Inlägg från: rosesarered |Visa alla inlägg
  • rosesarered

Juli 2010

sarahkka76 skrev 2010-04-09 15:40:42 följande:
    roses: hahaha det kanske du ska testa så den inte hamnar i botten av tårtan
    ja det vore ju typiskt om det blev så hehe ska ta med den imorgon när vi ska provsmaka tårtfyllningar och konsultera tårtmakaren:P
  • rosesarered

Klänningen är jättefin Ceke! vad typiskt att den blivit för stor vid bysten men jag tyckte inte att det såg ut som det på bilderna? Har du bestämt om du ska ha något till, blir det slöja eller skippar du det?

Blir såklart väldigt nyfiken på vilka florister du menar=) vilken är det du gillade? jag ska på konsultation i maj hos en florist här. Finns ju inte så många att välja på!

Igår var vi och provsmakade tårtfyllningar. Bestämde oss för mjölchokladmousse med limeintreriör med vit marsipinöverdrag. På amerikansk ställning och dekor blir några enstaka riktiga rosor samt det hånglande paret jag fick hem i fredags.Nöjd!  

• rosesarered

Jag ska också ha Fröken knopp ska dit på konsultation i början på maj. Hon är grymt duktig och kreativ. Väldigt trevlig också det lilla som jag pratat med henne. Hon råkar dessutom vara före detta granne till mina svärföräldrar du kommer att få en kanonfin brudbukett!

• rosesarered

Dolly84,

tror vi har samma datum

Jag längtar också och tycker att tiden bara rinner iväg. Håller på och skriver min c-uppsats nu och räknade igår hur många veckor det är kvar tills den ska lämnas in till handledaren och det är bara 5 veckor kvar. Så jag har att stå i

Känns rätt skönt med tiden som är kvar efter mardrömmen jag hade för ett par nätter sen. Drömde att bröllopet plötsligt var nästa dag och vi hade jättemycket kvar att göra. Så jag funderade över hur jag skulle hinna göra allt på en kväll hehe.

• rosesarered

Det har jag däremot inte alls drömt om, jag måste ha förträngt den ekonomiska biten med bröllopet alla mina bröllopsmardrömmar handlar i princip om att den stora dagen kommer oväntat ett tidigare datum än vi trott och vi står där ofärdiga med allt. Men det är en oro jag har i verkligheten också så kanske inte så konstigt att det smyger sig in i drömmarna..

Idag fick jag min hårblomma från Etsy. Om det är såhär lätt att handla med paypal så kommer detta inte bli sista gången. Farligt

• rosesarered
    JollyO skrev 2010-04-15 10:16:39 följande:
    Roses: Här är en till som skriver C-uppsats. Tyvärr finns det mycket roligare saker att göra än att plugga... Kolla på BT till exempel, eller leta efter handväska på ebay. Mina mardrömmar handlar snarare om arbetslöshet än bröllopet faktiskt.Paypal är mycket farligt. Jag beställde hem en massa Maybellinesmink från ebay häromdan tex...
    Hög igenkänningsfaktor

Jo mina mardrömmar handlar visst om arbete och framtid också. Bara att jag inte delger så mycket av den sidan här Det finns knappt några jobb inom det jag utbildar mig så visst är det en stor stressfaktor. Dock har jag haft ett vikariat på 50% sedan november som går ut en månad innan bröllopet. Det har varit ganska tufft att både jobba och plugga så har inte hunnit söka andra jobb. En stor sak att ta tag i snart. Känns som att man svävar i ovisshet för har ingen aning om vad jag pysslar med i höst.

Hur ser det ut för jobb med din del? har du börjat söka?

• rosesarered

Blir det inte väldigt varmt i juli med en torsolett eller korsett under klänningen? Jag bävar inför att gå och leta underkläder, är jag den enda i tråden som verkligen ogillar att köpa bh:ar?

Under min klänning vill jag ha något som är lite snyggt och sitter bra samt ger bra stöd och lite "lyft". Jag har ju en axelbandslös klänning och jag gillar inte axelbandslösa bh:ar. Känns som att de flesta "drar ner brösten" om ni förstår vad jag menar...

Freebra har jag hemma men det känns också obekvämt, som att den ska ramla av vilken sekund somhelst. Inte har jag lyckats få till den berömda klyftan med den heller

Sarahkka,

Stort GRATTIS!

• rosesarered

Jaha, nu är det hockey på tv:n och jag kan bröllopssurfa en stund

Mmm twilfit eller change ska jag satsa på. De kanske till och med har någon bröllopsskollektion..

Casmel, vilken läcker blivande brud din fästman är ju en lyckans ost!

• rosesarered

Katja, kikade in på din blogg och såg att du lottar ur hårfloret. Har du ångrat dig? Jag tycker iaf att det är toppenfint

• rosesarered

Vad tråkigt Katja. Hoppas det löser sig! om det är till någon tröst så känns det lite som att bröllopsnatten inte känns som en så stor grej.. i en tid när vi som gifter oss oftast har bott ihop en tid och delat säng flera gånger Vi har ändå bokat en hotellnatt men antar att man är rätt trött när man väl kommer till hotellet. 

Men jag förstår att det hade varit skönt för er med barnvakt just den natten!

Svar på tråden Juli 2010