• Daa

I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

• Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • ingenjörsbruden

Fru E skrev 2010-05-09 19:43:49 följande:
    Fru Sy-grattis till hoppas nu din kropp fattar att den ska ha äl och indianer så att ett + kan komma! Leksi-GRATTIS igen!!! Ingis-glöm inte att andas Lanovia-gick dopet bra? Blommis-hur mår indianerna och magen? Behöver snart ha sällskap för sinnesfridens skull EGO-i fredags förmiddag var jag på kliniken för första titten på blåsorna, misstänkte att det inte var lika mycket aktivitet därinne som sist då tanten inte kom ordentligt förrän i onsdags och jag började spruta i måndags. Och rätt hade jag, 4 blåsor var allt han kunde se och den informationen fick man dra ut från honom. Men allt var så normalt så ändå enligt honom. Började ju på lägre dos denna gången men liiiiiite fler blåsor hade jag hoppats på när det var minst 14 förra gången . Fick order om att höja dosen till det vi hade förra gången med start från i fredags och ny titt på tisdag förmiddag. Det fanns ingenting att oroa sig för enligt läkaren eller sköterskan eftersom mycket kunde hända på de här dagarna speciellt när dosen höjdes. Men jag blev grymt besviken ändå med bara 4 blåsor kändes inte alls roligt att jobba sedan. Så nu sprutar vi glatt på till på tisdag då vi får se vad som händer, ingen prel tid för ÄP alls ville de ge men tidigast fredag är min gissning.

*KRAAAAAMAS Jättehårt*
    "nu sprutar vi glatt på"....eeerhhhhmmm....*rodnar* misstänker att det INTE är så som jag tänkte först....eeerhmmm...*drar upp skägget över ansiktet*{#lang_emotions_embarassed}

• ingenjörsbruden

*kastar av en magisk säck fylld med underbara kramar*

Ballan har väckt oss femtielva gånger i natt så vi är lite slitna....

*zzzzzzzzzzzzzzzzzz*

• Hvidbrud

Hej fru bygg! Jo, allt bra här! Vi fick säkra lägenheten i en hast i gårkväll för lilla e lurade ut hur man förflyttar sig snabbt och effektivt framåt, till sidan och runt. Målmedvetet söker hon alla sladdar... Kan förstå att min syster fick sele och min bror lekhage... (jag slapp för jag var ju ett sånt snällt barn... Haha! ) Allt bra med er?

• Fru Bygg

Hvidis, härligt att höra att lilla E nu förflyttar sig snabbt. Sladdar är mycket populära, vi har som tur väl bara en i vardagsrummet. Ella har börjat ställa sig på alla fyra och gunga lite, så vi får se när hon börjar krypa.
    Skulle du iväg hela denna veckan?

Allt är bra med oss, äntligen! Vi känner fortfarande av sviterna från förkylningen, men känner oss helt ok. Vilken jobbig förkylning, den varade i en hel vecka.

• Fru Bygg

Jättestor kram till fru E! Hoppas på fler blåsor idag!

• Sonja68

Leksi: Så underbart du berättar om när lille Alfred föddes! Blir alldeles varm och tårögd! Skrattar igenkännande åt hormonbryt och onda bröst...
    Känns lite sorgligt att jag aldrig kommer vara med om det där nå' mer... Men det känns ändå som ett rätt val.
    Jag glädjs åt er här istället, och åt mina små ljuvliga prinsessor därhemma.
    Igår hade lilla K dansuppvisning för oss.
    HOn hade på sig sin ballerina dress och vita dansskor.
    Hörde att hon och storasyster spelade musik och grejade i rummet. Sedan kom storasyster T och bjöd in oss till K:s dansuppvisning. Hon hade ställt fram stolar på första parkett till mig och maken. Hon skötte CD-spelaren.
    Och så satte uppvisningen igång. Lilla K dansade till sin, för tillfället favvolåt, "Underbart" med Kalle Moreaus. Oj, oj oj, vilken känsla, vilket allvar. Vi hade fullt sjå att hålla oss för skratt jag och maken
    Sällan man har tråkigt med två såna teaterapor och fantasifulla, påhittiga tjejer i huset!

• Sonja68

Leksi, glömde säga; Alfred är ett underbart namn till en stark, rejäl gosse

Daa: Gud, vad du skrämdes!!! *pustar ut* Fortsätter att hålla tummar och tår och ber böner. Det kommer gå bra, det har vi bestämt. Kram!

• Sonja68

ingenjörsbruden skrev 2010-05-10 08:52:04 följande:
      *KRAAAAAMAS Jättehårt* "nu sprutar vi glatt på"....eeerhhhhmmm....*rodnar* misstänker att det INTE är så som jag tänkte först....eeerhmmm...*drar upp skägget över ansiktet*

INgis: Du är för härlig!

Snor åt mig en magisk kram också.

• Fru Bygg

Leksi; glömde säga det innan! Grattis ännu en gång till sonen! Skönt att allt har gått bra! Vilket bra namn ni bestämt er för, lille Alfred! Njut nu av varandra!

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan