• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Tinga

muggles skrev 2010-05-10 13:00:37 följande:
    Tinga: aha, japp typiskt trotsbeteende. Hemma hos oss "måste" vi ha åtminstone en katastrof (i Moas ögon) på morgonen och en på kvällen. Skulle man göra allt precis som hon önskar för att slippa det obligatoriska utbrottet så hittar hon på ngn ny grej som inte gjordes på rätt sätt, så det är omöjligt att slippa. Typ när man redan satt in vällingen i micron "nej JAAAAAAAAAAAAAAAAG skulle göra det" och så slänger sig ner på golvet och "Uhhhuhuhhhuuuuuuuuuuuuuu".

Jag skulle utvecklat svaret lite ytterligare förresten; anledningen till att jag inte tror att matproblemen nu hänger ihop med trots är att de yttrar sig på exakt samma sätt nu som det gjorde för ett år sen, när trots defintivt inte fanns på agendan, överhuvudtaget.

Visst är det hopplöst när det blir fel hur man än gör!

Båda två är också väldigt snabba med att om man säger till den ene när den gjort något fel, så gör genast den andre likadant. Dessutom med en sned blick på oss föräldrar, för att vara helt säkra på att vi verkligen ser att de gör något som vi inte vill att de ska göra.

• muggles
    Tinga skrev 2010-05-10 13:05:12 följande:
    Dessutom kan jag ibland känna att nä, jag vill inte acceptera; som någon slags barnslig protest.

Haha, kan förstå det! Jag minns även hur det var när jag hade mina amningsproblem, och de var ju också ständigt närvarande (typ 10 ggr om dygnet ), det nöter ner en. Kommer även ihåg hur arg jag var på Moa som inte ville amma utan hellre åt på flaska, när "alla andra" barn gladeligen ammade och snuttade stup i kvarten.

För övrigt: Hemoroidarsel!

• muggles

PB: när de är i "fullriggarstadiet" är de väl mest ådriga?

Ollonsvett och flänsost!

• passionsblomman

muggles skrev 2010-05-10 13:18:38 följande:
    PB: när de är i "fullriggarstadiet" är de väl mest ådriga?   Ollonsvett och flänsost!

Ja, men då är det inte pittar längre....
    pittar är de där små mjuka sakerna som åker uppåt utifrån hur kallt badvattnet är.

Tycker jag.

• muggles

PB: fö försöker jag bereda mig på att jag också får få ägg. Det var det enda som möjligen var ett litet minus i utredningen - att jag inte hade så många äggblåsor när de VUL:ade mig (hade ca 10). Men som de sa, det kan ha varit så alltid just för mig och behöver inte vara kopplat till ålder, men kan vara det. Tja, så jag får väl förbereda mig på det kanske.

• muggles

PB: jasså? För mig är k*k och pitt samma sak...

• passionsblomman

Mugglan, hihi...näääee när jag hör pitt och snopp så ser jag de där små rynkiga och k*k och stake och andra mer svulstiga ord passar bättre på just de mer svullna...:
    (hur kom jag in på de här banorna nu då?)

• passionsblomman

Mugglan igen, jo, det var precis sådär de sa till mig med. Och rent krasst så brukar det vara yngre som får massor av blåsor och även de som blir överstimulerad. Och återigen så ÄR det ju int edet som är vitsen heller. På CvL sa en sköterska mycket bestämt att är det något man vill undvika så är det att få fram mängder av ägg. Ett tiotal blåsor var väldigt lagom sa hon. Det lugnade åtminstone ner mig då, när jag satt med mina nio.

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen