• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Fru E

Fasiken vad sega alla är på att anmäla sig på visning på vårt hus än så länge bara ett par och första visning är på söndag och sedan ny på onsdag eftersom paret inte kunde på söndag tydligen *nervös*

Maken börjar så smått få nippran på mig och undrade om det var ok om han drogade mig med lite valium

• viktualia

Lappis - Finns det inte några dårar som lagt ut sina texter om livsåskådning/religion så att du kan få inspiration?!?! Annars kanske det vore bra med ett antal frågor att besvara... Jag kollade vad som står på wikipedia om livsåskådning sv.wikipedia.org/wiki/Livs%C3%A5sk%C3%A5dning kanske kan du utgå ifrån en del av begreppen och frågorna där?!?! Tex det som står under "livsstil" skulle väl kunna utgöra en grund för diskussion om livsåskådning?!? Själv är jag ju troende kristen och skulle ägna ett sådant avsnitt i en livsberättelse åt att förklara vad kristen tro är för mig. Hur jag tror, hur jag kopplar tron till naturvetenskapen (typ skapelsen och så), hur tron påverkar mitt liv och mina val, vad jag uppskattar inom kyrkan och vad som får mig att vilja förändra den.

Och det där med styrkor och svagheter i relationer - jag skulle nog utgå från vilka delar som jag får i relationen med maken och vad jag söker hos andra istället. Tex är min kära make helt ointresserad av mitt yrkes innehåll och av min största hobby. De sakerna söker jag gemenskap kring hos andra. Andra intressen och passioner delar vi och då blir det styrkorna. Jag brukar säga att jag har olika vänner för olika humör/aktiviteter - och lite så är det ju med maken också. Att vissa saker delar vi medans annat skakar vi på huvudet åt varandra. I ert fall har ni väl haft distansförhållande delar av er tid tillsammans, ni har klarat av att flytta mellan olika länder tillsammans och du har väl hjälpt din make att etablera sig i Sverige (bortsett från jobbet). Och kriser kan ju handla om kommunikationssvårigheter snarare än om riktiga relationskriser. Maken och jag har aldrig bråkat på riktigt, de få gånger när vi varit rejält sura på varandra har det handlat om dålig kommunikation/missförstånd... Men näe.. nån kris har vi aldrig haft på riktigt...

• viktualia

Brudsommar - galen hemnetannons!!!!

Passionsblomman - du är en SÅÅÅÅ bra mamma!!! *heja heja*

• start september

Hej,

kort livstecken från mig. Jag har hållt mig borta i väntan på nästa UL eftersom jag mådde så dåligt av väntan. Läst har jag iallfall.

Dessvärre är det inga glada nyheter jag har. I går kväll (V 14) känner jag elaka sammandragningar och ser en blödning så vi åker in. Efter en natt på akuten får vi beskedet att graviditeten avstannat någon av de senaste dagarna. Detta stämmer säkert, eftersom vi var på KUB för sex dagar sedan och då levde det.

Nu är jag hemma och har ont i väntan på skrapning om några dagar. inget har ännu kommit ut mer än den lilla blödningen i går.

Vi har sedan KUB brottats med faktum att det blev en förhöjd risk för T13/T18 och har nu fått löfte att göra en kromsomanalys av det som finns därinne, då får vi svar på om detta var en graviditet som inte hade bra förutsättningar från början. Det skulle kanske inte vara en tröst men en förklaring, 5 MF av olika sort på 6 graviditeter känns snart annars som något annat än en slump.

Kram till alla

• MSW

Start: Näääääeee! Fy vad jobbigt! Vad ledsen jag blev nu! Förstår att 5 missfalla av sex inte känns särskilt mycket som en slump! Kan man utreda det något mer än att de kommer att kolla fostret? Eller vad gör man? Stora kramar till er alla iaf!

• Fru E

September-neeeeeeeeeej varför ska ni råka ut för så många MF {#lang_emotions_cry} fick ni göra någon utredning om varför ni fick så många MF innan? Usch varför kan inte världen vara rättvis någon gång!

• viktualia

September - Näemen gumman!!! fy 17 vad livet är orättvist!!! missfall är ju bedrövliga saker!! *kramar om i evigheter*

• start september

Tack MSW, nej jag tror inte det blir någon utredning innan tre raka MF och då har vi ett kvar. Jag ska dock be att få kolla mina värden efter att detta har lagt sig för att se om dessa två MA där jag gått gravid två repr 3,5 månader kan spöka inför framtiden.

• Fru E

Nenne nu får du komma fram och svära lite åt mig!

• viktualia

själv funderar jag över så futtiga saker som om jag ska gå på promenad med Trollet och köpa en ny pannlampa eller om jag ska vänta tills bilen kommer hem...

.. samtidigt som jag sedan semptembers inlägg ännu en gång grubblar över det underverk som barn faktiskt är... lille T sitter i bärselen på min mage och snarkar...

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen