Vi fortsätter blanda och ge
Snaily, det var ju såklart SÅ det var, ÄP för EA och dig dagarna efter varandra, herregud vilket drama som pågår...
Koko, jag tycker inte att det är ett dugg jobbigt med vårglädje. I själva verket älskar jag också våren. Fast jag brukar vara galet trött så här dags på året och kommer mig mer i kapp när det börjar spira ute. Då står jag istället ute i vitsippsbackarna och gråter , för att det är så vackert att det gör rent ont.
Däremot kan det kanske för fler än mig vara värt en tanke att det är vanligt med låg-känslor så här års. För på något vis är det så allmänt vedertaget att man ska hata hösten och vinterna, sörja när sommaren tar sut och bara längta ihjäl sig efter vår, eller åtminstone utomlandsvistelse. Jag tror rätt många med mig liksom blinkar yrvaket mot ljuset och kliar sig lite i vinterpälsen, sträcker på sig och känner efter om allt verkar hålla för att resa på sig efter en lång vinter.
Men jag gillar att fåglarna tjuter i träden utanför och att solen värmer upp hela sovrummet.
Och snart och småningom ska jag dricka mitt förmiddagskaffe i farmors stora blommiga kopp ute på balkongen. Eller punschverandan ifall det regnar.