• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • nennesjuttioåtta

ni som gillar MNK Klungan kommer i "Dom kallar oss roliga" klockan 22 på onsdag i Kanal 9. Sen så kommer Klungans tv-serie "Ingen bor i skogen" att sändas på SVT 

med start måndag den 14 juni kl. 21.30 också

• Lapinette

nenne - jag har varit på katolsk bröllop men det var lite annorlunda för det hölls utomhus och dresskod var att man skulle vara ledigt klädd så folk kom i shorts och jag hade en sommarklänning men med en tunn scarf om axlarna. Det var typ 30 grader varmt!

• nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2010-05-11 11:44:48 följande:
    nenne - jag har varit på katolsk bröllop men det var lite annorlunda för det hölls utomhus och dresskod var att man skulle vara ledigt klädd så folk kom i shorts och jag hade en sommarklänning men med en tunn scarf om axlarna. Det var typ 30 grader varmt!
    aha, fast det här är i kyrkan. Vi tänkte ju ha folkdräkt först men fatta och släpa den där och dessutom är vigseln redan kl 9 och då måste vi ju börja klä oss kl 6 för att hinna snöra och knyta knätofs och hela köret så vi skippade det.
  • snaily

EA
    Lycka till på VUL idag!

Nenne
    Ja, 10+5 idag.
    Fick meddelande om Klungan-programmen på facebook! Men vem f-n har kanal 9??

Har just varit och tagit blodprov för KUB-test. Undrar när det dyker upp någon kallelse för UL?

På min lilla arbetsplats har de ett viktigt halvhemligt möte i köket, och jag som behöver komma åt min lunch! Nåja, de får väl finna sig i att bli störda... min mage skriker.

Bara en eftermiddag kvar att jobba, sen fem dagar ledigt, tjohooo!

• Tinga

Lappis - vad trist med jobbet! Dessutom tenderar fallet bli ännu värre när man tror att allt är säkert och det sen visar sig att så inte var fallet. Kan inte du axla den där nyckelpositionen?

Vänner har ju inte heller synts till på länge, mig veterligen.

Liten - saker man gjort blir ju inte ogjorda bara för att det tillkommer nya på listan. Visst, det är surt att aldrig få känna sig "färdig", men man måste få vara nöjd med det man faktiskt gjort också.

• BrudSommar2006

Liten, vi var också ute efter att hitta någonstans att åka men kom aldrig fram till något bra så nu blir det en vecka i Alingsås och tre på Öland som förra året.

Iliadin + panodil och nu sover Astrid äntligen en stund. Stackarn är jättesnuvig och har svårt att äta och är allmänt ledsen och grinig. Iliadin var fiffigt, kan ges när de ligger ner till skillnad från all annan nässpray som måste ges när de sitter upp. Ska tydligen vara skonsammare och återfukta också.

Iris var och fick sin andra svininfluensaspruta imorse så nu får vi se om hon blir dålig eller inte. Kanske har jag två sjuklingar hemma imorgon. Annars verkar hon frisk från förkylningen nu i alla fall.

Koko, har ni andra klarat er från magsjukan i alla fall?

AM, skönt att du tittat in här även om det är lite krisigt med allt just nu. Känner något liknande för övrigt.

• Lapinette

Tinga - jag har den aldra nyckelrollen på företaget (försäljningsmässigt) så de vill nog inte plocka mig från min position som dessutom är lönsam (tveksamt om hans projekt är det då de är så otroligt tidskrävande).

AM - han har fått min röst.

• fru AM

Hej igen! Tack ni som röstat. Ursäkat aatt jag helt ego bara slängde mig in i tråden med denna uppmaning. Blev lite ivrig

Håller tummarna för EA:s VUL idag! Hoppas på fler ägg!

Snaily: vilken vecka är du in nu? Har för mig att UL för KUB görs i v 13?

Har idag varit på ngn form av anställningsintervju ... Vet inte vilket intryck jag gav dock. förmodligen lite splittrat eftersom lille, vackre gossen var med och skrek sina falsettskrik ...

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen