• Daa

I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

• Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • Ninnnis

Grattis igen till lille Alfred, Leksi!

Grattis i efterskott, Fru Bygg!

EA, jag håller tummarna för att äggblåsorna har skärpt till sig. Kraaaam!

Daa, shit vad du skräms! Det ska ju gå bra den här gången!

Kram till allihop

• Daa

Oj hörrni, det var inte riktigt meningen att skrämmas. Jag behövde skriva av mig lite...
    Än en gång, tack för alla hållna tummar.

Vad gäller att jag känner mig ogravid, så har jag funderat lite. Idag befinner jag mig i vecka 4+1. Upprepar det för mig själv: 4+1. Det är jättetidigt. Om jag haft samma cykel som förra året hade jag haft BIM igår. Upprepar igen för mig själv: BIM igår. Så jag känner mig inte så gravid? Mycket märkligt *ironisk*
    Sedan är det väl också så att symptomen kommer och går, eller blir starkare och svagare.

Nu har jag iaf råkat boka tid hos barnmorskan. Ringde för att få råd angående magen. Det är ju inte så kul att få så ont att jag misstänker MF. I alla fall så har de börjat med något nytt: hälsosamtal tidigt under graviditeten. Redan nästa måndag ska jag dit. Det känns jättekonstigt. Vid den tiden kommer jag inte ha vågat köpa mig en gravidtidning ens.

• Daa

*bryter ihop i en fnissattack*

ingenjörsbruden skrev 2010-05-10 08:52:04 följande:
      "nu sprutar vi glatt på"....eeerhhhhmmm....*rodnar* misstänker att det INTE är så som jag tänkte först....eeerhmmm...*drar upp skägget över ansiktet*

• Daa

Fru E: hur är det idag? *håller tummarna för febril äggtillverkningsaktivitet*

• Daa

ingenjörsbruden skrev 2010-05-10 08:49:45 följande:
      Phu.....sicket snörp jag fick här!O du.....säg till mannen om han får lätt näsblod eller blöder i övrigt....att INTE lämna det i toalettstolen....jag höll själv på att få hjärtstillestånd efter ett av makens näsblod....

Oj! Kan tänka mig det.

• Daa

Fru Bygg och Hvidis: så spännande med barnens framsteg.

• Daa

Härliga tjejer du har, Sonja. {#lang_emotions_heart} 

Sonja68 skrev 2010-05-10 10:04:30 följande:
    Leksi: Så underbart du berättar om när lille Alfred föddes! Blir alldeles varm och tårögd! Skrattar igenkännande åt hormonbryt och onda bröst... Känns lite sorgligt att jag aldrig kommer vara med om det där nå' mer... Men det känns ändå som ett rätt val. Jag glädjs åt er här istället, och åt mina små ljuvliga prinsessor därhemma. Igår hade lilla K dansuppvisning för oss. HOn hade på sig sin ballerina dress och vita dansskor.Hörde att hon och storasyster spelade musik och grejade i rummet. Sedan kom storasyster T och bjöd in oss till K:s dansuppvisning. Hon hade ställt fram stolar på första parkett till mig och maken. Hon skötte CD-spelaren. Och så satte uppvisningen igång. Lilla K dansade till sin, för tillfället favvolåt, "Underbart" med Kalle Moreaus. Oj, oj oj, vilken känsla, vilket allvar. Vi hade fullt sjå att hålla oss för skratt jag och maken Sällan man har tråkigt med två såna teaterapor och fantasifulla, påhittiga tjejer i huset!

• Ninnnis

Daa skrev 2010-05-10 11:42:09 följande:
    Hej Ninnis! *vink och massa kramar*

*vink och kram tillbaks*

Jag minns för ett år sedan någonting, mitt i den värsta plusjakten. När jag gick på toa och sedan reste mig för att spola var det alldeles rött i hela toalettstolen. Jag blev alldeles ställd eftersom det inte passade med varken nidis, indianer eller något annat. Sedan kom jag på att jag ätit rödbetssoppa dagen innan...

Här har indianerna precis infunnit sig på dag 33. Det är nästan så att jag blir lite stolt över min kropps någorlunda regelbundenhet det sista halvåret. Man får vara glad för det lilla

*dukar upp till fest för att indianerna ska hålla sig kvar hos mig och inte trakassera någon av er*

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan