Inlägg från: rosesarered |Visa alla inlägg
  • rosesarered

Juli 2010

JollyO skrev 2010-04-18 15:49:12 följande:
    Segt med att det inte finns några jobb. För mig ser det ut som om det börjar öppna upp sig lite, men de flesta söker någon med erfarenhet och det har inte jag. Jag ska bli personalvetare när jag blir stor :) Om två månader då... Skönt för dig att du har lite jobb iallafall. Jag jobbade 50% första året jag pluggade men det blev för slitigt. Nu jobbar jag bara extra någon gång i veckan...Nu har jag precis kommit hem från planering med toastmastrarna. Bjöd dem på brunch ute och nu är jag dödens mätt. Inte så bra för bröllopsformen men gott! Vi ska gifta oss snart, julibrudar!!!
    Mm det känns lite som moment 22. Erfarenhet krävs men för att få erfarenhet måste man ju få ett jobb nångång.. utan erfarenhet

Personalvetare låter som ett kul yrke, har faktiskt haft funderingar på att komplettera min utbildning med några kurser inom det området. Har du börjat söka jobb?

• rosesarered

Vad allt har du shoppat nu på Ebay?korallbruden alltså..

Själv pratade jag nyss med min pappa på telefonen och han frågade om jag börjar bli nervös, att det närmar sig.. Nu känner jag mig jättenervös och pirrig helt plötsligt! Som att det slog mig att jag faktiskt ska gifta mig! vilken grej får ni också såna härliga lyckorus ibland? 

• rosesarered

Jag tror att jag kommer få en lite möhippa. Har inte så överdrivet många vänner så det blir inte så många tjejer. Har hört min toastmadame prata om att hon haft kontakt med min tärna men tydligen så tyckte toastmadame att möhippan ska vara mera "kinky" än vad min tärna tycker. Plus att jag hört talas om att min toastmadame lånat en bok som heter ngt i stil med hippaboken. Så jag vet verkligen inte vad jag ska vänta mig..

Bara jag inte blir tvungen att gå runt i en bunnydräkt som visar magen är jag nöjd

( som en tjej jag känner fick göra, typ en månad efter att ha fått barn)

• rosesarered

Nightelf,

mm tycker också att tiden bara rinner iväg! nyss var det flera månader kvar och idag är det på dagen 3 månader kvar för vår del. 

Igår såg jag min vigselring som nu är färdig. Har dock inte fått med mig den hem ännu eftersom priset inte är fullständigt fastställt ännu. Den var fin men ändå inte riktigt sådär helt underbar som jag hade tänkt mig..allt ser så pyttigt ut mot din breda förlovningsring. Min sambo däremot tyckte Wow! Och ja den är jättefin och jag är bortskämd som dessutom fått den till ett jättebra pris.

Hur ser era vigselringar ut?

• rosesarered

Korallbruden, du måste titta in på etsy om du söker hårblomma! Jag bara älskar min som jag hittade där!

• rosesarered

JollyO,

Vilken fiin klänning! verkligen jättefin, älskar spets en annan fråga, var har du hittat den vita lyktan i ditt galleri? Har varit ute efter såna ett tag till vårt vardagsrum. 

Ceke,

ingångsmusik vill vi ha Ronja Rövardotter men har inte fått tummen ur än och mailat youtubepersonen. Jag har inte så bra koll på ingångsmusik förutom den klassiska Mendelsohn då.

men kolla på kyrkomusik.se hehe

Eriane, 

nu måste du avslöja vilka 2 affärer i Stockholm säljer bh:ar som ger riktigt bra lyft! Jag ska nämligen bege mig ut på underklädesjakt i helgen.

• rosesarered

En liten rolig historia:

Jag och fästmannen pratar om att jag måste hitta underkläder till bröllopsklänningen.

Han: Med risk för att låta som en tjejkompis men det är väl bra att ha praktiska underkläder till bröllopsklänningen? 

Haha, han är bara för söt, min "tjejkompis"  

• rosesarered

Idag har jag shoppat bröllopsunderkläder! Gick till Gustav Mellbin och fick med mig en Masquerade Hestia - visst är det den du CeKe har? Har för mig att du hyllat den i tråden många gånger  

Hade tankar på en axelbandslös bh för att jag trodde att det skulle bli väldigt varmt med en torsolette i juli. Dock så satt alla axelbandslösa bh:ar dåligt och kände mig tjock..

Men Hestia torsoletten var något helt annat! Kände mig jättefin i den sen kanske det blir varmt i den men hellre det än en dassig axelbandslös bh.

Khom Loy vill jag också gärna ha men känns som att det kan vara lite farligt.. vill inte sätta igång en skogsbrand bara för att vi gifter oss.

Sarahkka,

låter ändå som att det är fart på dig! Kan tänka mig att den första tiden med en bebis inte ger så mycket tid till annat. Tycker du är duktig som ändå planerar bröllop.

ceke, tråkigt med din vän men samtidigt är det väldigt många som osat för er! Vi har långt ifrån alla som osat och snart är sista osa-dagen. Hoppas folk börjar höra av sig SNART.

Glad valborg i efterskott

• rosesarered

Hur gör man sådär??? får bilden i inlägget?

Detdär med limen ser ju enkelt men fint ut. Räcker det bara att sticka i blomman?

Bra pris på synundersökning och linser! men jag måste säga att jag är glad att jag slipper allt krångel med linser. (Nya ögon sen april förra året)

Svar på tråden Juli 2010