Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??
Troll: Det SKA vara bra väder, vi gifter oss utomhus på kvällen... Som sagt, det SKA vara bra väder!
Troll: Det SKA vara bra väder, vi gifter oss utomhus på kvällen... Som sagt, det SKA vara bra väder!
Usch, jag sitter och klurar på hur vi ska göra med hotell.. Vi har ju bokat ett hotell där vi ska sova 1 natt. Inkl 3 rätters middag så kostar det 2195.
Sen kollade jag upp en helg i Riga, helgen efter vi gift oss, och det skulle kosta 2260, 2 nätter på båt och 1 hotellnatt. 1 frukost ingår, och ingen middag. Det blir 2 dagar i Riga. M är lite tveksam.. Men det skulle vara så skönt att komma bort lite. Men då skulle E följa med. Skulle inte heller ha några problem om ngn form av släkt skulle följa med, då blir det lite barnvakt...
fryser: Några tips på hur man kan övertala BM? jag menar ringen är ju redan inhandlad... Hur mkt är ringen uppe i nu föresten?
Haha, ja blivande man, inte barnmorskan.. (Till resa till Riga)
Har ni hittat den eller hur var det?
Jag trodde historien med svärfar var överspelad men NEJ. M ringde och frågade om de skulle komma på födelsedagsfika i veckan.
Svar: Nej, vi blev så ledsna över hur vi behandlades hos er sist. (De kom 40 min för tidigt och både jag och M frågade om de inte skulle komma kl 18 eller om vi missuppfattat tiden. Jag var inte där när de kom utan var och handlade och frågade då när jag kom hem.)
M svarade att vi blev ju lika ledsna vi över vad XX(frun) sa och att ni inte ens kunde säga grattis. Och så bad han om ursäkt (det hade ALDRIG jag gjort) om de tog illa upp.
Sen kom nästa attack. Han (svärfar) känner sig så utanför när vi flyttat dit jag är uppväxt. Ett beslut vi båda fattade, tillsammans. M svarade att det beslutet tog vi ju tillsammans. Svärfar lyssnade inte. Sen avslutades samtalet ganska snabbt.
JÄVLA KARL!!!!! M mår apa, och jag är skitförbannad. Tack för d.
Troll: Jag vet inte, vi umgås ju inte spec mkt i vanliga fall.. Han är enda barnet svärfar har kontakt med (Konstigt att ingen annan vill...) Han sa idag att skulle svärfar dö skulle han inte sörja så spec mkt. Det tror jag inte riktigt på men ändå gjorde det ont i hjärtat trots att gubbjäv*ln inte förtjänar det.
Dessvärre är det dop på ingång och sen bröllop. Jag har sagt till M att om de inte kan acceptera mig / oss som ett par vill jag inte ha dem där när vi gifter oss, och han förstod. Dock skulle jag aldrig kunna tvinga honom till det. Men att M måste bli mer tydlig, det är ju ganska tydligt. Han är så sjukt konflikträdd med sin pappa, tror mkt pga att det är hans enda förälder vid liv.
Blir så förbannad när han gör illa M, blir mer arg än vad M blir.. (kanske lite gravidhormoner också men... )
fryser: Jo jag vet, men jag vill ändå visa på ngt sätt att det inte rör mig i ryggen vad de gör. (Fast det gör det ändå) Jag förklarade för M idag igen att det känns väldigt konstigt att gifta mig med honom om han inte kan stå upp för mig / oss, och det menar jag verkligen. Han menade att jag hotade då, men det är så jag verkligen känner.
Han kommer hem från bandyn närsom och då blir det nog upp till diskussion igen. Så trött och besviken. Vi har varit tillsammans i över 5 år och har inte kommit längre än så. Det är ju tame17 pinsamt!!
fryser: Haha, mmm fast nu känner även jag att det är liiite oekonomiskt också.. Och inte riktigt samma sak när vi ska ha E med oss.
Jo jag vet, jag blir ju bara tvärförbannad och det hjälper väl knappast. Nu har det ju gått en stund och vi har väl lugnat ner oss båda två, om han bara kommer hem ngn gång..
fryser: Ja vi har önskat oss pengar till hem / resa. Farmor o farfar har redan skickat sina pengar, både till våra födelsedagar (M fyller i juli...) och E´s dopdag.
Är också sjukt seg, men tänkte försöka spana in nya serien på 4:an om jag orkar.
Var på inskrivning hos barnmorskan idag. KANON känns det! Så glad över en bra barnmorska!
Fryser: Idag har varit en bra dag. Borde ha städat mer än jag gjort men det får jag väl ta igen imorgon.. Kommer folk hit på kvällen så det måste göras..
Själv? Och ni andra?
Haha, ja jag orkar inte låta svärfar förstöra för mkt. Ska få den den lill* i magen på måndag. Myyyyyys! Bara hoppas att den där inne mår bra.
Åh barfota barn! Det är sommar det!