Uppladdning!! 29 MAJ 2010!!
Ok! Nu är det snart bara två månader kvar! Någon som börjar få nerver förutom jag!!
29-majare! Häng på! Hur går det för er med allt????
Ok! Nu är det snart bara två månader kvar! Någon som börjar få nerver förutom jag!!
29-majare! Häng på! Hur går det för er med allt????
Hej,hur går det med planerandet?Här går det framåt iaf.Maten är någorlunda fixad, Svägerska+karl ska fixa tårtan,dom ska göra ett prov snart o se om det blir gott!Blir Buffe till mat som min mor o far beställt.Sen är vi lite veliga om vi ska ha förrätt o hur stor den ska vara?Kommer nämligen ha snittar till fördrinken,men det blir så många timmar mellan fördrink o buffé o det känns knepigt att folk ska sitta o lyssna på tal utan att få nåt att tugga på...
Angående kläderna så har jag kvar underkläderna att köpa, Min blivande har kvar o köpav nya byxor+slips. Våra barn ska vara brudnäbbar o där är det kvar att fålla upp byxorna,vet dock inte än vem som ska göra det.O jo,min klänning måste läggas upp men det ska inte göras förrän i mitten av maj.
Har börjat plita på Festhäftet,men kan inte göra det riktigt klart än eftersom underhållningen inte riktigt är fixad än o OSA för gästerna har inte gått ut än.
Har gjort ett prel. tidsschema dock över dagen så det känns som att det börjar närma sig nu!
Justdetja,måste fixa blommorna oxå,sonen har dock varit sjuk hela vecjan så jag tar mig ingenstans o nästa vecka ska jag jobba:( Får väl klämma in det på lunchen nån dag
Nu är vi klara med bordsplaceringen! Det gick faktiskt ganska smidigt när vi väl kom igång, nu hoppas vi att alla kommer få det trevligt!
Jag är lite nervös för att bli hippad men jag hoppas också att det blir kul och lagom pinsamt som du skriver Bröllop2010 :) Man får ju bjuda lite på sig själv en sådan dag!
Igår var vi och kollade det ställe vi ska bli fotograferade på med hon som ska ta bilderna. Det kändes bra, hon gillade stället.
Ska börja med festhäftet på allvar nu!
Nykomling på tråden.... =)
Ja nu börjar det att närma sig. Jag är superstressad!! Så mkt att hålla koll på och som ska göras nu sista månaden. Men samtidigt är det kul och jag längtar till den dagen.
Vi håller på med festprogrammet som fler av er andra. Vilket slit.. mer än jag trodde. Hoppas det blir bra.
Letar kläder till barnen. Var hittar man dom?? Blir kanske att jag hyr i bröllopsaffären. Ska dit imorrn. Får kolla utbudet då.
Försöker göra det mesta själv. Kort, bordsplaceringar, kyrkhäftet, festprogram,"godispåsar" på bordet, snittar till gästerna när dom anländer, tårtdekoration, ja listan är lång... När ska man hinna allt???
Måste börja gå in skorna som jag köpte häromdan, som någon annan skrev att ni gjorde. Inte snyggt att vingla in i kyrkan eller..?
Kommer ni ha ett brudpar längst upp på er bröllopstårta??
Vi har väl tänkt det för att det är liksom traditionellt. Men varför kostar allt så himlans mkt?? 400 spänn för nåt sånt som ett litet brudpar på tårtan. Finns det inget annat eller nåt billigare alt..?
Tycker bara det snurrar i mitt huvud. MYCKET att tänka på!! Känner ni likadant?
Javisst är det mycket!
Vi har dock inte så mycket kvar. Vi håller på med att skapa ett bildspel med massa bilder på oss, det är kul. Sen är det väl inte så mycket kvar. Vi gjorde vissa saker grymt tidigt. tex gjorde vi rispåsarna i november! Jag har varit så otroligt orolig för att bli för stressad så jag har gjort mycket onödigt långt innan. Men det känns skönt!
Jag har gått in mina skor ordentlig. de är riktigt sköna nu och det känns bra! Jag ska ta med ett extra par skor att byta till om det blir jobbigt för fötterna...
Vi ska Musse och Mimmi uppe på tårtan. Dock behöver det inte kosta 400. Kolla på internet, våran kostade 250 och den var inte dyrast!
Festhäftet ska till tryckning nu, sen ska vi själva embossa vårt monogram på alla 100 festhäften men det tycker jag är kul!
Hmm, vad ska vi göra mer. Jag har försökt göra allt som jag har kunnat göra i förväg, allt som skall inhandlas är i princip klart. Förutom lite saker som våra svärföräldrar ska hjälpa oss att handla. de har bra kontakter på några saker så då överlåter vi det till dem.
Jag blev Hippad i Lördags! :) Ni kan läsa på xantan.blogg.se om ni vill! :)
En månad kvar idag!
Åh jösses! Hur går det för er?? Jag tror vi har läget under kontroll!
- Vi har skickat festprogram och vigselprogram för tryckning och när vi får dem ska vi bara embossa vårt monogram på sen är de klara.
- Vi har inte valt vals! Det måste vi göra.
- Vi ska göra klart vårt bildspel också.
Annars är det mesta nog klart! Kan vi ha glömt något? Tips?
Helt otroligt att det bara snart är 4 veckor kvar. Har väntat i 1.5 år på denna dag.
Vi har en hel del småpill kvar. Festhäftet är inte riktigt klart. Väntar på foton och saker från när vi var små från våra föräldrar att sätta in samt någon detalj till gästpresentationen. Ska även göra: vigselprogram (ska inte träffa prästen föräns den 19e så det får nog vänta, drinkbiljetter, placeringstavla, måla ramar till bordsnummer, handla saker till toalettkorgen, göra klart välkomstkiten till hotellgästerna, köpa saker till baren tex frukt o tillbehör, boka blommor... ja min lista är väl ganska lång :) Men man har ju även gjort några saker varje vecka och allt är bestämt, ska bara göras också.
Idag står en test spraytan på schemat, imorgon möte med kocken för välkomstmiddagen på fredagen, lördag ska jag hem till toastmastern och gå igenom allt samt göra en liten audition med hennes sambo som ska spela i kyrkan.
Inte en lugn stund, men nu börjar det bli roligt!
Ojojjj nu närmar det sig Äntligen!!!
ikväll ska vi träffa sv-prästen o genrepa inför den stora dagen i kyrkan
samt träffa pastorn i kväll o ha sista äktenskapssamtalet =)
Läget är under kontroll, men Ni hur mycke´ dricka/vätska tror ni går åt till 100pers?