• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • fru AM

Telis: jag röstade nyss på Televinken också! Man kan rösta på hur många barn som helst verkar det som, men bara en gång på varje.

• MSW

Tittar in igen en snabbis ikväll! Hinner visst inte riktigt med här inne de här dagarna.. Jaja, imorn är jag iaf hemma och pluggar, har dock en hel del att göra med ett grupparbete, så jag sitter förhoppningsvis en hel del med det.

Här hade vi ingen bra natt i natt... A är juh som sagt minst lika förkyld som jag så i natt mellan åtminstone 12-3 så sov vi egentligen ingenting någon av oss, eftersom A hostade och var täppt och inte kom till ro.. Nu sover han redan, och han hostar inte alls lika mycket som igår har vi upplevt det som, och så tvingade vi i honom lite nässpray och jag (inbillar mig?) tror att jag är något lite piggare än igår..

Dessvärre kommer jag inte ihåg att kommentera något av det jag har läst idag.. Så skickar bara kramar idag med!

och

• viktualia

Nenne - grattis till D-kupa... själv tog jag en av mina vanliga partyBHar i helgen... det funkade dåligt... "brösten växte i direktsändning"... hm... tur att klänningen var av singoallatyp så att jag kunde dra åt den mer runt urringningen.. fniss

Parnassia - spana på smartson, Råd&rön och testfakta! Låååång sladd, lång slang, bra filter, bra tillbehör, inte för tung... kolla din mail på fejjan!!

• snaily

Oj, var Televinken med i tävlingen också! Nu har jag röstat på honom också!

Tittar in bara för att säga hej, och hejdå! I morgon åker vi söderut, ska försöka hinna med att träffa några trådisar också på vår resa, kul!

Ore: har mailat dig på fejjan.

Nu måste jag packa!

Förresten hade jag fått en kallelse till nupp-ultraljud idag, den 24 maj vilket blir v 12+4.

Puss & kram på er alla!

• Lapinette

Snaily - ha en härligt långhelg!!!

• _koko_

Varning för bajssnack!

God morgon i tråden! Vilken FANTASTISK dag som har vaknat!!! Solen skiner från en knallblå himmel och inget barn har kräkts eller haft diarré sen igårkväll.

Lillebror åkte på det också, men (antagligen) tack vare att jag fortfarande ammar så mycket så klarade han sig med 4 kräkningar och än så länge 2 diarréblöjor. Helt fantastiskt med tanke på att conny blev inlagd med samma sjukdom och jag ska aldrig mer gnälla om amningen...

Tinga - Du har helt rätt i att man upplever saker olika utifrån sitt eget perspektiv, det har jag också varit inne på i något annat sammanhang här. Och jag hoppas verkligen att ni slipper matträning då, om det är från 4 år... Och att logopeden hittar något likadant fall (helt galet om piff skulle vara världsunik, kunde han inte välja något positivt att vara det på??) i sitt nätverk.

vickan - Tack för tips om skiva, men radiobruset verkar fungera jättebra faktiskt, och det är ju gratis! Min bodyclock har också brus, men den volymen är så hög (har iofs inte kollat om man kan sänka den), så den vanliga klockradion fungerar faktiskt bäst hittills.

Just nu sitter conny och målar med vattenfärger (vilket innebär att man tar en färg på penseln och målar på en av de andra färgerna ) och lillebror äter lite skogaholmslimpa. Mysfrukost!

lappis - Vilka fantastiskt härliga semesterplaner!! Vi har precis börjat fundera på våra, och rett ut midsommar och veckan därefter än så länge (vi ska vara lediga typ 3 månader ihop så vi har en del kvar att planera ).

snaily - Trevlig resa!! 

• _koko_

AM/Telis - Var in och kollade på länken och garvade gott åt en del bilder som folk lagt upp (mest åt den med tre bodysar, blev visst lite fel där...)!

Har nu även jag röstat på våra trådbebisar!

• Tinga

Koko - grattis till en härlig morgon (på alla sätt!). Här är det regn och snålblåst, så inget vidare långhelgsväder. Men jag hoppas att det iallafall är uppehåll imorgon, för då har vi hyrt en jordfräs och ska köra upp hela vår gräsmatta. Och så får det gärna vara uppehåll på lördag eftermiddag också, för då ska vi på bröllop. Tidigare pratade meterologerna om värme till helgen, men det verkar inte gälla längre, utan nu får vi nog vara glada om vi når över 10-gradersstrecket här.

Idag ska jag iallafall gå lite tidigare från jobbet, hämta Piff & Puff på dagis, och sen ska vi gå¨till biblioteket och ta en tur till fårhagen med de små "lamme" som Puff säger.

• Fru E

Funderade allvarligt på att stanna i sängen idag, mörk grått, ösregn och blåst brrrrrrrr!!! Fullt regnställ på med galoscher och extra fleecetröja

Premiär igår kväll för den första orgalutransprutan själv, lite imponerad över att jag klarade det men det gick fin fint. Lyckades dock spruta ut lite av det hela när luftbubblan skulle tas ut men det finns säkert lite marginal i dem

Blev betydligt lugnare igår efter VUL:et, puhh! Läkaren kunde räkna till minst 14 blåsor och ev hinner det växa till någon mer till på fredag förmiddag när det blir ÄP. Så gissar på återföring på måndag någon gång vilket innebär att de små embryona kanske hunnit dela sig ännu mer än förra gången, om det nu kan ge större chans.
    Magen börjar bli svullen och inte så behagligt att gå fort men det kan jag leva med strumpbyxor, kjol och vida tunikor är en bra uppfinning för att dölja en mage som inte är gravidmage.

• Lapinette

Fru E - hurra för äggen!

kokisen - härligt med friska barn och så instämmer jag i att det känns extra härligt att vakna när solen skiner .

ego - själv satt jag och knåpade på levnadsberättelsen igår. Övergav punkt nr 5 som ska handla om livsåskådning/religion. Skitsvårt! Och gick över till punkt 6 som handlade om oss, vår relation, hur vi hanterat det hela med att inte få biobarn osv. Det blev en hel A4 sida .

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen