• Svar på tråden September 2010 del 4
  • Tattolady

Det börjar bli frustrerande att vara tyst!!!! Vill ju via klänningen för vännerna och massa sånt.. men inbjudningskorten kommer hem om ca 1 vecka kommer nog skicka dom med desamma (lite tidigt kanske) men så skönt att få prata av sig om bröllopet med någon :D

• sun moon

Bröllopsplanerandet ligger lite på is nu och det är ganska skönt Allt är "lite sådär" bestämt så vi vet ca hur vi vill ha det.

Kyrka, lokal, präst, klänning, tärna, marskalk och toastmasker är fixat

Vi har nu i helgen rensat ut det sista i min sambos lägenhet och förråd och den är nu i en mäklares händer. Vi hoppas på att få en rejäl slant över till bröllopet, resa och till att spara Så håll tumarna för oss

Vi tänkte fixa inbjudningskorten när lägenheten är såld så vi vet att vi har råd att bjuda på fest. Annars gifter vi oss iaf

• Smarris79

Jag är gärna med här också. Vi ska gifta oss den 11/9. Vi har bokat kyrka, festlokal, beställt klänning. Nu håller jag som bäst på att fundera kring inbjudninskort och färgtema. Jag vill gärna ha det lite höstigt, men jag tycker det är lite svårt med färgerna rött och orange. Blir lätt lite för klara färger om ni förstår hur jag menar. Svårt också att se nyanserna när man ska beställa från ex panduro. Hur har ni andra tänkt kring färgtema?

• FramtidaFruSandberg
    Smarris79 skrev 2010-03-08 16:29:48 följande:
    Jag är gärna med här också. Vi ska gifta oss den 11/9. Vi har bokat kyrka, festlokal, beställt klänning. Nu håller jag som bäst på att fundera kring inbjudninskort och färgtema. Jag vill gärna ha det lite höstigt, men jag tycker det är lite svårt med färgerna rött och orange. Blir lätt lite för klara färger om ni förstår hur jag menar. Svårt också att se nyanserna när man ska beställa från ex panduro. Hur har ni andra tänkt kring färgtema?
    Vi har orange, rött, gult och koppar med i vår inbjudan. Vi håller på att fixa den för fullt (kanske lägger upp bilder när det är klart).
  • sun moon

Vi hade från början bestämt ljusblått pga min BM´s favvolag i fotboll Jag ville detta också men som jag har brytt min hjärna hur vi ska göra för ljusblått förkippar jag med sommar och havet. 4 september räknas ju som höst men jag ville inte ha höstfärgerna utan något "eget".

Jag vet inte hur men en dag snubblade jag över dessa söta nallar på internet och blev helt förälskad i dom. De kallas Mirandanallar, MetoYou nallar eller TettyTeddy. Kärt barn har många namn Grå nallar med ljusblå nos och dessa nallar kommer att vara vårt "tema"

carteblanchegreetings.com/metoyou/stories/

Så ljusblått, grå, vit/cremè och röda rosor i min bukett.

Nallarna kommer att finnas på bild i inbjudan, festhäftet, på tårtan och ev. något mer.

• Fenixx

hej alla september-brudar, nu kommer jag igen.

varit väldigt lågt med planeringen länge, men nu sätts det igång igen.

när har ni tänkt skicka era inbjudningar?

skoj att se så många fler som ska gifta sig 4/9.

nu ska inbjudningskorten äntligen göras klara till helgen och jag väntar på att få se bilder på tärnklänningen som är klar.

• sun moon

Jag hoppas på att vi kan få ut dom i april
    Allt ligger på is nu pga lägenheten som ska säljas. Visning på den i helgen.

• sun moon

Men vi har redan gett info vilken dag det blir så det skulle inte vara helt katastrof om det blir i början av maj heller.

• popcorn o dip

Fenixx: Kul att du är tillbaka! Har funderat på vart du tagit vägen =)
    Har en hektisk mars månad, så ska väl göra inbjudningarna i början av april är det tänkt. Längtar såå... Det kliar i mina pysselfingrar!

• Blivandefrueriksson

sun moon vi kommer inte heller ha höst färger, vi har tagit det vi tycker om lila,turkos och silver..

Svar på tråden September 2010 del 4