert ett bra plåster på såren.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge