• MBLL

Skaraborgsbrudar=)

Vet inte om det finns någon skaraborgstråd igång nu men, den jag hade var iaf avstängd för fler svar så jag gör väl ett försök här då.

Jag har lite funderingar angående hur ni gör med att öppna presenter ni får?
    Vi har iaf kommit fram till att vi vill öppna dem dagen efter då vi inte vill ta en massa tid från festen med det. Min fråga är om det är någon som vet vart man kan ha typ brunch för en inte allt för dyr peng där bröllopsgästerna får möjlighet att deltaga.... Denna måste ligga i skövde eller inom ett inte allt för långt avstånd.

Hälsningar Maria

• Svar på tråden Skaraborgsbrudar=)
  • Nordiskbrud

Vi öppnade våra presenter hemma dagen efter med våra föräldrar, men det var mest för att de var där Vi hade först tänkt ha något dagen efter men insåg rätt snabbt att våra gäster skulle åka hem vid så olika tidpunkter, många på morgon/förmiddag och att de som bor i närområdet inte sätter sig i bilen igen för att åka och äta brunch o se på presentöppning. Tänk igenom om det finns intresse först och främst och sedan hur många som kan tänkas närvara, säkert färre än ni tror. Inte för att vara negativ men jag hade inte åkt extra för något sådant dagen efter när man redan är trött och hade jag rest en bit skulle jag velat åka hem när jag vill.

Men ett alternativ kanske kan vara att ta catering och vara hemma? Är tanken annars att ni ska släpa med er presenterna dit ni ska ha brunchen? Skulle kännas konstigt med andra gäster om ett bröllopssällskap sitter och öppnar paket...
    Kommer gästerna att bo på något visst hotell så kan ni kanske ordna så ni kan öppna tillsammans vid en senare frukost?

• sommarbröllop 2010

Kolla på Rådhuset, deras övervåning kunde man iaf förr för ett par år sedan abonnera för större sällskap med servering av brunch/buffé.
    Annars håller jag med Nordiskbrud om att hemma med catering kan vara ett bra alternativ.

• Cherrygirl

Här är en till Skaraborgs brud!
    Jag kommer ifrån Karlsborg
    vart är ni andra ifrån?

• sommarbröllop 2010

Bor i Mölltorp =).
    Cherrygirl var ska ni gifta er?

• Cherrygirl

Vi gifter oss i garnisionskyrkan. Vart gifter ni er?

• sommarbröllop 2010

På m/s Sandön och sedan fest i Granvik på Hamnpuben.

• sommarbröllop 2010

Ja , ser verkligen fram emot det. Vi hade också funderingar på garnisonskyrkan först, men min sambo ville helst hitta ett annat alternativ än kyrka, så det här blir nog jättebra.

• Cherrygirl

ja Garnisionskyrkan e fin och stor så det passar oss bra :-P

Ska ni ha Christian som viger er då, eller ska ni ha med en präst?

• scimmietta

Vi ska gifta oss i Falköping den 3 juli
    Någon mer falköpingstjej??

Svar på tråden Skaraborgsbrudar=)