rosesarered skrev 2010-04-18 22:22:12 följande:
Mm det känns lite som moment 22. Erfarenhet krävs men för att få erfarenhet måste man ju få ett jobb nångång.. utan erfarenhet Personalvetare låter som ett kul yrke, har faktiskt haft funderingar på att komplettera min utbildning med några kurser inom det området. Har du börjat söka jobb?
Jag har sökt något jobb, men inte alla som varit ute. Måste ta mig själv i kragen. Och ringa på de jag sökt...
Igår satt jag hela dagen och räknade på vad vi skulle spara på att åka till Tyskland och handla alkohol. Så då var jag ju tvungen att räkna ut hur många vinflaskor vi behöver, vilken sort vi kan tänka oss och vad vi då sparar på att åka ner. Tex cider och Baileys ligger på under halva priset mot systemet men vinerna dryga 20-lappen under. Några kompisar till oss ska också gifta sig så om vi samkör med dem så åker vi, annars blir det handla hemma.
Vi vill inte ha en fyllefest men lite lagom så vi har tänkt såhär, det är ungefär 60 som kommer att dricka. Här är vad jag beräknat på.
42 flaskor vin - Les Fumées Blanches 54 kr (sparar 882)
15 flaskor bubbel ? marques de monistrol 53 kr (sparar 330kr)
Öl:
Heiniken 24 flaskor 137 kr (5,70 st!)
Staropramen 20 flaskor 220 kr (sparar 94 kr)
Hoegaarden Wittbier 4,9% 24 fl. a 33 cl. 235kr (sparar 140 kr)
Cider:
Rekoderlig äpple, lock 24 st, 110 kr (sparar 150 kr)
Avec:
Baylies 1 liter 137 kr
2 liter till
Är medveten om att det finns mycket billigare öl men vi vill ha på flaska (känns roligare) och sådana vi själva tycker om. Sen blir det säkert lite mer handlat till övriga aktiviteter i sommar.