MAJ 2010 del 5
Hade en riktigt lyckad shoppingtur igår och fick tag på superfina underkläder både att ha under bröllopsklänningen och sen till bröllopsnatten. Kan varmt rekomendera att gå till en "riktig" underklädesaffär med bra service!
Hade en riktigt lyckad shoppingtur igår och fick tag på superfina underkläder både att ha under bröllopsklänningen och sen till bröllopsnatten. Kan varmt rekomendera att gå till en "riktig" underklädesaffär med bra service!
jaao: Tycker din klänning är jättesnyygg! Blir hur fint som helst med ditt mörka hår & ljusa hy Vad hände med bandet i midjan förresten?
Haha ja prästdotter är väl kanske inte riktigt stilen du strävar efter om jag har förstått dig rätt?
Man tycker ju att sömmerskan borde kunna fixa det, jag håller tummarna. Jag var förresten och provade min klänning idag, De får ta in den några centimeter men sen blir den nog bra, kändes väldigt smickrande för figuren när de hade nålat in den.
Cia: Puh jag blev lite nervös där ett tag, tänkte att de ändringarna som jag & sömmerskan bestämde för min klänning igår blir ju de slutgiltiga, men så kom jag på att du gifter dig ju några veckor senare. Med tanke på om det var för tidigt att bestämma de sista ändringarna alltså.
Cia: 8 maj, så fyra veckor från idag. Förhoppningsvis hinner man väl inte ändra kroppsform så mycket på så kort tid.
Idag har vi haft en riktig bröllopsfixardag! Först var vi hemma hos vår solist och lyssnade på när hon sjöng våra låtar. Hon sjöng såå fint! Gåshud på armarna och tårar i ögonen är ett mycket gott betyg från mig i alla fall. Sen var vi och handlade lila linnetyg till löpare, ett smalt lila band som vi ska fästa bordsplaceringskorten vid och knyta runt servetterna, lila ljus till ljusstakar & kandelaber samt vita glasvaser (Salong) från Ikea. Känns skönt att ha fixat allt till dukningen.
Cia: Tycker jag har svullat semlor och annat onyttigt hela våren men de har tydligen inte fastnat... Kanske inte är helt fel med litte bröllopsstress blandat med jobbstress ändå?
Idag ringde vår präst! Vi ska träffa honom i kyrkan nästa fredag, ska bli spännande att se hur han är. Lät väldigt trevlig på telefon i alla fall.
ar100522: Vad tråkigt med din morfar! Hoppas det känns bättre imorgon som du säger. Kram!
Martinaa: Nu äntligen kan jag berätta om min morgongåva som jag ska ge min blivande (kunde ju bara säga a och inte b eftersom han satt brevid förra gången jag skrev om den).
Jag har varit hos vår bröllopsfotograf och så hon fick ta en fin bild av mig, jag har ingenting på mig upptill men står med armarna över bröstet så det är liksom ingen sexuell bild, bara en fin bild med mycket hud, varmt fint ljus och jag som står och småler lite och ser väldigt mycket ut som... mig. Sen ska jag rama in fotot och ha en ganska bred passpartout runt och på passpartouten, under fotot, står textraden "Life is what you give to me" vilket är en rad ur en av låtarna vi ska ha som solosång på vår vigsel. Och precis så är det, livet är just vad han ger mig. Jag hoppas han blir glad för den, jag har tänkt att kan ha den på bordet brevid sin säng eller något. Nu vet du.
CiaLovesAndreas: Jag hoppas det! Känns som det nog är den present jag har lagt ner mest tanke & arbete bakom av alla presenter jag har gett honom, vilket väl är passande i och för sig. Vi pratade om morgongåvor häromdagen och då fick jag övertyga honom att neeej, man kan inte få datagrejer i morgongåva...