MAJ 2010 del 5
CiaLovesAndreas: Det gör han säkert! Han kommer ju bli påmind om er bröllopsdag varje gång han ser det ju, det borde han ju gilla.
CiaLovesAndreas: Det gör han säkert! Han kommer ju bli påmind om er bröllopsdag varje gång han ser det ju, det borde han ju gilla.
Måste bara länka till en sida med häftiga bröllopsfotografier:
www.aprilwerz.com/
Det är NÄSTAN så jag överväger att ha slöja på bröllopet bara för att man kan ta så snygga och kreativa bilder om man har en lång slöja att leka med...
Vad gör en blivande brud om hon lämnas ensam hemma en fredagkväll? Ja jag vet inte vad ni gör, men jag var bara tvungen att plocka fram mina underkläder för bröllopsdagen och bröllopsnatten och ta kort på dem. Bilderna finns i mitt galleri under starka bilder Blev alldeles alldeles kär när jag kände på tyget i mitt silkesnattlinne, helt galet mjukt & lent ju! Och nej, som ni kanske förstår har jag aldrig ägt något silkesplagg förut
Martinaa: Hoppas du bli frisk snart!!
Hanna: Fina ringar, är de från Schalins eller? Har tittat på den alliansringen också.
Hillena: Visst är det? Längtar tills jag får börja använda det, har en känsla av att jag kommer bo i det när jag väl får ta det på mig!
Idag har vi varit på systemet och köpt mousserande vin till brudskålen/välkomstskålen. Hur många personer räcker en flaska på 750 ml till egentligen? Hur mycket räknar ni med att ni kommer behöva?
Idag har vi träffat vår fotograf, hon verkade ha många bra idéer. Vi fick titta igenom ett antal bilder och säga vilka som mest liknade såna bilder vi vill ta. Kom fram till att vi vill ha rätt avslappnade och spontana bilder.
Vi träffade vår präst i kyrkan i fredags. Han verkade väldigt bra tyckte vi, lugn, glad, lyhörd och "modern". Kul att få en genomgång av alltihop, från praktiska grejer som blommor i kyrkan (det fixar församlingen åt oss, vi behövde bara säga vad vi vill ha - lyx!!!) till mer innehållsmässiga saker som vigsellöften. Vi hade verkligen inte haft en tanke på att skriva egna löften så vi bestämde med prästen att vi skulle ha de vanliga traditionella. Men sen, på kvälleen när jag skulle somna dök orden bara upp i huvudet på mig så nu kör vi på egna löften i alla fall! Känns faktiskt riktigt riktigt bra, att de löften vi ger varandra är formulerade bara för oss liksom.
Vojne vojne vad mätt jag är! Vi har varit och provätit vår bröllopsmenyoch trots att våra förväntningar var höga från början lyckades kocken överträffa dem.
Bara 10 dagar kvar nu!!
Ananias: Samma här! Hur känns det för er?
Idag har jag varit och beställt rosor till min brudbukett. 20 stycken Akito-rosor blir det, bilder finns i galleriet på hur rosen ser ut och ungefär hur buketten ska vara (fast min ska vara med bara rosor och en ett mörklila sidenband i stället för ett vitt organzaband). Längtar tills jag får mina blommor, tror de kommer bli superfina.
Martinaa: Jaa du! Där ser man. Men det är vitt guld i fattningen runt stenen på din va? Bra smak du har!