• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Ore

Håller tummarna stenhårt för att du får det nya jobbet, Porchez!

• Telis

Stoooooooora kramar till Tinga!! {#lang_emotions_nalle}

Kramar även till AM och porchez! {#lang_emotions_nalle}

• Liten med Mindre

Kramar till Tinga!
    kramar till AM
    Kramar till BS - vi får ses en annan dag när ni känner er bättre.

Själv undrar jag var dagen tar vägen. Vi hinner ju bara lämna Mindre, äta sova middag och plocka undan hemma - sen är det dags att hämta igen. Undrar när man någon gång ska hinna med lite extra fix, träning och att bli intresserade av varandra igen?

Picknick - avvaktar med svar då jag förmodligen är ensam med barnen den dagen. Kände mig schitzofren nog när jag hade med Mindre hem till Koko, så att ha henne och lilleman med in till stan själv känns inte så lockande just nu.

Är det förresten någon som kan tipsa om trevliga semestermål för småbarnsfamilj? Vi vill inte sitta på föräldrarnas land eller sväronens hus alltför länge i sommar. Hemma i lägenheten vill vi ju inte heller vara. Hyra hus eller kortare pensionat/hotellvistelser med bra aktiviteter... Svårt när alla inte kan dyka.

Porchez - hoppas på nytt jobb!

Nenne - jag sov med flera olika kuddar i sängen. Liten kudde under magen och större kudde mellan benen. Vända sig är ett projekt och det är ju nästan lättare från stående än att rulla runt. Skönt att kunna vända sig nu!

• Telis

Här är det bra, maken har ledigt i veckan - helt underbart!! Idag har vi varit och shoppat en grill och lite annat till trädgården och huset men inte det som vi egentligen hade som mål att köpa, nämligen utemöbler. Men å andra sidan är det ju ingen brådska heller, det känns inte som om man vill sitta ute i trädgården än på ett tag ändå.

• Telis

Liten, jag minns inte om jag sa det efter träffen hos koko men vad kramgo Mindre var!! Lilla gumman! Jag är inte så van vid att små barn kommer fram och vill kramas.

• Liten med Mindre

Telis - ska kolla Ramundberget. O även kolla vad ica kortet har att erbjuda. bra tips med kundkorten

Jo, Mindre kan vara så go så, oftast. Hon har nog makens sociala sida o pratighet... Glad att du o Televinken inte tog skada av uppvaktningen.

• snaily

Liten/Telis
    Jaaa, Ramundberget! Favvoplats i största allmänhet och dessutom makens och min förlovningsplats! Mysigt hotell med god mat och vackra omgivningar.

Telis
    Härligt med lite kvalitetstid tillsammans med ledig man!

Stor KRAM till Tinga från mig också! {#lang_emotions_nalle} Har inga goda råd (eller mindre goda) att komma med, men konstaterar att du borde ge dig själv en stor klapp på axeln för att du faktiskt har förståndet i behåll trots alla prövningar dina små skitungar utsätter dig för!

Kram också till AM, hoppas livet lugnar ner sig och inte snurrar så snabbt framöver!

Porchez - jag håller tummarna!

Nenne
    Uuuu, jag blev alldeles svettig av att läsa allt flitigt ni gjort i helgen! Mitt enda mål var egentligen att dammsuga, men fick jag ens DET gjort?? Nä - men skyller på att varken maken eller jag varit särskilt pigga.

Jag har nog inte blivit sjuk på riktigt (än), är nog bara trött. Kanske ett virus som inte riktigt bryter ut. Maken är dock bättre och har börjat jobba, hurra!

• snaily

Beställer fint väder till Kristi Himmelfärdshelgen förresten i de trakter vi ska till, kan ni fixa det, Ore, Muggles och andra däromkring? Enligt yr.no ska det bli sådär, hoppas de hinner ändra sig. I och för sig kräver jag inte sol, men vill helst inte ha regn heller.

Jag borde börja packa för imorgon kväll är det hundkurs och jag hinner inget annat, men jag ORKAR bara inte. Får ta det på onsdag morgon innan vi åker helt enkelt.

Mer ego: konstaterar att min mage är löjligt stor och spänd - kan verkligen inte knäppa några av mina vanliga byxor. Känns rätt onödigt faktiskt då det ändå bara är tarmar och krafs som är svullet, livmodern är ju inte så värst stor i v 10-11.

• MSW

Tittar bara in snabbt och säger hej! Och strör ett gäng kramar omkring mig, bara att ta för sig för de som vill!

Här ångar vi på med förkylningar.. Jag är riktigt täppt inäsan och jätteirriterad över det! Stackars A hostar som bara den och är snorig, men vi chansar på dagis i morn, (han har ingen feber) och sedan är det nemas probemas ifall det behöver vabbas, och tors-fre ska han ändå inte vara på dagis! NU har det dock varit tyst från sängen en stund, både gällande hosta och prat så nu har nog äntligen kommit till ro och somnat (nu kom det hosta igen)..

Och jag ska in till skolan imorn (som jag egentligen inte tänkt) för att jobba med ett grupparbete, så nu ska jag göra i ordning mig det sista innan det är dags för att sova!

Sov gott!

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen