• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • passionsblomman

Nenne, ja. Pipa känns lite lagom uppkäftigt när man har blivit en gammal tant och gör som man behagar utan att bry sig så värst om nyttan med saker.

Du fixar säkert upp:et på växterna, det är jag övertygad om. Ställer du in krukorna eller täcker över dem närtill natten eller vad?

• nennesjuttioåtta

passiionen – de står inne nu i källaren, svalt men lagom ljust tills de blir hyfsat gröna och starka. Guldstjärna?

• nennesjuttioåtta

Jag vet inte om de gjort fel eller om det är jag (jag utgår från att de tär jag annars skulle jag ha reklamerat) men i en påse som det skulle vara 3 växter i hittade jag bara två. Var den tredje är vet jag inte. Antingen så var en av dem ihoptvinnade eller också knölade jag ner en i botten. 

WOOHAAA akut hungrig!!!

• nennesjuttioåtta

mmm te och hårdbrögås med ost :)

• Parnassia

Tack för tipset PB! Det låter _precis_ som ett utflyktsmål för oss! Och kanske skulle vi kunna ses?! Hur långt ifrån O-hamn bor du? Inboxa om du vill

• Parnassia

Förresten allihopa! Jag behöver få del av er expertis! Vi behöver en ny dammsugare. VAD ska man ha!? Vi är fyra pers i ett hus, med mycket trädgård, katt och allmänt spring ut och in. Vad är bra och vad är dåligt? Vad ska man tänka på? Och Vickan - ja, jag ska kolla på tretti.se

• Parnassia

Och VARFÖR får mina inlägg inga radbrytningar!!!!?????????????????? Hjälp!

• fru AM

PArnassia: min erfarenhet av dammsugare är att de ska ha Hepafilter, ha lång slang (och sladd givetvis) samt inte vara av den billigare sorten. Men får vad man betalar för. Elektrolux har förtjänt bra rykte. Är MIN uppfattning.

• Lapinette

Och nötter för kaninen .. samt lite te (är också hungrig ... fast det är jag ju nästan jämt)!

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen