• Bettygumman

Linköpingsbrudar 2010

Hej alla Linköpingsbrudar! För visst finns det fler än jag där ute?

• Svar på tråden Linköpingsbrudar 2010
  • Jessika81
    uppochhoppa skrev 2010-03-16 15:37:01 följande:
    hej Linköpingsbrudar! Var ska ni ha era fester? och för hur många gäster? Caterar ni från p2 som verkar vara det mest poppis eller är ni på någon restaurang? Jag planerar bröllop till vintern/våren 2011 och ska kiak på lokaler i linköping och ska nu försöka fundera ut vilka vi ska titta på för våra ca 90 gäster (80-94 typ). Har ni råd att ge mig om hur ni tänkte - ni som säkert sett flera av de möjliga lokalerna? Vore supergulligt!!!
    Nu vill jag också vara med i den här tråden :) Öschötatråden dog lite... Gifter oss inte förrän 2011, men det kanske är lugnt? :)

Vilka möjliga lokaler tänker du på Uppochhoppa?
  • Bettygumman

fibobs

Den 4/9.

Vi önskar oss bidrag till våran smekmånad, har öppnat ett konto.

Tjejer: ska ni åka nånstans på smekmånad? Vart i såna fall?

• uppochhoppa
    Jessika81 skrev 2010-03-17 16:28:47 följande:
    Nu vill jag också vara med i den här tråden :) Öschötatråden dog lite... Gifter oss inte förrän 2011, men det kanske är lugnt? :)Vilka möjliga lokaler tänker du på Uppochhoppa?
    ja, jag vet knappt själv! ha, ha! Planerar från Sthlm som sagt, vi ska åka ner kring påsk och titta på några tänkte vi, men kanske helel rinte kommer kunan se alla så därför tänkte jag få tips om de som rymmer 85 pers och uppåt 90-95 (hm, antalet gäster blir fler och fler...) så vi inte tittar på lokaler i onödan.

Fått tips om Bjärka säby, men att de har gräns på 80 pers. Hur strikt är den gränsen? Ett av magasinen som p2 har på sin hemsida ( det festligare) känns också aktuellt, och kanske "Lmässen".

Vi vill ha en "pampig" ljus lokal då vi inte gifter oss i kyrkan, det känsns om att vi då vill lyfta själva festen ett snäpp. Jag är allergisk mot furubruna bygdegårdar med panel, men en vitmålad vore fint! Tips på vilka jag ska kontakta?
  • Lyckliga013bruden

Livmässen (som vi ska ha så jag är super partisk) är en väldigt fin lokal, jag tycker absolut ni ska ta er en titt på den.
    Löfstadslott, vet inte vad de har för gräns och de ligger en bit utanför lkpg.

uppochhoppa skrev 2010-03-17 18:24:07 följande:
    ja, jag vet knappt själv! ha, ha! Planerar från Sthlm som sagt, vi ska åka ner kring påsk och titta på några tänkte vi, men kanske helel rinte kommer kunan se alla så därför tänkte jag få tips om de som rymmer 85 pers och uppåt 90-95 (hm, antalet gäster blir fler och fler...) så vi inte tittar på lokaler i onödan. Fått tips om Bjärka säby, men att de har gräns på 80 pers. Hur strikt är den gränsen? Ett av magasinen som p2 har på sin hemsida ( det festligare) känns också aktuellt, och kanske "Lmässen". Vi vill ha en "pampig" ljus lokal då vi inte gifter oss i kyrkan, det känsns om att vi då vill lyfta själva festen ett snäpp. Jag är allergisk mot furubruna bygdegårdar med panel, men en vitmålad vore fint! Tips på vilka jag ska kontakta?
  • uppochhoppa

Tack! Man vill ju dessutom hålla ner kuvertpriset så catering är att föredra. Svårt det här, men kul och spännande vart vi hamnar.

• Lillaria

Är sur för att inte e-hair hör av sig. Jag kontaktade dem för två veckor sen och då sa de att jag skulle komma tillbaka mitt i veckan för att de skulle hinna kolla om de hade tid mitt datum. Jag kom dit mitt i veckan och då sa de att de behövde tala med varandra igen (inte samma personer som på helgen). De tog mitt telefonnummer och lovade ringa och meddela. Nu har det gått en och en halv vecka och de har inte hört av sig...
    Det gör mig lite sur eftersom de har fått så bra betyg från vänner som har gift sig men nu vet jag inte hur jag ska göra om jag ska jaga dem mer eller om jag ska söka någon annan lösning på hår och smink...

• CiaLovesAndreas

2 månader kvar idag!!!
    Börjar ju nästan bli nervös

Svar på tråden Linköpingsbrudar 2010