Inlägg från: rosesarered |Visa alla inlägg
  • rosesarered

Juli 2010

CeKe,

ringen blev jättefin! Snyggt när man kan bygga på förlovningsringen på det sättet! Hur lång tid tar det att få hem saker om man beställer från ebay egentligen? känns som att det var ett tag sen du beställde dendär caketoppern. Har länge funderat på att beställa från etsy men kommer aldrig till skott.

Tokisen,

klänningen är jättefin. Stilren och klassisk.

Själv känner jag att jag fastnat i planeringen. Drömmer om allehanda onödiga grejer som favours och vimplar och tänker på grejer som SKA göras... Kommer aldrig igång, tror knappt vi gjort nåt bröllopsrelaterat sen vi skickade inbjudningarna. Förutom gått på bruddate och pratat bröllop. Mycket snack men ingen verkstad här

Tips för att ta sig ifrån bröllopskoman?

• rosesarered

Jaha då gick det ju väldigt fort! Men jag kom ihåg att du skrivit om caketoppern och det var ett tag sedan.

Det känns som att det är mycket med allting. Det kanske bara är jag som inbillar mig att det är bråttom med allt. Vi har gjort en hel del redan men det kanske är dels vår lokal som stressar upp mig. Eftersom det blir så mycket jobb med den. förresten har lagt in en bild på den nu i galleriet men bara utanpå.

Sen så är det ju bara fyra månader kvar snart! tiden går så fooort. Ska skriva mitt examensarbete också innan det så jag har en del annat som tar tid.

Kul med husplaner!

• rosesarered

Haha här är en till detaljfreak

Funderar också på hur vi ska smycka vår vigselplats. Har tankar på rosenblad på marken med tänkte eventuellt fuska med konstgjorda. Sen ska vi ha våra stativ med blomvaser hängande som bildar en "altargång".

Idag träffade jag en person som ska komma på vårt bröllop. Hon undrade över hur planeringen går osv. Får nästan lite prestationsångest ibland gällande bröllopet för att jag så gärna vill att det ska vara fint. Om ni förstår vad jag menar. 

Sen en annan gäst vars bröllop vi var på har sagt att det kommer att bli ett sagobröllop. Kanske för att hon tycker att vi lagt ner så mycket tid på allt när vi planerat så länge redan. Då blir jag också som att " jamen tänk om det inte blir nåt sagobröllop??"

Vi har ju inte nånsomhelst erfarenhet av att ordna bröllop inte ens någon större fest. 

• rosesarered

Korallbruden - du och jag tänker lika!

Har nämligen också tänkt ha skor i färg (gröna). Är på jakt efter det nu. Har kollat på angelinas där man kan färga vissa skor och sen på nån utländsk sajt som jag hittade länken till här på Bt.

Kolla tråden snygga eller bekväma skor (eller nåt liknande). Till vigseln tänkte jag ha typ ballerinaskor.

Frågan är bara om jag vågar chansa och köpa skor med klack på 7 cm? alla snygga skor jag hittat har ju det och jag är inte någon som använder klack till vardags. Så egentligen räcker 5 cm klack gott och väl. Men de snyggaste skorna är med 7 eller till och med 8 cm klack!!{#lang_emotions_surprised}

• rosesarered

Jag måste erkänna att jag känner mig sjukt stressad över vårt bröllop just nu.

Känns som att planeringen går dåligt! en del motgångar kan man säga...

Blir tveksam när så många här i tråden redan gjort provuppsättningar, bestämt blommor etc.

Jag fick konsultationstid hos floristen i maj och har inte pratat nåt om blommor och priser än. Borde man ha konsultation redan nu? Undrar samma sak med frisören...

• rosesarered

Okej då ska jag lugna ner mig och ta blommorna och håret sen i maj typ{#lang_emotions_sunny}

Brudnerverna är på helspänn känner jag{#lang_emotions_wink}

• rosesarered

Kikar in en snabbis...

hinner inte läsa allt ni skiver. Kikade in på cekes klänning - jättefin! den börjar bli färdig nu ser jag. Men den blir lite olika än den på bilden du hade förut?

Jag är i Finland, har varit på pappas 50-årsfest igår och oj vad många kommentarer vi fick om att vi ska gifta oss. De hade gjort en powerpointslide om hans liv och då kom det upp en bild på oss och så sa hon som höll i pratet att vi ska gifta oss i sommar som ett annat par också (Vickan och Daniel) inför alla 60 gäster. Det var lite pirrigt, kändes så verkligt helt plötsligt! 

• rosesarered

Vi3,

grattis till graviditeten vad spännande!

• rosesarered

mountainleaf,

vad tråkigt med varsel och restskatt hoppas det löser sig. Era inbjudningar var iaf fina om det är någon tröst

Katja,

jag tycker att pälsboleron är jättefina men måste hålla med om att på ett sommarbröllop känns det lite vintrigt. Men visst det kan ju bli fint. Var på ett bröllop i oktober och då hade bruden en sån pälsbolero när de kom ut på kyrktrappan. men spetsbolero kan vara minst lika fint och mera somrigt.

nighteelf, 

tårtan ser fin ut! längtar till vår tårtprovning i april... kul att vigselringen och f-ringen passar ihop! kan ju vara en del pysslande med bara det.

Någon annan här som är ute i sista minuten och känner att bröllopsformen kunde vara liiite bättre? Känner att jag gärna vill vara lite mera "fit" när jag står där framme i klänningen. problemet är bara att jag är en gottegris med många misslyckade bantningskurer på samvetet. Några tips?

Svar på tråden Juli 2010