• Bettygumman

Linköpingsbrudar 2010

Hej alla Linköpingsbrudar! För visst finns det fler än jag där ute?

• Svar på tråden Linköpingsbrudar 2010
  • Lyckliga013bruden

hur gör ni med dans?
    har ni hittat någon danslärare?

• lisaodaniel

Hej allihop!

Jag hade helt missat att LP hade bröllopsspecial, den åker direkt till återvinningen här hemma. Jag får väl ta och leta upp den:)

Gällande min frisyr så har jag en gammal klasskompis som är frisör på Brännpunkt, förmodligen kommer hon hjälpa mig, jag har ju ett tag kvar, augusti.

Jag hade tänkt åka till Scrapbutiken idag för att köpa material till inbjudningskorten jag ska göra själv, men i det här snöovädret åker jag inte längre än jag behöver:)

Hur ska ni göra med makeup? Ska någon hjälpa er eller gör ni det själva?

• CiaLovesAndreas
    Lyckliga013bruden skrev 2010-02-20 12:04:45 följande:
    hur gör ni med dans?har ni hittat någon danslärare?
    Sambons bror ska lära oss att dansa vals

lisa,
    Jag ska göra min makeup på Face.

Vårt nästa steg är att ta tag i festprogrammen.
  • fibobs

Makeupen ska nog en god vän få göra, om jag inte kan lära mig själv tills dess. Make up store har så man kan gå och lära sig. jag använder så sällan smink i vanliga fall, så det känns lite bortkastat att betala för detta.......eller det är kanske det jag ska göra.....så kan jag börja använda det lite oftare?!

Dans, är det det bröllopsdansen du menar Lyckliga013bruden?

Vi ska dansa till "She´s always a woman" med Billy Joel. Den är fin och lite valstakt också.
    Den spelas på akustisk gitarr med en tjej som sjunger.

Håret är tänkt att en tjej på Hair Crew ska göra.

Jahaja....nu blir det 3dje gången idag som jag beger mig ut och skottar....helt GALET med snö!
    kramellikram

• Bettygumman

Hår och make-up gör de på frisörsalongen dit jag ska. Mindre stress så.

Är det wienervals man dansar?

• lolca

Är lite avundsjuk på alla er som har er stora dag kvar! :) Jag och min man gifte oss i Kaga kyrka i slutet på maj 2009. Blev en otroligt lyckad dag och en dag vi alltid kommer att minnas med stor glädje och lycka.

Jag gjorde mitt hår och smink hos Sara på e-hair. Matilda som jobbar på samma salong gjorde mina tärnors hår och smink. Vi var väldigt nöjda med resultatet.

Lycka till!!!!!!!

• Lyckliga013bruden

vad bra jag ska dit för hår och smink!!

Ja det är bröllopsdansen/brudvalsen jag tänker på. Jag vet inte var vi ska lära oss dansa eller om vi ska ha traditionell wienervals eller något roligare. Jag vill att gästerna ska få något roligt att kolla på. Hur kul är det att se oss dansa tryckare, eller bara valsa runt egentligen?

lolca skrev 2010-02-20 17:31:29 följande:
    Är lite avundsjuk på alla er som har er stora dag kvar! :) Jag och min man gifte oss i Kaga kyrka i slutet på maj 2009. Blev en otroligt lyckad dag och en dag vi alltid kommer att minnas med stor glädje och lycka.Jag gjorde mitt hår och smink hos Sara på e-hair. Matilda som jobbar på samma salong gjorde mina tärnors hår och smink. Vi var väldigt nöjda med resultatet. Lycka till!!!!!!!
  • Philippine

Hittat tillbaka! :)

Vi har lite strul med cateringen. De som vi hade som nummer 1 och 2 har stängt just den veckan som vi gifter oss (där fick vi för att vi valde en dag mitt i sommaren!). Så just nu har maten största prio! Helst vill vi ha grillbuffé, med någon som grillar på plats. Någon som kan tipsa oss om en bra firma?

• CiaLovesAndreas

Nån som har lust att ses och ta en fika och babbla bröllop nån kväll??

• Bettygumman

Jag är helt klart på! Nån mer?

Svar på tråden Linköpingsbrudar 2010