• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • BrudSommar2006

Lapinette, skriva om religion, vad skriver man då???

Koko, amingen är bra till en hel del sådana saker faktiskt! Skönt att det verkar vara över för er del nu i alla fall.

EA, det låter ju lovande med äggen!

Av alla saker mina föräldrar bett om hjälp med tror jag det här är det jag kommer att bli mest irriterad över. Deras katt släpade in en levande mus igår och den sprang iväg inne och de fick aldrig tag på den. Efter att ha hållit på och letat efter musen imorse också har de nu åkt till Öland och vill att vi ska åka ut senare och leta efter den. De har ställt ut några råttfällor. Jippi...

• Lapinette

BS - vad man tror på, om man går till kyrkan? Hon poängterade att det var viktigt att vi skrev lite mer utförligt då det kan betyda för vissa adoptionsländer så vi ska fylla ut med livsåskådning.

• Tinga

Fru E - hurra för alla äggen! Vad skönt att du känner dig lugn på den punkten nu iallafall.

Lappis - du kommer ju att ha en rejäl biografi över dig själv när din levnadsberättelse är klar. Kanske ska skicka in den till något förlag?

BS - isch; leta efter mus låter inte kul!

• Lapinette

Tinga - den är inte så spännande att läsa .. har utelämnat alla snaskiga detaljer .

• Fru E

BS-musletande låter mindre roligt när det är den sortens mus

Lappis-borde kanske bli författare sedan nu när ni övat flitigt

• Lapinette

Fru E - det är det värsta ... jag är ingen bra författare. Jag skriver på men det är inte författatmässigt bra. Har inte alls den talangen.

• MSW

Dumma telefonförsäljare som ringer när jag har garden nere!! Har nu beställt en iPhone från 3! Jag som har bestämt mig för att aldrig gå på något! Jaja, jag tänkte att jag har juh två veckor på mig att ångra mig om det är så.. Maken bara skrattade åt mig!

Fru E: Skönt att blåsorna såg bättre ut idag! Lycka till på fredag! (och med huset och jobbet och allt annat!)

Lappis: Religon/livsåskådning låter skit svårt! Vilken slags religon man tillhör är väl inte så svårt, och hur ofta man går i kyrkan är också lätträknat! Men vad jag har för livsåskådning har jag ingen aning om..

Bs: Låter inte jätteroligt med musuppdrag..

Nu ska jag fortsätta med pluggandet, hann skriva typ två meningar innan försäljaren ringde!

• Lapinette

Men man får verkligen vrida och vända samt tänka efter när det gäller ens liv. Släkt, vänner och speciellt ens förhållande. Det här skulle punkt 6 innehålla.

Gör en tillbakablick på äktenskapet. Hur fungerar er relation? Beskriv dess styrka och dess svagheter. Hur stödjer ni varandra? Vad leder till konflikt och hur handskas ni med dem? Beskriv din partner som person och som blivande förälder.

Hur har ni som par klarat av barnlösheten.

Inställningen till den planerade adoptionen hos släktingar och andra personer i omgivningen. Vilka är för och vilka är emot? Om det i framtiden blir problem med /för vilka kan ni få stöd ifrån; praktiskt och känslomässigt?

• Lapinette

Var tvungen att gå ut till maken som satt i köket och pluggade motorcykelteori på svenska för att fråga om våra styrkor/svagheter och om vi verkligen har/haft några kriser. Vi ser varken svagheter eller kriser i vårt förhållande!

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen