Uppladdning!! 29 MAJ 2010!!
Ok! Nu är det snart bara två månader kvar! Någon som börjar få nerver förutom jag!!
29-majare! Häng på! Hur går det för er med allt????
Ok! Nu är det snart bara två månader kvar! Någon som börjar få nerver förutom jag!!
29-majare! Häng på! Hur går det för er med allt????
Ja, det är verkligen bara 2,5 veckor till!! Är ledig fyra dagar nu vilket känns helt underbart. Igår var vi och pratade med prästen och gick igenom vigseln. Fick öva lite och så pirrigt det kändes, nu är det på riktigt :)
Nu i dagarna ska jag försöka fixa det mesta av det sista för att inte ha en massa kvar till sista helgen. Mina tjejer har inte heller haft ute mig på nån möhippa och jag hoppas att det blir denna helgen för sista helgen känns som jag vill ha ledigt och bara få pyssla om mannen och göra det sista inför bröllopet.
På fredag blir det provuppsättning hos min frisör. På måndag ska klänningen provas och måttas för att sys in. Sen är det massor mer som jag glömmer hela tiden:) Tur man har sin kalender!
Shit jag börjar på väderpanik nu! helt otroligt ändå att man planerar allt i detalj och sen avgör vädrets makter hela dagen! Det känns som att jag och min M2B mer och mer börjar ställa in oss på 12 grader och regn. Västkusten är platsen så det kommer säkert blåsa lite också!
Visst visst, folk säger "Ni blir nog gifta ändå" (typ som att det är det enda målet) eller "Det kommer bli jättefint ändå" Ja säkert, men det är fasen så mycket härligare för 100 gäster och stå och mingla vid havet i solen än att stå inne när det spöregnar - så är det bara! Sen kan man ju inte påverka det så det är bara att gilla läget, men men... vi kan väl hålla tummarna tillsammans???
(det är möjligt att jag har blivit en galen bridezilla men jag blir så sjukt irriterad när folk säger: Ja ja, ni blir nog gifta ändå..." Ja, fast hade vi lagt ribban där hade vi ju kunnat ta korta ceremonin i rådhuset istället för att plöja ned ett års planeringen och 200 000 kr på kalaset! Eller hur? he he, jag ska nog ta lite valium...)
Åh,nej sömmerskan har stängt o öppnar inte förrrän på tisdag!:(Hade glömt att det är ju helg och många passar på att ta ledigt då!Det blir tight,ska ju hinna lämna in klänningen på kemtvätt oxå!:/
Har även upptäckt att jag kan inte hitta brudnäbbarnas svarta sockar någonstans så jag måste nog köpa nya!
Fick veta igår att min kusins barn kanske inte skulle följa med,hon visste inte om dom ville!Att folk inte fattar vad OSA:datumet betyder*suck* Isåfall måste bordsplaceringen göras om ytterligare+att vi kommer ha massa mat över ..*suck*
Jag börjar faktiskt längta tills allt är fixat o klart och jag bara kan njuta av våran dag. Har kommit på att jag vill då inte veta om nåt går fel på bröllopsdan,eller det blir strul som jag inte vet om. Då får dom berätta det dan efter,jag vill bara kunna njuta av våran dag!
Oj vad kämpigt med sömmerskan! Det löser sig säkert men sådanan där överraskningar bvill man ju inte direkt ha i sista stund!
Ja vad tjatigt det är med folk som inte kan ge besked, man vill ju gärna ha det klart liksom! Suck!
Håller med dig, jag vill förbereda så gott det går den dagen och sen får det bli som det blir, jag vill inte behöva bekymra mig under dagen... Något kommer säkert gå fel ändå...
Samma problem här med gäster som inte kan ge klara besked! Har gjort om bordsplaceringen 4 ggr, men nu får det vara till ett para dagar innan, det kommer säkert bli fler ändringar med folk som inte kan bestämma sig.
Om 2 veckor är vi gifta!
2 VECKOR KVAR!!!! Om 15 dagar är vi nog alla lite trötta och lyckliga o många har nog bytt efternamn!! Tänk att mitt namn som jag haft i 31 år snart är borta.....
Jag önskar er alla lycka till!!! VI kan väl höras när allt är över! =)
Jag känner att allt börjar hamna på plats nu....skönt.... vi har fixat så att det skjuts kanon när vi anländer till festlokalen =)
Däremot ligger M2B:s morfar på sjukhus nedsövd o kommer sannolikt inte må så bra/inte överleva vårt bröllop.... Men, gubben har ju humor, han lämnade vår bröllopspresent i julas då han sa "de vet man aldrig om jag lever i maj..." Jag önskar att han kan vara med oss, jag älskar den gubben! =)
Lycka till alla därute den 29 Maj! Glöm inte att njuta av dagen!! Pirrigt är det!
KRAM!!!!
Jag kommer ha kvar mitt efternamn, blir min karl som får byta namn!:)
Har oxå en morfar som inte kommer orka vara på bröllopsfesten,dock orkar han nog sitta med i kyrkan.
Tänker oxå vänta med bordsplaceringen nu, dock ville toastmastern ha tag i den fort:/
Har bakat idag,sonen fyller ju år snart (mycket på en gång blir det),hade även tänkt baka snittarna till fördrinken,men hade inte nåt hjärtmått!så det får vänta till imorrn. har kvar att vika servetter och göra klart bordsplaceringslapparna oxå så man har det man gör!
LindaMagnus, är det de där ostsnittarnadu ska göra som cirkulerar på BT? Har du fått tag på ett hjärtmått som är litet nog? Vi skulle göra dem men hittade bara dyra hjärtmåt på nätet.
Jo,det är det:) Ska låna mått av min svärmor,jag hoppas det är tillräckligt litet!
I går blev jag hippad! Det var en helt fantastisk dag trots ösregn!