• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Lapinette

Oupsie - jag har bonuskort på SAS ... vet dock inte vilken "färg" det har men antar att det är det lägsta medlemsskapet. Jag har aldrig fått ihop tillräcklig med poäng hos dem och maken som ändå reser ganska mycket har lyckats att kamma ihop en resa inom Norden. Tycker inte deras bonusstystem är speciellt bra utan maken kammar hem "gratis" resor med KLM och Lufthansa istället.

• Lapinette

AM - låter seeeeeeegt att trampa i slajm. Styrkekramar till dig och allt som ska fixas hit och dit!

• fru AM

Tack - Vickan o Lappis! tror jag ska läsa på lite om mindfulness som jag såg ngt om när jag ögnade igenom några sidor.

Specialkram till Tinga o EA!

• passionsblomman

AM, jag känner igen det du just skrev så jag kunde skrivit det själv. Jag gick här med dammsugaren för tio minuter sedan och tänkte mig i n i ett samtal hos psykologen "ja, jo, jag vet inte om jag bara har en livskris-baserad på både ålder och uppbrott, eller om jag faktiskt är en aning deprimerad..."

Och så skäms jag för jag tänker att "men herregud människa, du har ETT barn, går hemma och du klarar inte ens av att hålla det städat, hur jävla svårt kan det vara"
    Men, alla som läst det senaste halvåret vet ju att det är ömsom upp och ömsom ner och inte så alldeles järnstabilt hela tiden härifrån mitt håll.

Jag försöker väl bottna i vårt liv, vår familj och vår framtid trots alla frgetecken och att allt inte är så rosenrött antar jag.
    Hm, och så skriver du om vårdepression, du, som i mina ögon framstår som så driven, duktig och värsta energiknippet. Jag är jämt så impad av alla dina middagar och allt du håller på med. Och din karaktär, att se till att gå ner de kioln du vill tex.
    Undrar varför man är så dum så man verkligen inte tror att alla känner sig lika översvämmande som man själv ibland?

Själv är jag rätt missnöjd med mina åstadkommanden i livet för närvarande. Det enda jag verkligen, verkligen är nöjd med och som är bättre än jag förtjänar är min son.
    Allt annat känns som stora feta borden som jag måste Ta Itu Med och Jobba På. Som en riktig människa. En kvinna värdig namnet.

Jaja, jag har iallafall dammat fönsterbrädan och städat klart ett rum nu...

• Ore

*glider in såhär på kvällskanten*

KRAAAAM till Tinga, hoppas att dina småjävlar till söner slutar med sina dumheter snart och äter ordentligt. Kanske logopeden rekommenderar några dagars fastande som ett sätt att främja aptiten...? Önskar jag kunde skicka över litet aptit och matlust från min lillkille, så kan jag ta litet kladd och stök i någon månad eller så. Min lille klump lär inte må dåligt av det

Påminner om att DU gör INGET fel, du gör allt och litet till och det finns verkligen inget fel i det du gör och inte heller något du missat att göra.

Kanske skulle det hjälpa att ta till litet mindfulness och försöka acceptera hur läget är nu, och inse att du gör allt du kan för en förbättring och om inget händer så är det Piffs och Puffs fel. Och det FÅR du vara arg på dem för. Inte för att det hjälper så mycket, men du är fullt berättigad att vara arg på dem i alla fall!

AM: KRAM till dig med, hoppas du får rätsida på allt och att världen snart börjar snurra litet långsammare för dig...

PB: Sådär känner jag också litet titt som tätt. Jag vill ju vara en sån där "högpresterande" människa, men ibland orkar jag inte ens ta tag i att rensa diskbänken utan slänger mig i soffan framför TV:n och tillbringar halva dagen där, och sedan får jag ångest för att jag inte gjort något...

• Ore

Fru E: Är det visning snart? *nyfiken*

Eller hinner du med ÄP och ET först, så att visningen blir något att greja med under ruvningen?

Parnassia tillhör nu även mina FB-vänner. Baserat på ditt förnamn så trodde jag att det var dig jag la till för några veckor sedan, men jag började bli misstänksam när det verkade som att vi gått samma gymnasium...? Sedan insåg jag att det var en gymnasieklasskompis som jag lagt till, en person som jag nog hellre haft utanför min lista... Men men, det är inte hela världen.

På egofronten så kan jag meddela att sådana duschväggar jag vill ha går inte att åstadkomma. Tydligen är det bara jag i hela världen som kan tänka mig något så fånigt som en smal STOLPE i hörnan av duschväggen, för att kunna ha mina "saloons"-dörrar åt ena hållet, och en fast duschvägg åt andra hållet. Alla andra vill tydligen undvika stolpar i hörnena till varje pris. Vilket vi tyckte var löjligt, för det är ju som en stolpe ändå i hörnet. Hur svårt kan det vara att sätta fast den i golvet och sedan låta den gå ända upp i taket. Måste väl dessutom vara snyggare med en stolpe ända upp, än en massa stag som går på snedden mot väggen (såhär www.inr.se/sv/produkter/duschar/linc-angel-horn-vagg-dorr-vagg/ ). *mutter*

• Parnassia

*iiihh* Tittar på det okända. Jag tycker det är så intressant/spännande! Jag kan inte sluta titta och får gåshud på hela kroppen.{#lang_emotions_ghost}

• porchez

stor kram till Tinga - alla andra har redan skrivit så fina ord till dig. Så jag gör det jag är bra på kramas {#lang_emotions_nalle}

• porchez

nu borde jag iaf vara vän med alla även på fb va? nya vänner varje dag nu, spännande! och så blir ni lite mer verkliga

Fick mail från rekryteraren till det nya jobbet, processen har dragit ut på tiden ytterligare. De kommer kontkata dom som de väljer att ta vidare för intervju nummer 2 inom ca 2 veckor. Så snälla, fortsätt håll tumarna för mig en stund till Vill verkligen få det här jobbet, måste bort från mitt nuvarande, orkar inte gå dit just nu. Har haft en så otroligt bra helg och så kommer man til jobbet och blir bara nedstämd på en gång känns så tråkigt tungt, känner inte igen den människan jag blir på jobbet. Känner mig bitter... Började tom. gråta idag när en av mina jobbarkompisar frågade vad det var med mig...

Försöker hela tiden tänka positivt men just nu känns jobbet bara TUNGT!

vårdepression här med??
Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen