• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • nennesjuttioåtta

nej nu är det läge att börja fundera på mat igen. Och försöka öppna några fönster som går att låsa så ingen strutkatt kommer ut. 

• snaily

Nenne
    Klart vi plockar dränen på onsdag! Om hon lovar att inte bita mig också i fingret Håll noga koll på bitsåret på P, kattbett kan bli riktigt riktigt fult infekterade, börjar det svullna kraftigt så ska han till doktorn pronto!
    Men du måste förklara hur du sökt på mitt namn på eniro, inboxa gärna! Jag hittar nämligen inte mig själv med något nummer alls, hemnumret är hemligt och mobilen är jobbets så den står inte på mig...

• snaily

Nenne igen
    Jag tycker det låter mycket troligt att det var ett bitsår på Nancy eftersom hon skrek sådär konstigt innan. (Dessutom allra vanligaste anledningen till halt katt.) Tur att ni fick bra hjälp på Ultuna! Hoppas nu att hon lär sig hantera tratten och inte hamnar alltför ofta i tratt-koma. Skönt för fågelungarna i alla fall!

Jag har fått ett jättesnyggt knottbett precis under ena ögat, en stooor rödlila blaffa... Tack för den.

• nennesjuttioåtta

hörru, jag tror inte ens jag ahde rätt efternamn.

Åh, det tänkte jag inte på, klart det gör ont på Nancy att ta bort dränet (börjar svänga mig med rätt ord) så vi kan ju hoppa det då.  

• snaily

Nenne - hon får behålla kragen på när vi pillrar med dränen så går det galant! (Om du håller i. )

• nennesjuttioåtta

Snaily – eller hur, varför skulle hon annars låta så där? Men det var ett konstigt sår, rätt genom tassen, fast långt ut mot klorna, som i simhuden. Så det tog "bra" trots allt. Inget muskulärt eller sena eller så. Och hon haltar inte lägnre men hon går som en orm med huvet från sida till sida (kaske för att se bättre?!?) men då fastnar hon ju i dörrposter och allt möjligt och sen har hon inte riktigt fattat alla gånger hur hon måste göra för att ta sig förbi "hindret". kan det ha varit en trut eller något? Det var det enda djuret min svägerska såg när hon sprang ut och de är ju rätt stora. Den hade en fisk dessutom. Äh, svårt att spekulera, och det spelar ju ingen roll egentligen... 

• nennesjuttioåtta

Hur få rman i henne medicin på bästa sätt då? Det är ju sån där salva med spruta som ska in i munnen. I morse hade hon salva fulla kragen.. Men hon slickade ju i sig den (lite rökt sik hjälpte till) så jag tror hon fick det hon skulle. Men så mekigt...

• Lapinette

Vilken historia nenne! Är på hotellrummet i Ljubljana och har nu återberättat hela historien för maken som också ville veta hur det gått för Nancy (berättade igår under vår middag). Tänk vilken användning vi av varandra här inne ... tänkte nu på snailys kunskaper.

• snaily

Nenne
    Ja, hopplöst att veta, vadå, har ni inte lärt Nancy att prata så hon kan berätta vad som hände?
    Jag får väl uttala mig när jag sett såret... men i 9 fall av 10 (typ!) så är det en annan katt (en elak!) som är boven i dramat.

• snaily

Nenne
    Tycker också pasta är meckigt, brukar skriva ut tabletter istället. De kan man i värsta fall gömma i en liten rund smörboll el dyl och stoppa i frysen så den blir hård, och sen försöka peta in långt in i munnen.
    Har man en katt som gillar att tvätta sig kan man prova lägga pastan på tassen (och ta av kragen en stund). Fast en del katter skakar bara av eländet och struntar i att slicka i sig det.
    På den här sidan har de bra tips om hur man gör!  www.skrattnet.se/kategorier/skamt.php&sub=8&id=96

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen