• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Parnassia

Nope, jag är smålänning i exil.

För mig är eljest annars ett norrländskt ord?

HEPA verkar ju vara "da shit" AM. Tack för tipset.

• nennesjuttioåtta

skulle också tro att det var norrländskt, eller helt enkelt bara gammalt.

• nennesjuttioåtta

parnassia, läs recensionen på dammsugaren...

• Parnassia

Oj, han var inte nöjd men den dammsugaren!

Jag får surfa runt lite och läsa recensioner...

• Telis

AM, förlåt att jag inte röstar på Hektor, jag vill hellre att min egen ska vinna.

Parnassia, vi valde först Electrolux för att dom ska vara bäst och sen deras tystaste modell för att ... ja, för att vi vill ha en tyst dammsugare helt enkelt. Hörde någonstans att dom kan göra dammsugare tystare än vad dom är idag men då tror inte folk att dom funkar så därför låter dom så mycket.

Här har maken och jag jobbat lite med att sätta fast sladdar som hittills legat löst på golvet, bakat banoffee pie och spionerat på dagiset vi hoppas att mr T ska få gå på. Önskar att vi kunde få gå hemma så här tillsammans livet ut, vi är som klippt och skurna för att såsa runt här hemma.

• passionsblomman

Nenne, låt dem stå ute på dagarna så de inte vänjer sig vid för softa förhållanden! Ta bara in dem om det är frostvarning. Eller ställ dem mot en husvägg och lägg dubbel fiberduk över dem på kvällen om det ska bli kallt. De har det sol{#lang_emotions_sunny}klart (haha) bäst ute, bara det inte fryser.

• porchez

bortigenom säger jag! eljest har jag adlrig hört, och vet inte vad det betyder...

tack för alla tummar, har haft en lite bättre dag idag, på måndag ska jag ha utvecklingssamtal med chefen och jag är laddad, så det ska bli kul! Men nu är det inte själva jobbet jag är missnöjd med utan mina arbets"kamrater"...

AM- jag har röstat, han är så söt och har de finaste ögonen!

Jag har en dålig dammsugare så den rekomenderar jag inte, men du skulle nog inte kolla på den för det är en riktigt liten modell som duger bra till en liten lägenhet där jag har dåligt med förvaring!

• porchez

på tal om tuttar så träffade jag min gravidakompis i lördags, hennes tuttar är STENhårda! känndes faktiskt som att ta på stenar, eller nånting annat stumt hon är i vecka 8, släpper det sen? Tänkte om jag kan lugna henne lite?

• porchez

kom förresten på att det går shopping-bussar till stockholm på helgerna, så jagkommer till tråddejten för 120kr tur-och-retur! ännu billigare än ungdomsbiljett på tåget

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen