• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Fru E

Och det går bara att se om fostret har trisomi 13/18 genom fvp?
    Känns provet "fel" för att det medför en missfallsrisk eller för att ni vill ha barnet oavsett

• gosnosen

EA - förhoppningsvis innan de stänger för semester.

• snaily

FruE - säkrast och tidigast svar på fostervattenprov men det jag forskar i just nu är hur vanligt det är med helt normala ultraljudsfynd vid såna allvarliga fel, inte så värst vanligt tror jag. I de allra flesta fall verkar det som man kan upptäcka såna förändringar vid rutinultraljudet.
    Det är nog bara missfallsrisken vid fvp som avskräcker egentligen, för det är ju ändå allra mest sannolikt att det är ett helt normalt foster jag har i magen (typ 87% chans) och då känns det på något vis fel att vara där och "störa".

Gosnosen - håller tummarna för ert nästa försök!

• Mrs  B

Stor kram till dig Snaily!!!!!!   Har ju inte varit i er sits så jag vet inte vad jag ska skriva men jag hade gjort alla tester och sen tagit ett beslut.

• Mrs  B

Muggles = Har haft två bra dagar med "skitungarna" förlåt skolungarna så vi får hoppas på att det håller i sig. Imorgon ska vi på utflykt så då kommer den stora prövningen!!!!!

Håller tummarna för dina blåsor!!!!  Är i Götet på lördag om du har lust att ses......

• Mrs  B

Någon som vet om affärskedjan Servera har någon hemsida????

• Fru E

Ingen som kan spärra FL på min dator {#lang_emotions_demon} läser om överstimulering och hur den får fart igen kring TD om man är gravid och min mage är normal igen

• Fru E

Nä nu fika hos vännerna några hundra meter bort, så slipper ni höra mitt nojjande

• fru AM

Snaily: fy vilken jobbig sits! Dåliga siffror vill man ju aldrig ha Men du tänker positivt, det är bra. 

Jag kan inte råda dig vare sig det ena eller det andra. Det där måste du bara lyssna på din egen och Snigelmannens magkänsla om. Fostervattenprovet jag gjorde var inte roligt men för oss det enda alternativt (vi gjorde inte KUB innan). De finns andra - mer noggranna ul-undersökningar man kan göra senare under graviditeten om man väljer att inte göra FVP.

När jag väntade Livia så gjorde jag KUB och fick bra siffror men nojade ändå. Men det som till slut lugnade mig var det VISUELLA: att jag sett barnets lilla näsa med tydligt näsben, att UL-sköterskan speciellt pekat ut de fint spretande fingrarna ... Tycker ni ska be om ett extra ultraljud, kanske hos någon annan, och be dem titta än en gång på det som kan vara markörer för ett kromosomfel. Förmodligen är det ett högst normalt och friskt barn du har i magen. Stor kram!

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen