• Malla och Mojje

Uppladdning!! 29 MAJ 2010!!

Ok! Nu är det snart bara två månader kvar! Någon som börjar få nerver förutom jag!!

29-majare! Häng på! Hur går det för er med allt????

• Svar på tråden Uppladdning!! 29 MAJ 2010!!
  • Malla och Mojje

Freebra är (i min värld i alla fall) en sån där klister-bh av silikon. Det är som två kupor som man klistrar på brösten. Min kostade 320 kr. Jag har också axelbandslös klänning, dock sitter klänningen väldigt stadigt då det är skenor i så jag ville mest ha något att fylla ut min B-kupa med... Vet inte rikigt hur bra det sitter egentligen. Jag har dock svårt att hitta någon riktig BH att ha under eftersom min klänning går ner lite i ryggen, dock har den snörning så det är bara att dra åt!

• Malla och Mojje

Såå! Nu har jag alla underkläder klara i alla fall! Det enda som saknas i min "utstyrsel" är smycken! Å vad svårt det är att hitta!! :-O Har tänkt att lägga 3-4 tusen men antingen hittar jag vitguldssmycken där bara halsbandet kostar 5 tusen eller så finns det bara silversmycken som ser allmänt tråkiga ut och kostar 300 kr... Några tips? Vad ska ni ha för smycken??

Hur går det annars för er? Mitt uppdrag denna vecka är att försöka få till en träff med prästen inom snar framtid. Sen skall jag ange slutligt antal bakelser till kondiset.

Visst är det konstigt med folk som inte lyckas lämna o.s.a. på tre månader? Vi måste ringa och fråga folk om de inte ska komma, för vi har hört på omvägar att de ska komma men de har inte anmält sig... Hmmm...

• Förväntan2010

Malla och Mojje skrev 2010-04-06 14:43:08 följande:

Såå! Nu har jag alla underkläder klara i alla fall! Det enda som saknas i min "utstyrsel" är smycken! Å vad svårt det är att hitta!! :-O Har tänkt att lägga 3-4 tusen men antingen hittar jag vitguldssmycken där bara halsbandet kostar 5 tusen eller så finns det bara silversmycken som ser allmänt tråkiga ut och kostar 300 kr... Några tips? Vad ska ni ha för smycken?? Hur går det annars för er? Mitt uppdrag denna vecka är att försöka få till en träff med prästen inom snar framtid. Sen skall jag ange slutligt antal bakelser till kondiset.Visst är det konstigt med folk som inte lyckas lämna o.s.a. på tre månader? Vi måste ringa och fråga folk om de inte ska komma, för vi har hört på omvägar att de ska komma men de har inte anmält sig... Hmmm...
    Hej!
    Vi gifter oss också 29de maj, och jag vill tipsa om att köpa smycken på eBay!!! :) Ni kan se lite av mina smycken i på min sida! Jätte billigt och det finns otroligt mycket att välja på!!!
  • Hillena

Smycken till bröllopsdagen har jag bara lagt 127:- på. Pärlhalsband, armband och örhänge från Åhlens. Vill ha pärlor på min bröllopsdag men använder det aldrig annars, därför ville jag inte heller lägga någon stor summa på dessa smycken.

Nu står min bröllopsplanering stilla, vet inte vad jag ska göra och känner inte heller för att göra något. Det får vara två veckor till sen måste jag ta tag i lite saker igen. Hur går det för er andra? Har ni fullt upp eller ligger ni lågt?

• AnniFidde

hallo tjejer! här är det oxå giftemål den 29 maj!! hoppas innerligt på soligt väder!!! min toastmadame har tagit över festhäftesplaneringen, härligt! men jag ska skriva klart beskrivningen om gästerna bara. Ska ringa bandet och planera med dom, möte med fotografen och prästen är bokade. Underkläder är ej fixade och fick det tråkigaste samtalet idag, min frisör har tagit fel på datum!!!! så nu står jag utan frissa...=( har redan köpt löshår som hon skulle sy ihop på sånna clips/klämmor ni vet!, men neeej... PANIK!! tips? bor i göteborg!

• Muulin

Åh AnniFidde!!! Jag har exakt samma problem,,,, Jag bor oxå i Gbg o har planerat min frisyr sen i oktober.... Nu när jag dubbelkollade med henne så skulle hon bort den 29 maj!!!

Vad gör man??? Var inne i stan idag o bokade upp några andra ställen men nu är det ju så snart inpå, känns skumt att inte känna sin frisör! TIPS!!!!

För övrigt så har vi osa 10 april, jag väntar fortfarande på många anmälningar...

Vi har inte träffat prästen. Vi har inte gjort vigselprogram el festprogram än.

Jag ska inte ha någon bh, det blev snyggast o skönast utan... Ska ha några snygga trosor o strumpebandshållare...

sen ska jag ha tiara och slöja... Skorna är klara men har inte fått hem dom än....

Ibland känner jag mig helt i fas o sen får jag panik!!!

I natt drömde jag oxå om att det var bröllopsdag... jag hade glömt ringa min tärna så vi missade att bo på hotell, o klänningen föll av mig hela tiden... USCH, vill ha en toppendag o inte en sån katastrofdag....

Snälla säg någon att jag kommer hinna i tid... Som tur är så har jag fixat fotograf,.,.. dock ingen transport,.,,,

Lycka till där ute!!

AnniFidde, var ska ni gifta er??

• SofieochJamie

Denna tråden har jag misat. 29:e maj här med. Det mesta är klart, väntar på min kinaklänning vilken jag hoppas blir klar. Många mardrömmar om detta vill ja lova. Annars så tar festhäftet mycket tid. Det är jättesvårt att komma på vad man ska skriva i gästpresentationen. Sliter mitt hår. 61 gäster vi har. Vi hade OSA redan i februari eftersom hälften av gästerna kommer från England.
    Kyrkan där vi ska gifta oss har bjudit in till vigselträff nästa vecka så då ska vi träffa prästen och kantorn.

• AnniFidde

Muulin,
    vi kanske skulle ha samma frisör, som var uppbokad! ;) vilka ställen har du kollat med då? hur ligger priserna? jag vill så gärna att frisöern ska komma hem oxå, kommer vara hos mina föräldrar i landvetter, där vigseln äger rum och sen ska vi ha festen på Aspenäs Herrgård i lerum, var ska ni vara????
    vart har du hittat tiara?? en kompis har vart i kina nu, hon skulle kolla efter det till mig där.. hihih =)

detta kommer gå bra!! Vi ska fixa detta!! Du hinner!!!!!

• Muulin

AnniFidde! Tack!!! Det kändes bra att höra att jag hinner.. puh... =)

Nja, kanske dumt att just vi tipsar varandra, he he... =) VI ska gifta oss i askimskyrkan. Är det kyrkan på "andra sidan" ni ska gifta er i?? Har tidigare bott i landvetter...

Tiara hitta jag på Wifabello i Kungsbacka.... hon har underkläder, tiara, slöjor, klänningar, skor, smycken, paraplyer o allt möljligt,,, Jag hittade sjukt sköna skor där! O tiara, o slöja, o paraply o lite annat, + örhänge för 80 kr, jättefina! Ska ej ha halsband då jag blir så röd på halsen.. dessutom räcker det med klänningen o tiaran...

Ang frisör så vet jag ingen som kommer hem till dig. Jag o min tärna ska bo på hotell natten innan så jag vill ha någon i stan.. har inte bokat än.....

• AnniFidde

ja i "gamla landvetter" vid sjön.
    ska ni ha något över axlarna? typ sjal eller så..?

jaa jag får leta vidare efter frisör, jag får ev fjäska rejält med min kusins kompis, hon borde ställa upp tyc´ker jag!=)

Svar på tråden Uppladdning!! 29 MAJ 2010!!