Inlägg från: rosesarered |Visa alla inlägg
  • rosesarered

Juli 2010

Tack! Jag börjar gilla ringen mer och mer nu. Kände mig lite missnöjd med den i början men nu sen jag bekantat mig med den så gillar jag den mycket helt plötsligt! måste ha fått lite väl mycket brudgriller i huvudet

Jag är urkass på diamanter och smycken men stenarna är 0,02*10 på sidorna och i mitten 0,13ct.

Nån som är bra på detta och kan säga något om ^, bra eller dåligt?

Korallbruden, 

Wow en hel storlek! Fram med chokladkakorna alltså

kärleken,

hmm tack måste testa snart med nån bild om jag får det att fungera. Mm håller med om att det lätt blir att man behöver mera ögonsmink om man har glasögon. Ett tips om du är ovan linsanvändare är att du har med dig fuktande ögondroppar på bröllopsdagen, iallafall jag hade lätt att få torra ögon efter en lång dag med linserna. 

Ja dendär budgeten också,
    vi betalar själva. Men vi har fått bidrag från min mamma som betalade min klänning (8000 kr) och sedan har min pappa lovat att betala hälften av fotografkostnaden som bröllopspresent.
    Annars betalar vi allt själva med sparade pengar. Vi hade från början en budget på 100tusen. Tyvärr så ser det ut som att vi kommer att spräcka den. 
    Har lite ångest över att det blir så mycket pengar eftersom vi inte på något vis är rika och vi bor bland annat i en liten etta. Så egentligen hade vi kunnat lägga pengarna på en större lägenhet/renovering. Men nu vill vi gifta oss och ha ett (för oss) stort bröllop och unna oss det. Större lägenhet kommer förhoppningsvis efter bröllopet.
  • rosesarered

JollyO,

vilken fin ring! En till fråga till dig, var har du hittat ljusslingan i ditt galleri? Du har förresten ingen gästbok att skriva i på din sida?

Vi 3,

Vilken makeupartist har du bokat? har för mig att du bor i stockholmsområdet och jag är lite osäker på min som jag bokat.. Om råkar vara samma person:-O

Mia77,

som jag skrev till dig förut: BYT! Jag tycker att det låter som att hon är opålitlig. Tänk på att det är mycket pengar ni lägger på maten, oftast den största budgetposten på ett bröllop och då vill man gärna ha och göra med någon som kan sitt jobb. 

Gällande kontrakt så har vi fått en skriftlig bekräftelse från vårt cateringföretag med allt vi hyr plus maten och exakta priser på allt. Men kontrakt skulle jag väl inte kalla det för.
    Det enda kontraktet vi skrivit är med fotografen, annars har vi mest skriftliga bekräftelser som vi samlat i en liten mapp. Förutom makeuptjejen som skickade en bekräftelse i ett mail alltså inget separat dokument som jag velat ha. Vilket har gjort mig osäker på henne...
    Denna vecka har jag varit på klänningsprovning och beställt brudbukett!
    Buketten blir rund med röda rosor och ljusrosa kvistrosor mellan plus lite murgröna. Lite velig över om rött och rosa verkligen passar ihop.. jag vet att det gör det men vet inte varför jag ska vela över det nu.. 
  • rosesarered

Just det angående bröllopsresa har vi inget bokat. Tyvärr. Känns lite deprimerande för vi vill gärna komma iväg efter bröllopet men jag vet inte riktigt om plånböckerna tillåter det.

• rosesarered

Fin "tårta" Casmel! hur har du gått tillväga för att tillverka den?

• rosesarered

Vilket pyssel men smart grej att göra av överblivna skokartonger. Vi har också önskat oss bidrag till resa och funderar på att ha framme en gammal "skattkista" som vi har här framme. Kanske ha lite tyll eller nåt i botten eller bara ha den som den är. Har inget kontonummer utan tänkte göra som ni tjejer. 

Bordsplaceringskort och vigselprogram samt festprogram är nästa grej att ta tag i! men hur långt innan "vågar" man göra klart det? om det skulle bli ändringar i sista minuten eller så..

• rosesarered

Jag kör på samma linje som många andra här, rosor och RÖDA blir det i buketten är det förresten någon större överraskning med tanke på mitt nickname??

Det enda som jag nojar över är om det blir konstigt med de röda rosorna och ljusrosa kvistrosor, själva färgkombinationen. Annars har jag sagt till floristen att jag vill ha en tjock bukett, med ett tjockt handtag. Ni skulle ha sett sambons min när jag sa det till floristen och hon sa "ja, jag förstår du vill att det ska kännas rejält att hålla i"

Nej usch för min dåliga humor, först en rätt körig dag på jobbet och sen har jag suttit hela kvällen med en restuppgift från en föregående kurs jag fick underkänt på. Börjar bli läge att ta tag i allt sånt nu tre veckor innan examen. Alltid god framförhållning

Så det blir inte farmors gamla bukett Korallbruden?

Ska kolla in ditt galleri nu.

Jollyo,

måste besöka Clasohlson snart, tack för infon!

• rosesarered

Jag ska ha slöja och en stor maffig Lasposa klänning och min blivande har han också valt lite utstickande kläder från Uppklädd med grön nehrurock och ja, vi gifter oss utonhus ute på landet

Det kanske blir helt fel nu när ni skriver om det eftersom vi kommer inte att vara i nån fin kyrka utan som sagt utomhus. Men har hittills tänkt att det blir lite "häftigt" och annorlunda men kontrasterna. Hoppas att gästerna inte tycker att vi är löjliga som är så uppklädda

Vad krångligt det ska vara då att lämna barnen hemma en kväll Jag vet inte hur jag skulle göra i ert fall Ceke, det är ju tråkigt om Keces syster inte ska vara med på middagen. Vad är orsaken till att de är emot barnfri fest? Är det på grund av svårigheten att hitta en barnvakt eller bara av princip att barnen ska hänga med överallt?

Vi skrev ju i inbjudan dendär ramsan om barn som cirkulerar här på Bt och det enda negativa jag hört är sambons mormor vars reaktion på vår inbjudan var ilska över att sambons kusins son 1 år inte får följa med på bröllopet... Ja, det var inga " vad kul att ni gifter er" jag tror inte att det är någon större förlust för David 1 år att han inte får komma på vårt bröllop....

Sen har väl några kanske varit lite "sådär" när dom tackat ja till inbjudan att det har varit sååå svårt att hitta barnvakt. Men jag/ vi är verkligen nöjda med vårt beslut att ha barnfritt. Annars hade det blivit barnkalas istället. har många par bland gästerna som har 3 stycken barn mellan 1-5 samt bonusbarn hit och dit. Det är ju en ekonomisk fråga också.

Marskalk - vi har ingen.

• rosesarered

Ceke,

skönt att höra.. det är klart vi vill klä oss inför bröllop enligt vår smak och tycke även om det blir utomhus.Och såg att Zemrabullen också bestämt sig för att köra på - bra där!

Idag har två stycken osa ramlat in och nu är det inte många kvar som inte osat. Det är bara en som tackat en hittills! Sambons morbor ringde och tackade ja och tyckte att det var jättekul med lite "annorlunda" bröllop med vigsel utomhus. Känns så roligt om folk ser framemot bröllopet

Idag har vi bokat bröllopsresa!! Tjohoo!

Det blir måndagen efter bröllopet som vi åker iväg vilket känns kanon, istället för att vänta till i vinter med och åka som vi tänkt oss från början. Vi åker till Sorrento, Italien. Nån som varit dit?

Det börjar kännas så verkligt att vi ska gifta oss nu när folk ringer in och tackar ja till inbjudan. Som "herregud vilket arrangemang vi dragit igång". 

Drabbas av ständiga lyckokänslor nuförtiden, tänk att jag ska gifta mig med världens bästa!

Den enda smolken i bägaren är väl sambons syster som är tärna men som bara är negativ och blasé, känns tråkigt att hon inte kan glädja sig med oss...

• rosesarered

Ceke,

jag tycker att bilden du hade i galleriet skulle vara fin med gerberra istället för en kalla men tycker nog att det snyggaste vore antingen röda eller vita gerberran om det cerisa inte återkommer någonannanstans som i dukningen till exempel. Men jag gillar "den röda tråden" i helheten. Om du verkligen vill ha cerisa blommor ta det, säkert är det ingen som tänker på vilka färger det är förutom vi som hänger här

Grattis till era möhippor! Min toastmadame som bor i Karlstad ska komma hit i helgen så jag hoppas att det INTE blir möhippa då. Känns som helt fel timing precis innan examen och mitt i cuppsatsträffen. Har inte tid att vara bakis en hel dag Dock är jag fundersam över om jag får en möhippa överhuvudtaget? Det är ju tyvärr ingen självklarhet.

Jag tror att vi ligger till bra i planeringen. 

De stora som är kvar är köpa dryck och lokalen som det blir ett JÄTTEJOBB med. Vi ska nämligen ha festen i en plåthall som är fårförvaring i dagsläget. Var där inne i helgen och tittade på alla små lamm och är imponerad över hur lugn jag är över faktum att vi om två månader ska sitta och äta bröllopsmiddag där inne. I världens otjusigaste lokal som det ser ut nu. Kommer att behövas en massiv röjning där inne och utanför på gården eftersom det ligger bråte överallt.

En stor sten lyftes från mina axlar när vi bokade bröllopsresa, har känt mig så fundersam över det. Igår träffade vi vår vigselförrättare också så visst rullar planeringen på.

Billiga ringar:

www.vigselbutiken.se/star-102-3-2-7.html

www.vigselbutiken.se/vigselringar/tcol-signo/signo-b019.html

www.vigselbutiken.se/vigselringar/tcol-signo/signo-b016.html

Vad har ni för förlovningsringar? ska din blivande ha en till ring?

• rosesarered

Vi har sista OSA på måndag och några stycken som inte svarat än, varav sex stycken som vi inte hört ett knyst från. Bland annat sambons moster som träffat min svärmor några gånger efter att inbjudan skickats men inte sagt något om det? det är väl ändå lite konstigt...

Funderar också på att skicka ett komihåg till de som inte svarat. Men visst blir man lite irriterad

• rosesarered

Känns som att det var ett tag sedan jag skrev i tråden och bröllopsplaneringen har fått stryka på foten ett tag nu. Nu är det bara två månader kvar och jag känner mig väldigt stressad. Känns som att vi tappat kontrollen totalt när det gäller bröllopet, gulp...Någon som känner som jag?

Känns som att det är jättemycket saker kvar att fixa men att allt bara är en stor ostrukturerad klump. Glad för listan, tack! Men jag efterlyser dendär listan som Korallbruden skrev om med en massa bra komihåg tips om man ska göra mycket själv i lokalen alltså inte vara på restaurang. Som till exempel köp mjölk!

Vad tråkigt med svärfarsan som sabbade bröllopsöverraskningen! Riktigt surt och hoppas han förstår vad han gjort!

Svar på tråden Juli 2010