Inlägg från: rosesarered |Visa alla inlägg
  • rosesarered

Juli 2010

Ceke,

grattis till huset! många grejer på gång för er del nu med både bröllop och nytt hus

korallbruden,

tråkigt med tärnklänningen! verkar vara väldigt olika med hur resultatet blir när man beställer sådär. Vissa har ju väldans tur och får fina klänningar vad jag sett här på bröllopstorget.

Mia77,

har varit med om samma sak! (nästan) Vi hade en preliminärbokning på en festlokal med mat och dryck och hela baletten. Var där första gången och tittade i juli förra året. Då lät allt jättebra. Sen plötsligt blev det ägarbyte och vi var på ett planeringsmöte i september och allt lät bra, det var inga problem och vi skulle få menyer och prisuppgifter senast i oktober. November har tydligen dottern till ägarna tagit över stället och det blir igen ett nytt planeringsmöte där vi i princip säger samma saker om och om igen. November ska vi senast få prisuppgifter, menyer och avtal påskrivet. December försöker min fästman ringa henne flertalet gånger då hon säger att hon ska ringa upp men aldrig gör det.. efter tionde gången tröttnar vi, detta är på slutet på december. Bestämmer oss för att skita i festlokalen eftersom vi fått ett så opålitligt intryck. Så mitt råd är BYT! Har du minsta dåliga magkänsla så är det inte värt att betala stora pengar för någon som inte är serviceminded för fem öre. 

Oj, vad långt det blev...

• rosesarered

Ämnet har säkert avhandlats men har alla här skickat in hindersprövningen och namnblanketter?

Idag har vi bockat av en bröllopsgrej på listan, köpt tältpaviljong till vigseln.

Det blev denna:

www.jysk.se/165/417/3732430/a/catalog

Tiden börjar verkligen rinna iväg på allvar nu. Känns som att det är hundra saker kvar att göra.

Någon annan som känner likadant?

Glad påsk på er alla

• rosesarered

Mia77,

välkommen till klubben! Bridezilla som jag är trodde jag att mobilen skulle överrösas med grattis-sms och telefonen skulle gå varm hela kvällen. Ingen förutom våra föräldrar visste om att vi skulle gifta oss så vi trodde att det skulle "smälla" Men endast våra kära mammor ringde. Så nej du är inte den enda. Säkert så är det så att det är en så stor grej att gifta sig för en själv och inte för gästerna så... Sen så säger dom flesta något när man väl träffar dom.

Sarahkka,

tack, kikade också på paviljongen förra året och har varit och frågat efter den på Jysk och då fick jag informationen om att den skulle komma till sortimentet nu vid påsk så jag var väl förberedd Barn nästa vecka, det måste kännas väldigt spänannde! Nervös och förväntansfull?

Vet ni, idag har jag gjort mitt första inköp med paypal. Skitläskigt!{#lang_emotions_dreamer}

Tänk om det inte funkar, om jag blir lurad eller nåt. Valde ett konto som är direkt kopplat till mitt bankkonto och inte det andra alternativet då man fick vänta 2-3 arbetsdagar. Det blev lite brådis för tjejen som hade etsy-butiken skulle själv gifta sig och stänga butiken i nån månad. Så jag slängde iväg min beställning på hårblomma snabbt som attan!

Detta riskerar att bli en dålig vana, det finns ju huuur mycket somhelst fint på etsy.

Är det där du också beställt floret Katja?

• rosesarered

Kärleken,

haha måste leta upp den tråden jag tror också att det kan bli fint med ivory. Vi kommer att ha lite olika färger på oss, fästmannen har grön nehru, jag ivory (tror jag?) klänning och tärnklänningarna är ljusgröna. Så vi blandar lite olika gröna nyanser

Vi funderar på följande låtar: I give you the morning, ännu doftar kärlek och för kärlekens skull. Inte så vidare orginellt haha spelas på bröllop stup i kvarten..

• rosesarered

Just det, igår pratade jag med min svägerska som jobbar i butiken där jag beställt min vigselring. Nu ska ringen tydligen vara på ingång! Det har varit en del strul med ringen, jag lämnade in min mammas gamla ringar och planen var att använda hennes gamla briljanter till den nya ringen. Tyvärr så visade sig de ha för dålig lyster och kvalitet så det blev nya istället vilket resulterade i en helt plötsligt dyrare ring.. Svägerskans chef har tydligen gjort allt för att pressa ner priser för mig för att jag "tillhör familjen". Jättegulligt tycker jag

har väntat på ringen sen januari så jag börjar bli rejält nyfiken nu!

• rosesarered

Vad dyrt det lät synd för vi har i planerna att trycka upp festprogrammen. Men det måste gå att hitta ett billigare alternativ. 

Har kommit på en kul grej att göra med festprogrammet. Har tänkt scanna in gamla bilder på vissa av våra gäster och göra en slags "guest highlights". Lite roliga 80-talsbilder kanske haha

Jag har nämligen tillgång till många gästers gamla bröllopsbilder och andra roligheter. 

Sarahkka,

vad vill du ha för klockorna? jag kan vara intresserad

• rosesarered

Nu har jag äntligen beställt skor från DivinityRED. Hoppas hoppas att de hinner bli färdiga till min klänningsprovning som är i början på maj. 

Dessa i ljusgrönt blev det utan rosetten:

www.divinityred.se/product_info.php&products_id=63

Sen har jag beställt en caketopper också, vet inte vad som hänt men plötsligt har jag fått sån fart i planeringen. Känns som att jag har eld i baken nu när det närmar sig

• rosesarered

Nej ingen fisk här, det blir kött

Floret är jättefint! det är så himla coolt med hårflor och jag gillar verkligen dendär vintageaktiga-stilen på bröllop. Men nu har jag redan min spanska slöja så det får blir den. Synd att man inte får ha flera bröllop å andra sidan blir man rätt "mätt" efter ett kan jag tänka mig.

vad allt har ni köpt till dukningen? hur ska ni pynta borden?

själv har jag också något att hämta på posten idag - caketoppern har kommit. Ska bli kul att se den i verkligheten. Precis i tid inför vår tårtprovning imorgon

• rosesarered

Sarahkka,

det gick fort! jag fattade inte att du lagt upp en annons, annars hade jag ju kollat där såklart.-)

• rosesarered

Låter som fina dukningar! smart fynd med pärlor vid julrean korallen

Vi har inte bestämt hur dukningen ska se ut än, förutom att det blir vitt linne och vita servetter. Sen vill jag gärna ha blommor i mitten (runda bord) och det lutar åt att jag själv ska fixa det. Hoppas att det inte är överambitiöst tänkt!

Ceke, så fort jag får min ring vet jag att jag kommer att gå och tjuvprova på den helatiden. Så gjorde jag med förlovningsringen

Nu har jag hämtat caketoppern på posten. Den är jättefin men trodde inte att den var gjord av porslin. Känns lite tung att ha på tårtan. Jag menar den kanske sjunker ner haha

Svar på tråden Juli 2010