• Malla och Mojje

Uppladdning!! 29 MAJ 2010!!

Ok! Nu är det snart bara två månader kvar! Någon som börjar få nerver förutom jag!!

29-majare! Häng på! Hur går det för er med allt????

• Svar på tråden Uppladdning!! 29 MAJ 2010!!
  • Hillena

Muulin, berätta mer. Nu blev vi alldels nyfikna ju!

Tänk att nu är det äntligen vår månad!! Härligt. Spenderar min dag med att knyta små risknyten och vad fint det blir.

Som jag längtar nu!!

• Tattoo82

Bara jag som är tokstressad över bröllopet? Vi kan inte bestämma vilka låtar som ska spelas, inte helt klart vad vigselförrättaren ska säga, vet inte hur det ska lösas sig med musik på festen, har knappt börjat med festprogramen, min kinaklänning har inte kommit än... Och nu är det redan maj!!

• Muulin

Tattoo82,.....  Ingen panik än... Klänningen kommer säkert snart!  Varför inte hoppa över festprogram om ni har ont om tid? Det har jag prioriterat bort för länge sen... 

Skriv ner allt som ska göras o sen kom på hur ni ska lösa det... oftast tar saker o ting inte så lång tid när man väl sätter sig ner... fortfarande mycket tid kvar....  tänk hur lång februari var... maj är faktiskt lika lång....även om den känns kortare... hi hi..

Hillena: De lyckades verkligen lura mig.. det var jättekul!!  Däremot blev väl inte dagen/kvällen riktigt som jag hade önskat....(får man vara missnöjd med en möhippa, det känns inte som det när folk har ansträngt sig så mycket,....)  NÅja, jag berättar ändå...

En av mina närmsta vänner (som har betett sig skumt sista året) kom inte eftersom hon är gravid och hade fått en blödning dagen innan... allt var dock ok med bäbisen så jag hade ändå förväntat mig att hon kunde dyka upp o säga hej,,,,

Den andra var tvungen o jobba o det var hon verkligen...bara synd att hon inte var med...

Den tredje är den jag är mest ledsen över... hon har flyttat iväg o vi ses inte så ofta även att vi är väldigt nära....  Hur som helst så brukar hon åka iväg o träna med sin hund i diverse städer o byar runt om i landet men hon kunde inte komma på min möhippa.... jag vet inte om det fanns någon annan anledning eftersom hon inte ens hört av sig!!   Jag vet bara att hon hade gått in o jobbat lite extra den dagen... suck... inte sånt som jag uppskattar när man är vänner... man gifter sig faktiskt bara EN gång o detta var min fest med tjejerna ju!

Jag fick sjunga in en singel, det var lite kul men samtidigt jobbigt eftersom jag INTE sjunger inför mina vänner.... så stod det 7 st o lyssnade....

Sedan åkte vi o dansade pole-dance, det var KUL  men efter det var det liksom slut... det var i princip bara jag som drack och jag trodde att festen skulle sätta fart efter detta men då åkte vi hem till en av tjejerna o åt mat. Jättetrevligt så klart men det blev inget party,....kanske för att en hade med sin bebis som är 5 månader...

Det låter verkligen som att jag är missnöjd o det är jag inte....  de som har råddat ihop festen har verkligen JOBBAT hårt och det är jag SUPERGLAD över!!!  De är de bästa!! Dessutom kom min syster o kusin som inte ens bor i närheten, jätteglad blev jag!!! 

Någon mer som har liknande erfarenheter???

• Hillena

Muulin; Ohh jag skulle också vilja ha pole-dancing :) Lite synd att inte alla du önskat kunde komma, jag hoppas verkligen att mina vänner kan men man får ju räkna med att någon inte är med. Förstår att du blir lite besviken om du vill ha lite party men inte får det, jag vill nog ha party med lagom dos :) Blev singeln bra som du spelade in? Ska du spela upp den på bröllopet?

Tror det är min tur nästa helg men jag vet inte....väntar med spänning.

Tattoo82: du behöver nog inte känna dig så stressad, det ordnar sig! Vi har inte ens träffat prästen än och inte bestämt några låtar och så, jo sambon har bestämt en solosång men jag får inte veta vilken. Men det är klart att det finns en hel del kvar att göra. Det svåraste tycker jag är hur man ska planera dagen. Några tips? Jag är hellre klar tidigt än att få stressa hela dagen.

Idag skrev jag ut etiketter att sätta på våra flaskor som vi ska servera vin i , hoppas att det blir bra! Sen ska det köpas mer ris så vi kan få klart risknytena.

Guuuud vad jag längtar nu!

• Malla och Mojje

Ja jösses nu är det när!

Muulin - vad tråkigt att du känner så! Men jag tycker det är helt ok att inte vara helt nöjd. Jag har hört andra som inte heller varit det. Jag hade också blivit besviken om det inte blivit utgång! Men tänk på att bröllopet kommer blir grymt och precis så som ni vill!

Min M2B fick svensexa i helgen och jag tror faktiskt att det är min tur i helgen! Jag är lite nervös!

Jag är lite stressad över att vi fortfarande inte lärt oss dansa vals. Jag dansar bara inte om vi inte lär oss det ordentligt! Får se hur det blir...

Jag har börjat hamna i en konstig situation - jag har inget att pyssla med! :-O Märklig känsla! När vi får de tryckta fest- och vigselprogrammen blir det lite pyssel men innan dess är det lite tomt... 

• Muulin

TACK ALLA!!!!  Ni skriver så bra hela tiden!!!    Nu i efterhand så är jag ändå ganska nöjd med min möhippa, önskade bara att just EN person kommit och inte skyllt på att hon inte hade pengar!!!  Blir så arg!!!  Man får väl för sjutton skaffa pengar när det gäller sånt här!!!  eller...?

• Malla och Mojje

Muulin skrev 2010-05-03 11:16:21 följande:
    TACK ALLA!!!!  Ni skriver så bra hela tiden!!!    Nu i efterhand så är jag ändå ganska nöjd med min möhippa, önskade bara att just EN person kommit och inte skyllt på att hon inte hade pengar!!!  Blir så arg!!!  Man får väl för sjutton skaffa pengar när det gäller sånt här!!!  eller...?

Ja det kan ju inte kommit som en blixt från klar himmel att du skulle gifta dig direkt... Då kan man ju planera kan man tycka! Det är som en nära vän till oss som inte kan vara med på middagen dagen innan för att han kanske inte kan komma från jobbet  (kl 19 en fredag kväll och han har ett 8-17 jobb). Han har ju liksom bara haft 5 månader på sig att söka semester just den dagen.. SUCK!

• AnniFidde

Hallo tjejer.
    har fastnat på Brudvalsen, vad ska ni ha för vals???
    TIPS???

• Malla och Mojje

Jag undrar också! Vi har varken valt vals eller lärt oss dansa - detta är min stora stressgrej just nu!

Min kompis sa att de dansat vals till en ulf lundell-låt... dår är det väl inte vals utan mer tryckare i "vals-ställning" eller?? Hur funkar det - jag är sjukt omusikalisk...

• Bröllopmaj2010

vi har nästan bestämt oss för att skippa valsen och köra på en "bruddans" istället. Sambon vill absolut inte ge sig på att försöka valsa inför alla gäster. Vi är båda Winnerbäck fantaster så det lutar mot att det blir en dans till "För dig"

Svar på tråden Uppladdning!! 29 MAJ 2010!!