• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Ore

Här tog man en eftermiddagstupplur igår, och kom sedan inte ikapp

Mugglan: Ska kolla på tågbiljetterna och försöka boka samma tåg

Telis: Konstigt att din BM inte verkar ha koll på p-piller och amning. Eller hade hon lyckats glömma att du pumpar ur mjölk?

Ego: Har snabbt och lätt hittat en annan köksfläkt än den jag bestämt mig för sedan länge. Detta är den nya www.gram.se/Default.aspx
    Tror ni det ser konstigt ut med en spis som är 60 cm bred och en kåpa som är 90 cm?

• Ore

Lappis: Jobbigt med avstängd telefon, hoppas felsökning av obetald faktura (?) går snabbt och lätt!

EA: Hoppa in på något hotell och unna dig en lååång härlig frukost! (Betydligt trevligare än att dela parkbänk med alkisarna...)

• Ore

Cicci: Skönt att tanten verkar ha kommit...? Eller?

• Lapinette

Ore - I wish, har pratat med damen som sköter ekonomin men hittills har jag inte hört henne ringa för att förklara, tala om att hon betalat eller liknande (hör när hon sitter i telefon in till mitt rum ). Hade det varit jag (jag hade en gång i tiden hand om ekonomin på detta företag) så hade jag ringt bums, betalat faxat och sett till att de öppnat telefonlinjen. Jag ska sitta hemma och jobba imorgon och mobilen är då ett viktigt arbetsverktyg.

• Lapinette

Nu ringer hon ... hi, hi! Tur att man är kanin som har stoooora öron .

• viktualia

Lappis - rörigt med mobilen!!  hoppas att d et löser sig snabbt!

Ore - den typen av köksfläkt kan nog funka med smalare spis! cool!

• Tinga

Lappis - då kanske vi är släkt på långt håll, för min pappa kallade ofta mig för Långöra under min barndom (för att jag jämt var så nyfiken på vad han och mamma pratade om ).

• Lapinette

Tinga - hade ingen aning om att giraffer hade så bra hörsel !

• Tinga

Lapinette skrev 2010-04-29 10:51:13 följande:
    Tinga - hade ingen aning om att giraffer hade så bra hörsel !

Oh, vi är bra på mycket! Framförallt har vi långa vackra ben och ögonfransar. (Fast jag är nog ingen riktigt giraff ändå; i förhållande till min längd har jag förvisso långa ben (Älgen är ett annat smeknamn ni kära pappa använder på mig), men särskilt vackra är de inte och några långa ögonfransar kan jag inte heller skryta med.)

• Lapinette

Tinga ... måste erkänna, jag har inte så låååånga öron för att vara en kanin samt att jag inte är så mjuk och len om pälsen. Men det här kan vi väl hålla hemligt mellan oss två .

Nej, nu är det dags att trava iväg till vaktparaden.

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen